דף הבית / חדשות / מה אנחנו חושבים על האפריקה טווין החדש
16YM CRF1000L Africa Twin

מה אנחנו חושבים על האפריקה טווין החדש

על פניו נראה שזו אחת היציאות החזקות שהגיעו מיפן בשנים האחרונות

אנחנו חייבים להתחיל בווידוי – כשהטיזרים של האפריקה טווין החדש התחילו לזלוג, היינו סקפטיים. אפילו קצת זלזלנו. יכול להיות שהסופר-טנרה של ימאהה תרם לזה, שכן אחרי טיזרים של שטח ודקאר על השם המיתולוגי, קיבלנו אדוונצ'ר-כביש לא רע בכללי, קצת מבאס בנקודות ספציפיות, ובעיקר – רחוק שנות אור מהציפיות שימאהה עזרו לנו לפתח. ואם חברה נועזת כמו ימאהה עושה לנו קטע כזה, למה שחברה שמרנית הרבה יותר – הונדה – לא תלך בדיוק באותו הקו?

אז בסוף השבוע נחשף ה-CRF1000L אפריקה טווין, שיתחיל בשיווק כדגם 2016 – ואנחנו נשארנו בהלם. אם לא יהיה פה איזה טוויסט רציני בעלילה, ואין שום סיבה שיהיה, אז מדובר באחד הכלים המעניינים יותר שיצאו מיפן בשנים האחרונות – אדוונצ'ר-תורר בנפח 1,000 סמ"ק, אבל להבדיל מכל מכונות הכביש של השנים האחרונות – כאן מדובר באופנוע שטח של ממש, עם תנוחת רכיבה של אופנוע שטח, התנהגות של אופנוע שטח, ואפילו מידות גלגלים של אופנוע שטח – "21 ו-"18. והכי חשוב – יכולות שטח אמיתיות, ואפילו טובות. האופנוע האחרון שעוד עמד בקריטריונים האלו הוא הק.ט.מ אדוונצ'ר 990 שייצורו כבר נפסק, ובמידה מסוימת גם הב.מ.וו F800GS.

הסרטון הרשמי שהונדה שחררה, שאותו ראינו מספר פעמים, הוא זה שהשאיר בנו את הרושם העמוק ביותר, ואחריו אין לנו ספק שאנחנו רוצים להניח את הישבן על האפריקה טווין ולתת עליו גז.

אז מה הרשים אותנו באפריקה טווין החדש?

  • המנוע – סאונד בשרני של צמד אגזוזים פתוחים ועלייה מהירה בסל"ד, מנוע נובח. אין ספק שזה מנוע עם טוויסט ספורטיבי.
  • התזוזה של האופנוע בשטח – איך שהוא זז מצד לצד, איך שהוא יוצא מפניות, איך שהוא מרים גלגל בקלות לפני מכשול. כל אלו מעידים על יכולות שטח גבוהות ועל תחושת קלילות.
  • התזוזה של הרוכב על האופנוע – תנוחת הרכיבה, תנועת האגן, התזוזות – זה בדיוק רכיבת שטח, והאופנוע מאפשר את זה, מה שאומר שהוא תוכנן לזה.
  • תזוזת הרוכב קדימה בגז – כי אחרת איך תחזיק 95 כ"ס דרך הידיים? שוב, אופנוע שטח
  • היציאות מפניות על הגז – בהחלקה עם איזון גוף של הרוכב. והאופנוע בולע את זה כאילו כלום.
  • הנחיתה מ-2 מטר גובה ב-60 קמ"ש – כי אם האופנוע עובר את זה בלי דרמה וממשיך לזוז – אנחנו רוצים לרכוב על האופנוע הזה!
אם הוא נוחת מבגובה הזה וממשיך כרגיל - אנחנו רוצים לרכוב על האופנוע הזה!
אם הוא נוחת מהגובה הזה וממשיך כרגיל – אנחנו רוצים לרכוב על האופנוע הזה!

קצת טכני

האפריקה טווין החדש עושה שימוש במנוע בעל צמד צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק. הוא מפיק 95 כ"ס (70 קו"ט) – ככל הנראה כדי לאפשר גרסה מוגבלת ל-47.6 כ"ס (35 קו"ט) לרישיון אירופאי A2. נתון המומנט עומד על 10 קג"מ. יש גרסה עם 6 הילוכים רגילים, ויש גרסה נוספת עם DCT – הגיר הרובוטי של הונדה – עם מצב אנדורו ומצב כביש. שתי הבוכנות מסודרות בהפרש של 270 מעלות ביניהן – ומכאן הסאונד המיוחד. השלדה מפלדה בתצורת חצי עריסה כפולה. הבולמים מלפנים ומאחור של שוואה – מתכווננים באופן מלא. הצמיגים במידות 90/90-21 מלפנים ו-150/70-18 מאחור. יש ABS ובקרת החלקה, כלשתי המערכות גם מצב שטח שמאפשר החלקה של הגלגל האחורי. המשקל המלא עומד על 228 ק"ג לגרסה העירומה, 232 ק"ג לגרסת ה-ABS ו-242 ק"ג לגרסת ה-DCT.

אנחנו ממתינים בקוצר רוח להגעתו ארצה.

 

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

BMW-Cruiser-1

ב.מ.וו: כך ייראה האופנוע עם מנוע הבוקסר החדש

ב.מ.וו 'נתפסו' בוחנים את האופנוע הראשון שיישא את מנוע הבוקסר החדש בנפח 1,800 סמ"ק

תגובה אחת

  1. מתי המבחן, מתי המבחן ?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO