קצת קשה לרכוב מישראל החוצה, אבל אפשר להפליג מפה לאירופה. מדי פעם יש אפשרות מזדמנת של אוניה המוכנה לקחת איתה אופנוע במחיר סביר, אבל יש קו אוניות קבוע אחד היוצא וחוזר מישראל ליוון דרך קפריסין.
את הקו מפעילה חברת 'רוזנפלד ספנות'. האוניה – ALIOS – יוצאת פעם בשבוע מחיפה, עוגנת לאחר יום בלימסול (קפריסין), ויום הפלגה נוסף יביא את האופנוע שלכם לנמל LAVRIO הנמצא כ-60 ק"מ דרומית-מזרחית לאתונה. משם תוכלו לרכוב לכל יעד שתחפצו ביבשת הישנה ומעבר לה.

אבל רגע לפני שאתם אורזים, קצת מנהלות.
מחיר ההשטה של אופנוע אינו זול כלל וכלל – 800 יורו הלוך וחזור לחברת הספנות עבור האופנוע בלבד. למדינה תיאלצו לשלם סכום נוסף של כ-1,000 ש"ח עבור הזכות לצאת ולהיכנס בשערי המדינה (אגב, היוונים אינם דורשים תשלום בכניסה או ביציאה).
ניירת
כדי לרכוב באירופה תידרשו לשלושה מסמכים, בדיוק כמו בישראל: ביטוח נזקי גוף, רישיון רכב ורישיון נהיגה.
ביטוח – בכל מדינה שאליה תיכנסו תידרשו להציג ביטוח GREEN CARD המכסה עד נזקים כ-750,000$. הביטוח ניתן לרכישה בכפולות של חודש ימים, בהתאם למשך הנסיעה שלכם. שימו לב כי מדינות שאינן חלק מהאיחוד האירופאי דורשות הרחבה של הביטוח הרגיל, ויש לברר עם סוכן הביטוח האם הכיסוי כולל את כל המדינות אליהן אתם נוסעים.
בעבר ניתן היה לרכוש את הביטוח אצל סוכן ישראלי. כיום תידרשו לרכוש דרך האינטרנט אצל סוכן אירופאי. אנחנו ממליצים על שתי סוכנויות:
- KNOPF TOURS בגרמניה
- MOTOTOURING באיטליה
הסבר על מהו גרין קארד תוכלו למצוא בקישור כאן.
ביטוח גרין קארד אינו מחליף את הצורך בביטוח נסיעות ויש לרוכשו במקביל!
רישיונות – בכניסה לאירופה ובמעברי גבול תידרשו להציג רישיון רכב מתורגם לאנגלית. תרגום רישיון נעשה במשרדי מ.מ.ס.י. צריך להגיע עם רישיון ישראלי התקף לתקופת הנסיעה שלכם. על פי רוב רישיון הנהיגה הישראלי מספק, אבל בשל העלות הנמוכה (18 ש"ח), כדאי לתרגם גם את רישיון הנהיגה שיהיה לכל מקרה.

העברת האופנוע
האוניה של רוזנפלד מפליגה מדי שבוע מחיפה, אם כי לוח ההפלגות משתנה מדי חודש. יש לתאם את ההפלגה עם משרדי רוזנפלד ספנות, בדרך העצמאות 104 חיפה, טלפון 04-8613613. בהגיע מועד ההפלגה יש להביא את האופנוע למשרדי החברה. את התשלום עבור ההפלגה רצוי לעשות במזומן ובמטבע זר, אחרת תיאלצו להכיר שער חליפין חדש – 'שער ספנות', והוא לא עובד לטובתכם.
לטובת העמסת האופנוע יש לשריין כחצי יום של ביורוקרטיה הכוללת סידור ההפלגה במכס ובנמל. אנשי רוזנפלד ילוו אתכם בתהליך עד להשלמתו. בסופו של התהליך תיפרדו מהאופנוע שלכם על הרציף כאשר את ההעמסה יבצע צוות האוניה בנסיעה.
כאמור, לא ניתן להפליג עם האוניה ויש להוסיף לעלויות כרטיס טיסה לאתונה. האוניה נכנסת לנמל בשעות הבוקר. שחרור האופנוע מהאוניה מהיר יחסית. יש להגיע לחברת הספנות היוונית היושבת בנמל, ושם כבר יעבירו אתכם דרך עמיל המכס, בדיקה של הניירות, טפסים, ואתם יכולים לגשת לקחת את האופנוע מהסיפון ולצאת לדרך.
השטת האופנוע בחזרה דורשת שוב את הבאתו לנמל, ומשרד הספנות כבר ינחה אתכם בהמשך התהליך – מכס והעמסה. השחרור בחיפה, יומיים לאחר מכן, יהיה יותר ביורוקרטי ויותר יקר.
מיוון תוכלו להפליג ליעדים אחרים בים התיכון. מפת מעבורות תוכלו למצוא כאן. או פשוט לטייל ביוון ובבלקן הנהדרים כשלעצמם ומשם להמשיך לכל יעד אחר באירופה.
נסיעה טובה, ואל תשכחו לצלם הרבה!

האם אפשר לעשות הפוך? oneway to Israel?
סוף סוף כתבה מפורטת, קצרה ולעניין בנושא כלכך חשוך. עשיתם לי סדר ובעיקר שכנעתם אותי להימנע מכל התהליך הזה. כל הכבוד ותודה על האינפורמציה.
איזה מדינת עולב, 800 יורו רק לאופנוע ועל זה עוד טיסה.
בעולם הנאור אתה עולה עם האופנוע למעבורת מפליג בזול ועובר ממקום למקום בסבבה
אחלה מחיר, למי שמתכנן טיול ארוך יותר מעשרה ימים. הזדמנות מצוינת למי שינצל טיול כזה גם לרכישת חלקים לאופנוע כגון שרשרת, גלגל"שים, פלסטיקה, צמיגים וכדומה, במחירי חו"ל.