מטרו מוטור קיבלה את הזיכיון לייבוא ושיווק אופנועי פאנטיק. בשלב הראשון יגיעו לישראל שלושה דגמי אנדורו, וכן קבאלרו 500 לכביש. בהמשך יגיעו גם דגמי המוטוקרוס.
XEF250
אופנוע אנדורו מקצועי ותחרותי עם מנוע ימאהה 4 פעימות בנפח 250 סמ"ק. המנוע לשנה הזאת קיבל שדרוגים כמעט זהים לאלו של גרסת המוטוקרוס של ימאהה, ה-YZ. כך למשל יש בוכנה חדשה שמעלה את יחס הדחיסה ל-13.8:1, ויש שינויים בראש המנוע כמו תזמון חדש לשסתומי הפליטה ותושבות שסתומי יניקה חדשות. כל אלו משפרים את אספקת הכוח בסל"ד נמוך ובינוני. יש גם מזרק דלק חדש עם 12 חרירים במקום 10, ויש גוף מצערת חדש של מיקוני בקוטר 44 מ"מ, המגיע עם צינור יניקה חדש. לסיום פרק המנוע, גל האיזון מתוכנן מחדש, המתנע החשמלי חדש וקל יותר, ויש קלאץ' מחליק חדש עם תפעול קל יותר מבעבר.
מבחינת אלקטרוניקה ה-XEF250 מקבל את ניהול המנוע החדש של ימאהה, הכולל אפליקציה לבחירה ולכיוון מפות ניהול המנוע. המערכת מציעה לרוכב 3 מפות ניהול מנוע מתוכנתות מראש, ועוד אפשרות לכיוון של 16 פרמטרים שונים במערכת ההזרקה וההצתה. הערכים מוצגים כשינויים על מפה תלת-ממדית על מסך הטלפון הנייד, ובנוסף לכיוון האפליקציה משמשת גם כאוגר נתונים (Data Loger). פרט לאפליקציה, יש גם כפתור על הכידון לבחירה בין 2 מפות ניהול מנוע מתוכנתות.
השלדה חדשה לחלוטין, ומבוססת על זו של ה-YZ250F של 2019. שלדת האלומיניום החדשה אמורה להיות קשיחה יותר בכ-15%. הבולמים הקדמיים ההפוכים של קאיאבה הם מסוג קארטרידג' סגור (AOS – ר"ת Air Oil Separate – כלומר הפרדה בין תא השמן ותא האוויר), והם מגיעים בסט-אפ ייעודי לאנדורו – גם בקפיצים וגם בהידראוליקה. מאחור, קוטר הצילינדר בבולם הקאיאבה גדל ב-1 מ"מ ל-25 מ"מ, כך שהוא מכיל כעת יותר שמן. בנוסף, הבולם שופר בהידראוליקה – בעיקר בטווח המהירויות הבינוניות. הקפיץ האחורי, אגב, איבד ממשקלו לא פחות מ-350 גרם.
מחיר: 65,985 ש"ח
בתערוכת מילאנו 2019 הציגו בפנטיק את דגם האנדורו XE125 עם מנוע דו-פעימתי, ושני דגמי מוטוקרוס שתי פעימות – XX125 ו-XX250 (ה-XX125 – בתמונה בראש הידיעה). מנוע ה-125 סמ"ק דו-פעימתי מקורר נוזל ומוזן על-ידי קרבורטור, אשר פותח בימאהה היפנית. גרסת ה-XE (אנדורו) שונה ביחס דחיסה נמוך יותר לעומת מנוע המוטוקרוס, מיפוי מנוע שונה המותאם לאנדורו, ומערכת טעינה למצבר. הפנטיק יגיע עם מערכת פליטה של Arrow, גיר בעל שישה הילוכים והתנעה רגלית.
המכלולים גם לקוחים מה-YZ125 של ימאהה. השלדה היא מסוג עריסה כפולה ועשויה מאלומיניום. מערכת המתלים היא של KYB, כאשר המזלג הוא מדגם SSS (ר"ת Speed Sensitive System) בקוטר 48 מ"מ ועם מהלך של 300 מ"מ, והבולם האחורי בעל מהלך גלגל של 315 מ"מ. מערכת המתלים בשני הקצוות מתכווננת במלואה. החישוקים של DID, והצמיגים דאנלופ Geomax EN91 במידות 90/90-21 מלפנים ו-120/90-18 מאחור. מערכת הבלימה היא של ניסין, עם דיסק בקוטר 250 מ"מ מלפנים ו-245 מ"מ מאחור. המשקל הכללי עומד על 96 ק"ג, כשדגם האנדורו יגיע גם עם תאורה קדמית מסוג LED.
מחיר: 52,985 ש"ח לאנדורו, 40,985 ש"ח למוטוקרוס ברישוי אפור
XEF250 TRAIL
אופנוע הפאנדורו של פאנטיק, ה-XEF250 Trail, מציע מנוע 4 פעימות מקורר נוזל, עם מערכת ניהול מנוע מתקדמת המשולבת במערכת פליטה של Arrow, בולמים מתקדמים של פאנטיק בקוטר 43 מ"מ מלפנים, ובולם אחורי אחורי מתכוונן.
מחיר: 34,895 ש"ח
אופנוע הסקרמבלר של פאנטיק, כמובן לכביש, עם מנוע סינגל בנפח 449 סמ"ק המספק 40 כ"ס ב-7,500 סמ"ק ו-4.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד. לשנת 2021 יש מערכת ניהול מנוע, מערכת פליטה ומערכת קירור – כולן חדשות. יש גם מושב חדש ומשופר.
מחיר: 47,985 ש"ח
מטרו מוטורס? באמת. איזו שחיתות! 60% מהשוק לא מספיק!