דף הבית / חדשות / מינואר 2019 – תעריפי ביטוח החובה יעלו
300-350cc-Scooters-Comp-255

מינואר 2019 – תעריפי ביטוח החובה יעלו

הסיבה להעלאת התעריפים: ההנחה ל-3 שנים שנבעה מעודפי גבייה בקרנית הסתיימה והתעריפים חוזרים למספרים שלפני ההעלאה; ייתכן שבעתיד תהיה הורדה

החל מ-1.1.19 – תעריפי ביטוח החובה לאופנועים ולקטנועים יעלו. הסיבה: ההנחה שניתנה לביטוח החובה ב-3 שנים האחרונות בגלל עודפי גבייה ל'קרנית' הסתיימה, וכעת חוזרים לתעריפים המקוריים.

בשנת 2015 התגלה עודף גבייה של כמיליארד וחצי ש"ח לקרנית – קרן הפיצויים הממשלתית שמפצה נפגעי תאונות דרכים שאינם מכוסים בביטוח חובה. אחוז אחד מתשלום ביטוח החובה של כלל הנהגים עובר לקרנית, ועם הזמן הצטבר בקרן סכום שמאפשר הורדה משמעותית במחירי ביטוח החובה. כתוצאה מעודף הגבייה, הוחלט על הנחה בתעריפי ביטוח החובה ל-3 שנים, והנחה זו יושמה בשנים 2016, 2017 ו-2018.

כעת, עם סיום תקופת ההנחה בת 3 השנים, תעריפי ביטוח החובה חוזרים לערכים הגבוהים הרגילים. רוכבים רבים מדווחים על תעריפים הגבוהים בכ-300, 400 ו-500 ש"ח ביחס לשנה שעברה לביטוח חובה שנתי ללא השתתפות עצמית שמתחיל ב-1.1.19.

בבדיקה שערכנו במחשבון ביטוח החובה באתר משרד האוצר גילינו עלייה של מאות שקלים בין פוליסת ביטוח חובה שנתית שמתחילה ב-1.12.18 לבין אותה הפוליסה שמתחילה ב-1.1.19. כך למשל, רוכב בן 40 עם ותק של 20 שנה, בלי תאונות ושלילות רישיון, על אופנוע 500 סמ"ק עם הספק של 45 כ"ס הכולל מערכת ABS, שילם ב-2018 תעריף של 4,470 ש"ח ללא השתתפות עצמית ו-3,129 ש"ח עם השתתפות עצמית. בשנת 2019 אותו הרוכב עם אותם המאפיינים ישלם 4,786  ו-3,351 ש"ח – עלייה של 316 ש"ח לתעריף המלא ללא השתתפות עצמית.

יחד עם זאת, ייתכן שבחודשים הקרובים תהיה דווקא ירידה בתעריפי ביטוח החובה לאופנועים וקטנועים. חוק ביטוח החובה שעבר בכנסת לפני כחצי שנה ואשר מונע את עליית תעריפי ביטוח החובה שאמורה הייתה לקרות בשל ועדת וינוגרד, קובע כי מרכיב ההעמסה בביטוח החובה של מכוניות פרטיות יעמוד עד עד 8.5% במקום 6.5% בעבר. המרכיב המדויק נקבע על-ידי משרד האוצר, והנתונים לא שקופים לציבור ומורכבים מעשרות משתנים. בנוסף, המרכיב נקבע רטרואקטיבית, כלומר רק אחרי שנקבעים התעריפים, וזאת על-מנת להגיע לתעריף רצוי.

אם בפיקוח על ההון ועל הביטוח יחליטו להחיל את כל 8.5 האחוזים, ייתכן מאוד שכאמור תהיה ירידה בתעריפי ביטוח החובה לאופנועים וקטנועים, אולם את זה נוכל לדעת רק בעוד מספר חודשים.

בינתיים אופנועים וקטנועים משלמים תעריפי ביטוח חובה גבוהים. מאוד גבוהים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

image001

מבצעי אבזריון בחוה"מ פסח

רשת האביזרים 'אבזריון' יוצאת בסדרת מבצעים לכבוד חג הפסח - לרוכבי כביש ורוכבי שטח; סניף מודיעין במהלך חול המועד פסח

30 תגובות

  1. למה באירופה ביטוח אופנוע עולה שבריר ממה שאני משלמים פה?

    • כי שיש מחאה באירופה כולם באים להפגין ולא יושבים בשקט, יום אחרי יום אחרי יום, עד שקולם נשמע, כאן איך שיש שמש כולם רוצים לרכב ושצריך לשלם רק בוכים

    • הביטוח באירופה נותן שבריר ממה שהביטוח חובה פה נותן.
      1. אין הגבלת סכום פיצוי
      2. אין צורך להוכיח נזק.

      תנסה לקבל מחיר לביטוח גוף ללא הגבלת סכום פרמיה, כולל פיצוי למקרה מוות ותתחיל לראות איך המחיר באירופה עולה.
      ואז תנסה להכניס את סעיף 2 ותראה איך זורקים אותך הכל המדרגות, אף חברת ביטוח לא מוכנה לסעיף "חוסר הוכחה" כזה.

  2. השתגעתם ??!! גם ככה המחיר מטורף. אתם דוחפים את ציבור הרוכבים לרכב בלי ביטוח בכלל. אי אפשר לעמוד במחירים הלא שפויים הללו .

  3. חוסכים למדינה בפקקים , בקושי תופסים מקומות חניה, כמעט ולא מזהמים את האויר ודופקים אותנו במחירי ביטוח חובה . מי שעושה תאונות שיעלו לו את הפרמיה! אני לא מבין למה רוכב אופנוע מעל גיל 40 עם ותק של לפחות 20 שנים רישיון ואפס תאונות צריך לשלם כל כך ביוקר? איפה צדק חברתי? איפה שר התחבורה? זה יותר חשוב מהמילקי בשקל המעפן הזה שישאר על המדף בסופר מארקט . תחבורה דו גלגלית זה מצרך בסיסי לכל אזרח מן השורה ! תנו לנו לינשום בחייאת ראבק !!

  4. ברק הכל טוב ויפה אז שיאשרו זאת גם כאן כמו בכל העולם ויאפשרו בחירה, אנשים היום לא יכולים לעמוד במחירים הללו. דבר נוסף, לא הכל מה שרשמת ,המחירים כאן עלו במשך השנים, כי צריך לאפשר לבעלי ההון להיות עשירים יותר.

  5. לא קונים אוסם, ולא קונים תנובה

    לא נמאס לכם שדוחפים לכם נקניק? לבנים בתחת וגם לבנות בתחת!!! שילכו לעזאזל הם והביטוח החובה המעולה שמכסה בכיסוי ביטוחי פנסטי "עד השקל האחרון". הפתרון פשוט, השארת ביטח החובה עם כיסוי מצומצם בלבד, במחיר יעד של 500 ש"ח. את ייתר הכיסוי שיאפשרו ברשות. את רכיב הרשות שימכרו גם במיליון ש"ח לשנה, ושיפסיקו לעשות לנו טובות ולדחוף לנו את הצינור, מי שרוצה כיסוי מלא שישלם. בעבר היה ניסיון דומה, אבל אז זינו אותנו בריבוע, הורידו את התעריף רק בקצת, ואת הכיסוי הביטוחי ביטלו כמעט לחלוטין(נבלות כבר אמרתי?!). חוץ מזה מחר בערב יש הפגנת אפודים צהובים על אופנועים. תבואו, ואל תשכחו, בסופר בלי אוסם ובלי תנובה.

    • איפה ומתי תהיה הפגנה? אתה רושם ולא נותן פרטים ,איך נדע להגיע ?

      • לא קונים אופנועים, כלום , אפס!!!

        עזוב הפגנות, הפגנות זה פוליטי.
        ההפגנה היא שלא קונים אופנועים חדשים!!!!
        לא קונים!!!
        סגור?

        • אני מסכים !!! אבל לך תשכנע את עם ישראל שאינו מסוגל לדחות סיפוקים. מצד אחד ברור למה זה כך, מצד שני המושחתים מנצלים את החולשה הזאת בעם. דבר נוסף ,ישראלים לא מסוגלים להתאחד עבור כלום ,כל אחד כאן רואה רק את דבשתו.

          • יש לצמצם את החרם למטרו מוטור

            בישראל ישנה ערבות הדדית, וזה מורגש בכל תחום. מדינה קטנה, מעט תושבים. כל אדם שישי שתפגוש ברחוב, יכיר אישית מישהו ממעגל החיים האישי שלך. אנחנו מדינת הקומבינות, כל אחד מסתדר עם הקומבינות שלו, ולכולם לא חסר כלום. גם למיעוטים יש את הקומבינות שלהם. המאבק על ביטוח החובה הוא מאבק של איכות חיים, זה בשכבה של השמנת, אם ביטוח חובה יעלה כאן 500 ש"ח, ויוצמד ללוחית הרישוי, אני ישר קונה עוד אופנוע, אולי עוד שניים. אבל אי אפשר, כי החזירים במטרו ושות', ביחד עם תאגיד הענק של חברות הביטוח סוגרים לנו את הדלת. זה שטוב בישראל זה לא אומר שהציבור פרייר. רק צריך שיכאב להם ותראה איך הם מתקפלים.
            אתה צודק, זה לא סביר לבקש מהציבור לא לקנות בכלל, כלום ושום דבר, זאת הכל דרישה לא טובה. חרם כללי גם יפגע ביבואנים הקטנים שגם כך סובלים בדיוק כמונו מהביריונות של מטרו מוטור ושות'!

            קבל הצעת שיפור: לא קונים ממטרו מוטור, לא קונים מהם!!!
            סגור?

        • מה הקשר ליבואנים?

  6. ברק, כמה משלמים לך יה זו@ה!

    שיתנו ביטוח חובה בגרושים כמו באירופה!!!!!!!!! ותפסיק "לדאוג" לכיסוי הביטוחי שלנו. גם כך יש לנו כפל ביטוחים: יש ביטוח בריאות(קופת חולים), יש ביטוח לאומי, ולרבים מאיתנו יש מטעם העבודה בנוסף ביטוח מנהלים, וביטוח תאונות אישיות. די לז@@ן לנו את השכל עם "הכיסוי הביטוחי הטוב ביותר בעולם", גנבים, נמאסתם!!!

  7. הפגנו בכיכר מלכי ישראל בשנות ה90 (לפני שעברה בעלות לרבין) נגד תעריפי הביטוח
    כלום לא השתנה מאז ואני מניח שכלום לא ישתנה בעתיד.
    הארץ התמלאה מכול טוב של אופנועים משוכללים במחירים יקרים
    אף אחד לא מתלונן קונים קונים וקונים …לכן אין להלין על הביטוח .

    • לא קונים אופנועים, כלום , אפס!!!

      הפגנות זה תמיד פוליטי. עזוב אותך מפוליטיקה. צריך להחליט מה לא קונים, ותראה אותם מתקפלים כמו חמאה. עכשיו לא קונים אוסם ותנובה, אפשר להחליט שלא קונים אופנועים? ברור שאפשר! תשתף, בבקשה: מהיום לא קונים אופנועים!!!! תוך חודש תראה את הנבלות ממטרו מוטור רצים לכנסת להוזיל לנו את ביטוח החובה, על הדרך מחירי הקטנועים ירדו לחצי.
      סגור?

  8. ברוסיה ביטוח לשנה עולה 70 שקל ל50 סמק 175 שקל ל500 סמק . כיסוי עד לגובה של מחיר של חצי דירה קטנה ,עם אפשרות הכפלת גובה כיסוי בתוספת מחיר פרמיה

  9. ממש לא שמנת

    כל טוב ויפה פרט לאמירתך "זה בשכבה של השמנת"! לצערי זאת אמירה אומללה ! עבור מרבית הרוכבים זה ממש ,אבל ממש לא בשכבה של השמנת, אולי עבורך זה שם?! לא כל אחד רוכב על אופנוע פרימיום והביטוח מזיז לו כמו היום שחלף.

    • יש לצמצם את החרם למטרו מוטור

      זאת כן שמנת, והגיע הזמן שלא רק נודה בכך, אלא גם נפסיק להתבייש בכך!!!!
      זאת כן שמנת, והגיע הזמן שלא רק נודה בכך, אלא גם נפסיק להתבייש בכך!!!!
      זאת כן שמנת, והגיע הזמן שלא רק נודה בכך, אלא גם נפסיק להתבייש בכך!!!!

      לא צריך לרכב על אופנוע פרימיום יקר בטרוף כדי לאהוב אופנועים, אפשר היום לקנות שלושה אופנועים משומשים, ולהישאר עם עודף של עשרות אלפי שקלים ביד. החזירים לא נותנים לנו גם את זה. בראש פירמידת הנזק נשאר רק מחסום אחד והוא: ביטוח החובה המזורגג! המחסומים האחרים כבר ירדו: (1). התחרות עם הסינים הביאה לירידת מחירים פנטסטית(אופנועי 250 סמ"ק יפניים, מהניילונים, בפחות מ- 25 אלף ש"ח, וסיניים, טובים לא פחות, ב- 20 אלף ש"ח), (2). נפתח שוק מקביל לייבוא אישי של חלקי חילוף, שהביא לשינוי דרמתי במחירי האחזקה(חלקי חילוף במחיר מצחיק לעומת מה שהורגלנו).
      מה שנשאר זה רק ביטוח החובה המזורגג הזה!!!
      כפי שאמרתי, כל אחד והקומבינה שלו. אוהבים לקטר, בתקשורת השמאלנית, שמתה לחזור לשלטון, גם אוהבים להגזים וללכלך. האמת פשוטה: בישראל 2018 יש חיים טובים.
      תחביב של אופנועים זאת כן שמנת, והגיע הזמן שלא רק נודה בכך, אלא גם נפסיק להתבייש בכך!!!!

      במקום לקשקש אתה עכשיו מצטרף לחרם על מטרו מוטור!
      ואתה עוזר להפיץ את המחאה(חרם להורדת ביטוח החובה ל- 500 ש"ח)!!!
      סגור?

  10. במדינת הגנבים אוהבים כסף. לא מספיק להם, אז הם גונבים את הציבור, אונסים אותו לשלם כסף יקר עבור שירותים בסיסיים. רק צרכנות נבונה תמנע זאת, אני קורא לכלל הנהגים והרוכבים לא חדש ביטוחים. אם כולנו נעשה זאת תראו מה יהיה פה – קריסת המונופלים .
    לא לחדש ביטוחים רק ככה נעצור אותם.

  11. אוקיי נגיד שאופנועים זה שמנת,מה עם קטנועים שחלקם משומשים ששווים למחיר הביטוח ,גם לתחבורה הבסיסית הזולה הזאת תקרא שמנת ? מי רוכב על קנועים של 10000 שח ? ואגב אין לי שום אופנוע של מטרו !!!!

  12. שישרף להם התחת. גנבים.

  13. המשותף לכל המגיבים פה הוא שהם טובים ב……להגיב מאחורי המקלדת.

    אני נפרדתי מהאופנוע לפני מספר שנים כצעד מחאתי נגד התייקרות הביטוח, לא חזרתי לרכב מאז.

    בפועל, מה אתם עשיתם למען הוזלת הביטוח? כלום! לכולכם ש אופנועים, לחלק מכם אפילו יד1, נכון?
    קשקשנים, רוכבי מקלדת.

    • סליחחה אבל מה אתה מצפה שנעבור לרכבים ניצור עוד פקקים וניתקע בהם ? להפסיק לרכוב זאת לא מחאה זאת בדיחה!!! אתה חושב שלמי מהמושחתים המנהלים את ספינת השוטים הזאת ,מזיז אם תרכוב או לאאא??? ממש לא מזיז להם !!!! הם ישמחו שתעבור למכונית מזהמת שתצרוך עוד יותר דלק ותעמוד בפקק עד שתתפוצץ .

      • אתה מחזק את מה שכתבתי.
        כן, להפסיק לרכוב זו מחאה, לשבת פה באתר פולגז ולקטר כמו פולנייה זו לא מחאה, זה חרטא!
        אני שואל שוב, אני מכרתי את האופנוע כצעד מחאתי.
        מה אתה עשית בנושא?

        • זה לא רק פוליטיקאים זה גם חברות ביטוח מכתיבות לפוליטיקאים. אני כצעד מחאתי לא קונה מחברות ביטוח ביטוחים אחרים ומוצרים אחרים שלהם , כל הזמן מתקשרים . לא סיעודי, לא פנסיוני, לא קופות , לא קרנות, לא הלוואות ממימון ישיר, כלום,כלום,כלום. רק חובה שעליו הם מפסידים. "למחוק חברות ביטוח"

        • אני אכלתי חומוס. כצעד מחאתי כמובן.

להגיב על בוב לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO