אחרי שנת השיא 2021, שבה נחצה לראשונה רף 20 אלף הכלים כשנמכרו כמעט 21 אלף אופנועים וקטנועים חדשים, שנת 2022 נפתחת בירידה קלה עם כמעט 2,000 כלים חדשים, אבל עם בליץ של הונדה שמוסרת כמעט 500 כלים חדשים; שימו לב לנתון הבא: 151 יחידות של הונדה X-ADV נמכרו בחודש הראשון של 2022!
בחודש ינואר 2022 נמכרו בישראל 1,935 אופנועים וקטנועים – ירידה קלה לעומת ינואר 2021, שהיה חודש שיא ושבו נמכרו 2,230 כלים. הירידה הזו מגיעה אחרי שנת שיא בשוק הדו-גלגלי, שבה נחצה לראשונה רף 20 אלף הכלים ונמכרו כמעט 21 אלף אופנועים וקטנועים.
ההפתעה הגדולה של פתיחת השנה היא הונדה, אשר ממשיכה את מגמת הגדילה של השנים האחרונות ומובילה את טבלת המכירות עם 466 אופנועים וקטנועים שנמכרו בחודש ינואר 2022. עכשיו שימו לב לנתון הבא: לא פחות מ-151 יחידות של X-ADV750 נמכרו בינואר 2022. מספר עצום וכמעט בלתי נתפס, המבטא היטב את הפופולריות הרבה שלה זכה המקסי-סקוטר של הונדה. בשנת 2021 ה-X-ADV זכה בתואר אופנוע השנה של מערכת פול גז, ונמכרו ממנו 470 יחידות. בהונדה טענו שבעיות אספקה מנעו מספרים גדולים יותר, וכי אם היו מקבלים 200 כלים נוספים – הם היו נמכרים. המספרים העצומים של חודש ינואר תומכים בטענה הזו של הונדה.
לשם השוואה, הטימקס 560 של ימאהה, המתחרה הגדול של ה-X-ADV, מכר בחודש ינואר 69 יחידות 'בלבד', אולם חשוב לזכור שדגם חדש של הטימקס 560 כבר נחשף רשמית, ושהוא צפוי להגיע ארצה סביב חודש אפריל. עוד נציין שעם הגעתו ארצה הדגם הנוכחי של הטימקס 560 נמכרו 150 יחידות ביום המכירה המוקדמת ו-362 כלים בחודשיים הראשונים לשיווקו.
הונדה עקפה בפתיחת השנה את המובילה המסורתית, סאן-יאנג, שמכרה בחודש ינואר 426 כלים, מהם 95 יחידות של ג'וימקס 250 ו-94 יחידות של ג'וירייד 125. במקום השלישי ימאהה עם 338 כלים ועם ליין רחב של כלים פופולריים שמוכרים טוב ויציב. קימקו במקום הרביעי עם 117 כלים בלבד, אבל עם בעיות מלאי ואספקה שאמורות להיפתר בשבועות הקרובים. כך למשל, מהקימקו מובי 125 – הכלי הדו-גלגלי הנמכר בישראל בשנים האחרונות – לא נמכרה אף יחידה בחודש ינואר, מה שמעיד יותר מכל על בעיות מלאי ואספקה. לעומת זאת, מהדאונטאון 350i נמכרו 72 יחידות בחודש הראשון של 2022. נציין גם את ק.ט.מ שמכרה 107 אופנועים ברישוי צהוב, ואת קוואסאקי עם 73 אופנועים ברישוי צהוב.
עוד חשוב לציין כי מדובר בחודש אחד בלבד, וקרוב לוודאי שבהמשך השנה תמונת המצב תתאזן. כך למשל, חידוש מלאי קטנועי קימקו צפוי להגדיל משמעותית את נתח השוק של היצרנית הטייוואנית. נמשיך כמובן לעקוב אחרי המגמות המעניינות של שוק הדו-גלגלי הישראלי, ולעדכן.