דף הבית / מדריכים / לרוכב המתחיל / מדריך: איך לבחור ולהשתמש בכפפות חורף?
1

מדריך: איך לבחור ולהשתמש בכפפות חורף?

כמה כללים לבחירת כפפות חורף, ולא פחות חשוב - לשימוש בכפפות חורף כך שגם ישמרו על חום הגוף, גם יגנו, ובעיקר ימנעו חדירת מים

בכל חורף, כפטריות אחרי הגשם, עולים הפוסטים הקבועים שמתלוננים על כך שכפפות שאמורות להיות אטומות למים נרטבו לחלוטין תוך מספר דקות בגשם, והטוקבקים מתמלאים בהמלצות שחלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. בואו נעשה סדר.

למי מאיתנו זה לא קרה? הטמפרטורות יורדות עם הגעת הסתיו, והידיים מתחילות לקפוא, במיוחד באצבעות. אנחנו משתדלים להתעלם עד שמתחילים לשים לב שקשה לתפעל את המנופים כשהאצבעות לא מגיבות, ואז אנחנו מחליטים לרכוש לנו כפפות חורף. ולא סתם כפפות לחורף – כפפות שיהיו אטומות למים. בגלל שישראל היא לא ארץ ברוכת גשמים, לפעמים מרגע הקנייה ועד הגשם לוקח כמה ימים או כמה שבועות. ואז מגיע מפח הנפש – בהתחלה הכל בסדר, ואז מתחילים לחוש את המים חודרים לאצבעות או לכף היד כולה, והכפפה מתמלאת מים. חלק חוזרים לחנות כועסים, חלק מאשימים את עצמם שעטו את הכפפה לא נכון, וחלק פשוט אומרים "כל הכפפות אותו דבר, מחזיקות מעמד כמה רכיבות וזהו", ורוכשים כפפה חדשה כל חורף.

2

בראש ובראשונה – איך לובשים כפפת חורף? אפילו כפפה טובה שאטומה לחלוטין למים תתקשה מאוד לחלץ מים מתוכה. זה אומר שכשאתם מכניסים את הידיים לכפפות אתם חייבים לוודא שהן יבשות, וזה נכון במיוחד למי שעוטים ומסירים את הכפפות לעתים קרובות, כמו למשל שליחים.

הכפפה צריכה להיות ארוכה כדי שיהיה מקטע חופף בין הכפפה לבין מעיל, כך שלא יחדרו גשם ורוח. את המעיל יש לסגור מעל לכפפה, וזה מה שיבטיח שגשם שיטפטף מהמעיל לא יחדור לתוך הכפפה אלא פשוט ימשיך למטה.

עם בטנה מחממת או בלי? חלק מהכפפות מגיעות עם בטנות מחממות בעוביים משתנים, וחלק מגיעות רק עם אטימה למים. יש לציין שהבטנות המחממות פוגעות בטקטיליות של הכפפה ותחושת המנופים והכידון דרכן תהיה עמומה יותר. בנוסף, הבידוד לא מייצר חום אלא רק משמר חום, ולכן אם תכניסו לתוך הכפפה יד קרה – היא תישאר קרה. אם אתם סובלים מזה – כדאי ללבוש את הכפפות כל עוד חם ונעים, לפני שאתם יוצאים אל האופנוע, או לעשות קצת פעילות גופנית שתזרים דם, כמו לרדת כמה קומות במדרגות במקום במעלית. לדעתנו – גריפים מחוממים עם כפפה דקה עדיפים.

קור. כל כפפה תתקשה להגן מהקור. גם בכפפות העבות ביותר יש פחות מסנטימר של חומר בין הגוף לבין מזג האוויר שבחוץ, והקור בשלב מסוים יחדור פנימה. למזלכם, הגוף מזרים דם לכל חלקי הגוף, ולכן חימום מרכז הגוף יחמם לכם גם את הידיים. עוד חולצה תרמית, עוד שכבה לרגליים וגרביים מחממות – ואתם תרגישו יותר נעים בידיים. חשוב לציין בנושא הזה שכל הגוף חייב להיות מבודד. מספיק שתשאירו רק את הצוואר חשוף כדי שחום הגוף שמנסים לשמר ייאבד דרכו ויגרום לכם לסבול מקור.

מיגונים. בכפפות חורף לא צריכים לוותר על הגנה על המפרקים והאצבעות. כמו בכל המלצה על כפפות, אנחנו ממליצים גם כאן לשאוף לקנות כפפה שעשויה עור מלא, עם מיגונים למפרקים, לכרית כף היד ולאצבעות. כפפות החורף הפשוטות במיוחד לא מכילות מיגונים כמעט בכלל, ונראות יותר כמו כפפות סקי. צריך לזכור שבעת תאונה, שכבות חימום לא יגנו על הידיים שלנו.

אטימה ממים – מה נכון ומה לא נכון? כפפה אטומה למים תעמוד בגשם שוטף יום שלם. אפשר אפילו לטבול אותה בתוך דלי מלא במים והיד שלכם תישאר יבשה. זה לא קשה להבטיח אטימה ממים – אפילו שקית מכולת מניילון יכולה להיות אטומה. הבעיה היא שבשקית ניילון היד תזיע ולא תנשום, הזיעה הזאת תתקרר בתוך הכפפה והיד שלכם תתקרר מהלחות הקרה. לכן בתקופה האחרונה יצרנים רבים מוכרים דגמים 'אטומים ונושמים' העשויים בד שכן מאפשר לאדי מים לצאת אבל מספיק צפוף כדי למנוע מעבר מים. לכל חברה יש את מותג הבית שלה, ומניסיוננו הם כולם עושים את העבודה באותה הדרך. כדי להבטיח אטימה, במקום לחבר את הבטנה הנושמת בתפרים (שיוצרים חורים), לרוב משתמשים בהלחמות ודבקים כאלה ואחרים, ובדרך כלל כשכפפה עם בטנה כזאת נכשלת לאטום מים – זה קרה כי אחת ההלחמות נהרסה. קיימת חברה אחת שהמציאה את הטכנולוגיה הזאת ומשווקת את מוצריה בשיתוף עם כל החברות המובילות, וזאת חברת GORE. היא אחראית על סדרה ארוכה של פטנטים ובדים מיוחדים, אבל בכל נושא הבד הנושם ואטום למים יש רק מותג אחד והוא Gore-Tex.

חברת Gore כל כך מאמינה במוצר שלה, שהיא מעניקה לו אחריות לאטימה למים לכל החיים. אם מדובר במוצרים כמו מגף או מעיל, הם ינסו לתקן אותם, אבל אם קרה וכפפה מפסיקה לאטום ממים הם פשוט יחליפו אותן בחדשות. ההתחייבות הזאת של חברת Gore מאלצת אותה לשאוף לסטנדרטים גבוהים במיוחד בגימור המוצרים שהם מייצרים ושמים את התגית שלהם עליה. את התגית של חברת גור אפשר למצוא על ציוד סקי, ציוד חורף, ציוד מקצועי וכמובן ציוד רכיבה על אופנוע. למה אנחנו ממליצים לקנות כפפה דווקא עם התגית של גור? כי אמנם בטנות נושמות ואוטמות יש המון, אבל הם היחידים שנותנים אחריות אמיתית לתקופה ארוכה.

3

אפשר למצוא דגמים שכוללים בטנת גור-טקס אצל כל המשווקים הגדולים בארץ, והאחריות שלהם תתפוס גם אם קניתם את המוצר בחו"ל, מלבד כמובן נושא המשלוח.

האחריות הזאת כמובן עולה יותר, ודגמים עם בטנת גורטקס עולים יותר. חשוב לציין ששאר הדגמים מאותם מותגים יכולים להיות באיכות זהה או דומה מאוד, אבל בהתחשב בעובדה שהתקופה הגשומה אצלנו ממש קצרה – האחריות לשנה שמגיעה עם מוצרים אטומים למים מספיקה לכמה חודשי החורף שנשארו מהרגע שקניתם אותה, והיא כבר לא תתפוס בגשם בעוד שנה.

סיכום במשפט: כפפת חורף צריכה להיות כמה שיותר ממוגנת, צריכה להיות אטומה למים ונושמת, ועניין הבטנה השומרת חום הוא עניין של טעם אישי.

אודות מיכאל סמטנוב

Avatar
פריק של ציוד רכיבה, נשוי לאופנוענית מגניבה, ואומרים שגם מבשל לא רע...

עשוי לעניין אותך

300cc-scooters-2019-009

הסיכון שברכיבה ללא ביטוח צד ג'

כשהמיקוד כולו על ביטוח החובה היקר להחריד, ישנה נטייה לשכוח מביטוח צד ג' החשוב במקרה נזק לצד שלישי; על המשמעויות והעלויות של רכיבה ללא ביטוח צד ג'

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן