האפריליה RSV4 בגרסאות ה-RR והפקטורי קיבל שינויים חשובים לשנת 2021 עם תוספת של 22 סמ"ק לנפח, עיצוב חדש ואווירודינמי, וגם שיפורי אלקטרוניקה. לאחר שבחודש ינואר התפרסמו הפרטים, עכשיו אנו מקבלים את התמונות הרשמיות של הדגם החדש.
כבר יותר מעשור שהאפריליה RSV4 מהווה את אחד הסמנים הימניים בקטגוריית הסופרבייק, כפי שגילינו בדגם הקודם. ראינו את המחליף בתמונות 'ריגול' ואכן, לשנת 2021 באפריליה ממשיכים באבולוציה העקבית של הדגם ומשפרים אותו בתחומים רבים. נתחיל עם מנוע ה-V4: לצורך התאמת המנוע לתקנות יורו 5 המחמירות הוסיפו באפריליה 22 סמ"ק לנפח, עד ל-1,099 סמ"ק (1,077 סמ"ק בדגם האחרון). מערכת פליטה חדשה מאפשרת לשמר את הנתון של 217 כ"ס, כמו דגם הפקטורי הקודם והפחות חנוק. עם זאת, לשנת 2021 גם גרסת ה-RR מקבלת את המנוע המוגדל עם 217 כוחות הסוס, וזאת לעומת 201 כ"ס בגרסה הקודמת.
מבחינת אלקטרוניקה יש חיישן מדידת אינרציה IMU בשישה צירים חדש מדגם Marelli 11MP, השולט על מערכת בלימת מנוע רב-שלבית. השנה התווספו עוד שלושה מצבי רכיבה, לסך של שישה: שלושה למסלול (שניים מהם בהתאמה אישית) ושלושה לכביש (אחד בהתאמה אישית) המשנים בהתאם את שאר הבקרות של האופנוע. יש מסך TFT גדול יותר ופנסי LED חדשים מלפנים (דומים ל-RS660 החדש) עם פנסים לפנייה, המאירים לצידה הפנימי של הפנייה בהטיה.
השלדה זהה לשנה שעברה, ויש זרוע אחורית חדשה, קלה וחזקה יותר. העיצוב התחדש גם הוא, עם יחידת הפנסים הקדמית שהזכרנו, פיירינג חדש ואווירודינמי יותר הכולל כנפונים אינטגרליים, וצביעה ישירות מעולם ה-MotoGP.
גרסת הפקטורי נבדלת בחישוקים מאלומיניום מכורסם, בולמי אוהלינס EC 2.0 סמי-אקטיביים חשמליים ובלמי ברמבו Stylema.
האפריליה RSV4RR צפוי להגיע לישראל בקרוב. טרם נמסרו מחירים.