למרות משבר הקורונה ולמרות שני הסגרים על המשק הישראלי – השוק הדו-גלגלי שומר על יציבות בסיום הרבעון השלישי של 2020 ביחס ל-2019, ואפילו מראה גידול קל של קצת פחות מאחוז; כך עולה מנתוני מכירות דו-גלגלי של איגוד לשכות המסחר.
בחודשים ינואר – ספטמבר 2020 נמכרו בישראל 14,202 אופנועים וקטנועים, וזאת לעומת 14,028 כלים בתקופה המקבילה אשתקד. נזכיר כי שנת 2020 התחילה טוב, אולם הסגר הראשון של מרץ ואפריל האט את פעילות מכירות הכלים החדשים (אם כי בהשוואה לכלי רכב פרטיים מדובר בהאטה מתונה מאוד). שחרור הסגר בסוף אפריל החזיר את השוק לפעילות מלאה, ובסיכום של חצי השנה הראשונה ראינו שפער הקורונה נסגר לחלוטין – מגמה שאותה אנחנו רואים כאמור גם בסיום הרבעון השלישי של 2020. עם קצב מכירות כזה, שנת 2020 צפויה להסתיים עם סביב 18,000 אופנועים וקטנועים חדשים.
הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הוא הקימקו מובי 125, שממנו נמכרו 832 יחידות, וזה לא מפתיע, שכן עסקי המשלוחים פורחים בימים אלו של הקורונה. ההפתעה נמצאת דווקא במקום השני – הימאהה טימקס (560 וגם 530) – שממנו נמכרו 776 יחידות. השיא הקודם של הטימקסים עמד על 695 יחידות בשנת 2017, וכעת השיא הזה נשבר כשנשארו עוד 3 חודשים ל-2020. בקצב הזה יימכרו בישראל כמעט 1,000 טימקסים ב-2020 – מספר חסר תקדים שהופך את ישראל למעצמת הטימקסים העולמית. נזכיר שמדובר בכלי שעלותו הממוצעת עומדת על כ-90 אלף ש"ח לפני תוספות.
הסאן-יאנג ג'וירייד 125 עם 690 יחידות, קימקו דאונטאון 350i מכר בתקופה זו 500 יחידות, ואילו מהימאהה איקסמקס 300 נמכרו עד כה 407 יחידות. מהג'וירייד 200 נמכרו 400 יחידות, והפתעה נוספת נמצאת במקום השביעי – סאן-יאנג קרוקס 125 עם 392 יחידות. נציין גם את ההונדה X-ADV, שחווה השנה גידול דרמטי ומוכר 250 יחידות בתשעת החודשים הראשונים של 2020.
באופנועים, ההונדה CB500X הוא הכלי הנמכר ביותר עד כה, כשנמכרו ממנו 200 יחידות. הק.ט.מ 250EXC – אופנוע האנדורו הפופולרי ביותר, מוכר 176 יחידות עד כה, הימאהה MT-07 עם 142 יחידות ו-MT-09 עם 136 יחידות, והקוואסאקי ורסיס 650 עם 110 יחידות.
סאן-יאנג כרגיל מובילה את טבלת המכירות, כשימאהה במקום השני פותחת פער קטן על קימקו. אולם הגידול המשמעותי השנה שייך להונדה, שמגדילה את המכירות ב-16.5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019.
המותגים הנמכרים בחודשים ינואר – ספטמבר 2020
- סאן-יאנג – 3,651 יחידות
- ימאהה – 2,655 יחידות
- קימקו – 2,266 יחידות
- הונדה – 1,479 יחידות
- קוואסאקי – 860 יחידות
- ק.ט.מ – 672 יחידות
- פיאג'ו – 447 יחידות
- ב.מ.וו – 284 יחידות
- סוזוקי – 330 יחידות
- הוסקוורנה – 219 יחידות
- הארלי-דיווידסון – 189 יחידות
- בליץ (חשמלי) – 138 יחידות
- בטא – 136 יחידות
- בנלי / קיוואי – 109 יחידות
- CF MOTO – עם 99 יחידות
- דוקאטי – 89 יחידות
- דיאלים – 63 יחידות
- אינדיאן – 56 יחידות
- פיג'ו – 49 יחידות
- זאפ – 46 יחידות
- שרקו – 45 יחידות
- TM Racing – עם 37 יחידות
- מונדיאל – 36 יחידות
- פנטיק – 35 יחידות
- זירו – 33 יחידות
- מוטוגוצי – 19 יחידות
- קוואדרו – 17 יחידות
- רויאל-אנפילד – 13 יחידות
- אפריליה – 11 יחידות
סיכום מפורט יותר, הכולל חתכים, יבואנים וסגמנטים, נפרסם כרגיל בסיומה של שנת 2020.