מוטוגוצי מתעוררת. החברה הוותיקה, ששייכת בשנים האחרונות לקבוצת פיאג'ו, מציגה בתערוכת מילאנו מספר דגמים, חלקם חדשים לגמרי וחלקם גרסאות חדשות לכלים קיימים. נראה שהחברה מזהה את גל הרטרו ששוטף את עולם האופנועים, ולא מהססת לקפוץ לתוכו בפול גז.
האופנוע הראשון הוא ה-V9 על צמד גרסאותיו – Bobber ו-Roamer. בבסיס האופנועים מנוע וי-טווין חדש לחלוטין בנפח 853 סמ"ק, עם גל-ארכובה אורכי כמובן – כמו כל אופנועי מוטוגוצי. הוא מספק מומנט של 6.3 קג"מ כבר ב-3,000 סל"ד, כשההספר המקסימלי עומד על 55 כ"ס, ומתקבל ב-6,250 סל"ד. המשמעות היא מנוע סופר-גמיש עם ערימות ל מומנט כבר מסל"ד אפס.
הרואמר הוא המחליף של מוטוגוצי לנבאדה הוותיק שיוצר כעשרים שנה, והוא מעוצב באותו הרוח. הבובר לעומתו מציע גלגלי שפיצים בקוטר "16 לעומת ה-"19 היצוק של הרואמר, וכן צביעה כהה שחורה. המשקל לא גבוה במיוחד ועומד על כ-200 ק"ג, בשניהם. צמד הכלים אמורים להימכר במחיר נוח, על אותו הקונספט של ה-V7.
עוד הציגה החברה במילאנו גרסה חדשה של ה-V7 II – גרסת סקרמבלר שנקראת Stornello. הבסיס הוא ה-V7 II המוכר, אולם עבודת הגוף היא של סקרמבלר. יש צמיגי קוביות על חישוקי שפיצים, יש מערכת פליטה מוגבהת, מושב ארוך ושטוח, חיפויי צד אליפטיים מאלומיניום ברוח התקופה, מיגון רוח קטן – גם הוא ברוח הקו העיצובי של הסקרמבלרים, ולבסוף צביעה של מיכל הדלק והשלדה כך שיתאימו – איך לא – לרוח האופנוע כולו. לטעמנו הוא פשוט יפהפה.
גרסה נוספת של ה-V7 היא הרייסר המחודשת, עליה אין צורך להוסיף מילים – קפה רייסר קלאסי.
האופנוע האחרון ממוטוגוצי ל-2016 הוא ה-MGX-21 – קרוזר-תיור גדול הבנוי על בסיס האינדיאנה, בנפח 1,400 סמ"ק, גלגל קדמי בקוטר "21, ובעיצוב שקורץ לדגמי התיור הגדולים של הארלי-דיווידסון. כרגע מדובר בדגם קונספט בלבד, אבל האופנוע הסדרתי יוצג באוגוסט 2016 – כמובן בארה"ב – השוק אליו פונה האופנוע הזה.
ממתקים לעיניים!