דף הבית / חדשות / מטרו מוטור מסכמת את שנת 2022
Mwtro-2022-final-01

מטרו מוטור מסכמת את שנת 2022

מטרו מוטור מסכמת את הפעילות הדו-גלגלית של 2022, מספקת תחזיות לשנת 2023 וחושפת את הדגמים שיגיעו השנה ואת מחיריהם

כבכל שנה, מטרו מוטור מסכמת את השנה בשוק הדו-גלגלי ואת פעילות החברה, ומספקת תחזיות לשנה הקרובה לצד דגמים חדשים שיגיעו במהלך השנה. תומר קומרוב, מנכ"ל החברה, פרש את הנתונים השבוע, כשלצד הגידול הקטן בשוק הדו-גלגלי יש מצד אחד האטה בדגמים חדשים בשל השפעת משבר הקורונה, ומאידך אופטימיות והיתכנות להמשך הגידול בשוק המקומי ולחשיפת דגמים חדשים במהלך השנה הקרובה.

שנת 2022 הסתיימה עם גידול של כ-3% ועם שיא מכירות – כ-21,200 אופנועים וקטנועים. הסיבה העיקרית לגידול היא שיותר ויותר נהגים עוברים לרכב דו-גלגלי בשל הגודש הבלתי נסבל בכבישי ישראל. האינדיקציה לכך היא העומס הרב על בתי הספר לנהיגה להוצאת רישיונות נהיגה לדו-גלגלי. יחד עם זאת, השוק הדו-גלגלי עדיין קטן משמעותית ביחס למדינות אירופה, כשחלקו של הדו-גלגלי במצבת עומד על פחות מ-5% מסך כלי הרכב, כשבמדינות אירופה היחס הוא 8% עד 20%. נציין כי בשנת 2022 אחוז מכירות הדו-גלגלי ביחס לרכב פרטי עמד על כ-8% (כ-270 אלף כלי רכב בשנת 2022) – כלומר עלייה ביחס לטובת הדו-גלגלי, אולם זו הייתה שנה של חוסרים משמעותיים באספקת כלי רכב פרטיים. כך או כך, הפוטנציאל השנתי של מכירות דו-גלגלי הוא כ-40 אלף כלים.

תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור (צילום: ניר עמוס)
תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור (צילום: ניר עמוס)

במטרו, כחלק מאיגוד העוסקים בענף הדו-גלגלי, מאמינים ב-Direct Access – האפשרות לרכוב על קטנוע בנפח 125 סמ"ק עם רישיון נהיגה לרכב, כנהוג באירופה – ומתכוונים לקדם את הנושא בשנת 2023. גישה קלה של נהגים לדו-גלגלי קטן עשוי לפתוח פתח לרוכבים רבים שיצטרפו למעגל הרוכבים, כשחלקם גם יגדלו בתוך התחום לרישיונות ולנפחים גדולים יותר. תכנית מפורטת כבר הוגשה למשרד התחבורה.

בעיות האספקה לא פסחו גם על מטרו. לטענת החברה, בשנת 2022 היו חסרים כ-1,000 קטנועי ואופנועי ימאהה – בעיקר קטנועים בנפחים 125 עד 300 סמ"ק אך גם מספר דגמי אופנועים. בנוסף, הכבדת עלויות השילוח (מכ-75$ לקטנוע טרום הקורונה לכ-700$ – כמעט פי 10 – יחד עם ייקור הכלים על-ידי היצרנים, השפיעו על מחירי הכלים ללקוחות. במטרו טוענים שספגו חלק נכבד מעליית המחיר על-מנת להישאר עם מחירים תחרותיים.

ההתרחבות העסקית של מטרו נמשכת, כשהשנה נחנך סניף 'מטרו הבירה' בירושלים. הסניף החדש שילש את פעילות החברה בירושלים עם מספרי מכירות מכובדים ביותר. כך למשל, כ-300 סאן-יאנג קרוזים 300 מתוך 681 שנמכרו בשנת 2022 – נמכרו בסניף הבירה. ברבעון האחרון החלה גם פעילותה של מטרו אלקטריק – חטיבת המכוניות של מטרו. פעילות זו מתבצעת בנפרד מהפעילות הדו-גלגלית של החברה. במטרו מציינים גם גידול בתחום המחלקה הימית וכלי השייט, עם סירות, מנועים ימיים, אופנועי-ים וציוד נלווה.

במטרו מעריכים שמגמת הצמיחה של השוק הדו-גלגלי תימשך גם ב-2023 – בשל אותן הסיבות הברורות של גודש בלתי נסבל בכבישי ישראל. להערכת החברה, הגידול ב-2023 יעמוד על בין 3% ל-5% ביחס ל-2022. עדיין קיימות בעיות בשרשראות האספקה, אולם אלו אמורות להיפתר בחצי השני של שנת 2023, יחד עם ירידה מסוימת במחירי השילוח.

מבחינת דגמים, ב-2023 יש מיעוט דגמים חדשים, וזאת משום שלפני 3 שנים, בתחילת שנת 2020, תחילת משבר הקורונה גרם ליצרנים להאט את הפעילות בגלל חוסר הוודאות, ואת התוצאות רואים היום – עם שינויים מינוריים לדגמים קיימים. בשנה הקרובה היצרניות צפויות להציג מספר רב של דגמים חדשים או מחודשים, שיגיעו ארצה במהלך שנת 2024.

האופנועים והקטנועים שיגיעו ארצה ב-2023

ימאהה דילייט 125

ימאהה דילייט 125 דגם 2021
ימאהה דילייט 125 דגם 2021

הימאהה דילייט הוא קטנוע אורבני בעיצוב רטרו.. בדגם החדש, שהוצג ל-2021, העיצוב מתחדש בעיקר בחלקו הקדמי עם פנס מעוגל, מאותתים חדשים, צג אנלוגי מעט גדול יותר ומקום גדול יותר למטען תחת המושב. המנוע מקבל עדכוני יורו 5 ומספק כ-9 כ"ס על משקל של 101 ק"ג, ויש מערכת דימום המנוע בעמידה. יגיע בחודש מארס 2023.

מחיר: 14,985 ש"ח

ימאהה איקסמקס 300 / 125

ימאהה איקסמקס דגם 2023
ימאהה איקסמקס דגם 2023

האיקסמקס 125 ו-300, שעודכנו לשנת 2023, מקבלים עיצוב מחודש ומחודד, צג LCD חדש עם קישוריות לטלפון הסלולרי (מסך TFT בגרסאות Tech), וכן ארגונומיה משופרת. לארץ יגיעו דגמי ה-125 וה-300 גם בגרסאות הרגילות (מארס 2023) וגם בגרסאות Tech MAX המאובזרות יותר (מאי 2023)

מחירים:

  • איקסמקס 125 – מחיר 28,985 ש"ח
  • איקסמקס 125 בגרסת Tech – מחיר 30,985 ש"ח
  • איקסמקס 300 – מחיר 38,985 ש"ח
  • איקסמקס 300 בגרסת Tech – מחיר 40,985 ש"ח

ימאהה MT-07

מסך TFT חדש בגודל "5
מסך TFT חדש בגודל "5

ה-MT-07 הפופולרי מקבל לשנת 2023 מסך TFT צבעוני עם חיבור לאפליקציה בטלפון הנייד. בנוסף, מחיר המחירון מתעדכן ויורד ב-3,000 ש"ח ל-52,985 ש"ח. צפי הגעה: מארס-אפריל 2023.

מחיר: 52,985 ש"ח

ימאהה טרייסר 700

ימאהה טרייסר 700 GT דגם 2023
ימאהה טרייסר 700 GT דגם 2023

הטרייסר 700 הפופולרי מתעדכן גם הוא קלות ל-2023, ומקבל מסך TFT צבעוני חדש, עם חיבור לסלולר, שיפור בבלמים, וכן משקף חדש. הצפי להגעה ארצה עומד על מארס-אפריל 2023, והמחיר צפוי להישאר דומה למחירו של הדגם הנוכחי.

הימאהה טנרה 700

ימאהה טנרה 700 דגם 2023
ימאהה טנרה 700 דגם 2023

הטנרה 700 הפופולרי מאוד – האופנוע הנמכר ביותר בישראל ב-2023 – מתעדכן גם הוא קלות ל-2023 ומקבל מסך TFT צבעוני המתממשק לסלולר, שדרוג למערכת ה-ABS, אופציה לקוויקשיפטר, ועוד תוספות קטנות. צפי הגעה: פברואר 2022.

מחיר: 69,985 ש"ח

ימאהה טרייסר 900

ימאהה טרייסר 9GT+
ימאהה טרייסר 9GT+

הטרייסר 9 התעדכן גם הוא קלות ל-2023, ובעיקר קיבל את גרסת ה-GT+ המאובזרת, הכוללת בולמים חשמליים סמי-אקטיביים, וכן מערכת רדאר לבקרת שיוט אדפטיבית, אלקטרוניקה מעודכנת ושיפורי ארגונומיה. הוא צפוי להגיע ארצה בחודש מאי 2023, ומחירו טרם נקבע.

ימאהה נייקן 900

ימאהה נייקן GT דגם 2023
ימאהה נייקן GT דגם 2023

הימאהה נייקן GT מקבל לשנת 2023 את מנוע הטריפל החדש ומוגדל הנפח של ה-MT-09, שלדה משופרת, אלקטרוניקה עדכנית כולל מסך TFT צבעוני וקוויקשיפטר דו-כיווני, ומשקף ומושב חדשים לטובת נוחות למרחקי רכיבה ארוכים. הצפי להגעה הוא פברואר 2023, והמחיר טרם נקבע.

סאן-יאנג ADX125

SYM-ADV

ה-ADX125 הוא קטנוע חדש של סאן-יאנג, בנפח 125 סמ"ק, המעוצב ברוח קטנועי האדוונצ'ר. הוא מציע עיצוב קרבי וספורטיבי, מסך TFT צבעוני, מפתח קירבה KEYLESS, וכן מערכות ABS ו-TCS. צפי הגעה: רבע שלישי של 2023. מחיר טרם נקבע.

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

FE-350-2023-3

הוסקוורנה: חנויות 'פופ-אפ' בשטח במאי וביוני

לכבוד 10 שנים למותג הוסקוורנה המחודש בישראל, בעופר-אבניר יפתחו במהלך מאי ויוני חנויות פופ-אפ בשטח - ניתן יהיה לבצע נסיעת מבחן, לרכוש אופנוע ולקבל אותו במקום

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן