דף הבית / חדשות / מטרו מתרחבת לתחום הרכב החשמלי
5M5A5743

מטרו מתרחבת לתחום הרכב החשמלי

מטרו מוטור מסכמת את שנת 2021, מספקת תחזית ל-2022, ומכריזה על כניסה לתחום הרכב החשמלי עם מכוניות קארמה

מטרו-מוטור מסכמת כבכל שנה את השנה הקלנדרית, נותנת תחזיות ל-2022, וגם מכריזה על כניסתה על כניסתה לתחום הרכב החשמלי עם מכוניות קארמה.

כמו בכל שנה, גם בסיום שנת 2021 מטרו-מוטור קיימה אירוע שבו סיכמה החברה את שנת 2021 ופירטה את כיווני השוק ל-2022, כמו גם את תכניות החברה לשנה הקרובה ולעתיד היותר רחוק. תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו-מוטור, פרש בפני הנוכחים את הנתונים ואת התחזיות, כשיו"ר החברה ומייסדה, גדי אבירם, היה נוכח גם הוא.

שנת 2021, כידוע, הסתיימה עם שיא חדש של אופנועים וקטנועים שנמכרו בשוק הישראלי, כשלראשונה נמכרו יותר מ-20 אלף כלים (כמעט 21 אלף – פירוט מלא יתפרסם פה בפול גז בימים הקרובים). הסיבות לעלייה הגדולה במספרים נובעת בראש ובראשונה מכמות המכוניות על הכבישים, שהלכה למעשה סותמת את כבישי ישראל בכלל והמרכז בפרט. במטרו מציינים שאלמלא חוסרים במלאים של דגמים פופולריים בשל משבר השינוע העולמי – קרוב לוודאי שהמספרים היו גבוהים יותר, ואפילו באופן משמעותי.

תומר קומרוב (מימין) וגדי אבירם
תומר קומרוב (מימין) וגדי אבירם

בהקשר הזה מציינים המטרו – כמו גם אצל שאר היבואנים – כי מחירי השינוע התייקרו בעקבות משבר הקורונה כמעט פי עשרה, כשמכולה שהייתה עולה בעבר כ-2,500$ עולה כיום כמעט 20 אלף, ויש חוסר זמינות עצום. זאת הסיבה העיקרית לגל ההתייקרויות בדו-גלגלי, כשאלמלא ירידת שער הדולר עליות המחירים היו גבוהות יותר.

בניתוח השוק של 2021, מתוך כמעט 21 אלף כלים שעלו על הכבישים, כ-67% הם קטנועים וכ-33% אופנועים. מטרו מובילה את השוק מבחינת נתח המכירות, עם כ-47% מכלל המכירות – שהם כמעט 10,000 כלים של המותגים סאן-יאנג, ימאהה, קוואסאקי, בטא וזירו.

בשנת 2021 פתחה מטרו 2 סניפים – בירושלים (מטרו הבירה) ומטרו צפון. שני הסניפים שייכים למטרו עצמה ולא לסוכן כזה או אחר, משתרעים על פני שטח גדול, הושקעו בהם משאבים רבים (כ-8 מיליון ש"ח), והם מצוידים במערכות מולטימדיה מתקדמות כדי למקסם את חוויית הקנייה ללקוח.

במטרו מציינים כי גם בתחום הטרקטורונים ורכבי השטח הקלים הייתה שנת שיא, כשנמכרו כ-1,500 טרקטורי משא (מיולים וריינג'רים), כ-1,600 רכבי שטח וכ-3,300 טרקטורונים (מהם כ-1,500 טרקטורוני אקסס) – ובסך הכל כ-6,400 רכבי שטח. הגדילה מיוחדת לגדילה המשמעותית בכל תרבות הפנאי.

ימאהה טימקס 560 דור שמיני
ימאהה טימקס 560 דור שמיני

במטרו מעריכים כי מגמת הגידול תמשיך גם ב-2022 – גם בשל המשך הצפיפות על הכבישים, בשל המעבר לדו-גלגלי – הפתרון הזמין ביותר לעומסי התנועה הבלתי נסבלים, וגם בשל המשך הגידול בתרבות הפנאי. יחד עם זאת, במטרו מעריכים שהבעיות וחוסר היציבות בשרשראות האספקה הגלובליות יימשכו לפחות עד 2023, מה שיגרום בתורו לחוסרים במלאים ובעלויות שילוח גבוהות במיוחד.

במטרו מאמינים ששנת 2022 תהיה שנת הפריצה של הדו-גלגלי החשמלי. תחום הרכב כבר נמצא עמוק בתוך התהליך, אולם תחום הדו-גלגלי עדיין נמצא בחיתוליו – בעיקר בגלל טווחי רכיבה וזמני טעינה של הסוללות, שלא מאפשרים שימוש רחב בדו-גלגלי חשמלי. במטרו מרחיבים את חטיבת החשמל – מטרו אלקטריק – שתאגד את אופנועי זירו, שאיתם עובדים במטרו על אש קטנה בינתיים עד לייצוב המותג בישראל; את קטנועי גוגורו, שיתחילו בשיווק לקראת אמצע 2022 בשיטה של החלפת סוללות במתקנים מיוחדים; ובנוסף, במטרו חושפים כי בימים אלו הם נכנסים לתחום הרכב החשמלי עם מכוניות קארמה, כשראשוני הרכבים מדגמי GS-6 ו-GS-6e הגיעו ארצה ממש לאחרונה. מותג רכב חשמלי נוסף, ככל הנראה סיני, ייחשף בקרוב. את פעילות הרכבים תרכז מטרו באולם תצוגה ייעודי שייפתח בקרוב לחטיבה החשמלית.

סאן-יאנג ג'וירייד 300
סאן-יאנג ג'וירייד 300

18 דגמים חדשים

בשנת הדגם 2022 יגיעו לישראל לא פחות מ-18 דגמים חדשים של ימאהה, קוואסאקי וסאן-יאנג. בניגוד לשנים קודמות, שבהן חשפו במטרו מחירים מראש – בין אם במחיר שנקבע ובין אם בהערכה – השנה נמנעו במטרו מלתת מחירים, בשל העובדה שהמחירים נקבעים בסמוך מאוד למועד הגעת הכלי ארצה בגלל עלויות השילוח, התנודות בשערי מטבע החוץ והמחיר שהיצרן קובע ליבואנים השונים מסביב לעולם.

בסאן-יאנג צפוי להגיע ביולי 2022 הג'וירייד 300 החדש, שעם מנוע 300 סמ"ק, רצפה שטוחה ועיצוב חדש ומודרני – צפוי להיות להיט מכירות מקומי.

בימאהה צפוי להגיע באפריל 2022 הטימקס 560 החדש – בדור השמיני של הטימקס. עוד צפויים מימאהה ה-MT-10 וה-MT-10SP, ה-XSR900 החדש, ה-R7 המסקרן, וכן טריסיטי 125 ו-155 שהיו חסרים חודשים ארוכים.

מקוואסאקי צפויים להגיע כבר באפריל הדור החדש של הוורסיס 650, ה-Z900 בגרסת SE הקרבית, וה-H2 SX SE.

מזירו צפויים להגיע ה-SR החדש והטכנולוגי, ה-SR/F וה-SR/S המשודרגים, וכן ה-FXE הסופרמוטו העירוני החביב. עוד צפויים להגיע דגמי פאנטיק, ובראשם ה-XEF250 – שהוא למעשה ימאהה WR250F בלבוש של פאנטיק ועם תקינת כביש מלאה – מה שאין ל-WR250F.

כאמור, במטרו לא מסרו מחירים מדויקים ולא הערכות למחירים. אלה ייקבעו בסמוך למועד הגעת הכלים החדשים ארצה.

קארמה GS-6
קארמה GS-6

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

OE_Trident660_MY25_12609_ML

טריומף: הטרידנט 660 מתעדכן ל-2025

בטריומף מציגים גרסת מעודכנת של הטרידנט 660 לשנת 2025 - עם יותר אלקטרוניקה, בקרות בטיחות והתאמה לתקנות זיהום אוויר

2 תגובות

  1. Avatar

    ברור ! לא מספיק השיטה הכלכלית החולנית והמושחתת של ריכוזיות הון ,המייצרת חוסר תחרות ולקוחות שבויים כמונו ממשיכים במשנה כוח עם השיטה הרקובה.

  2. Avatar

    האם הדגם החדש Kawasaki Z650RS יגיע גם לישראל בשנת 2022?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן