במלאגוטי מנסים להעניק לנוער האירופאי חינוך מוטורי עם קטנוע שלא רק נראה ספורטיבי אלא גם מלמד אותם להחליף הילוכים בצורה ידנית.
אם התרגלנו לכך שקטנועים מגיעים עם תמסורת וריאטור אוטומטית ודורשים רק סיבוב של המצערת על-מנת לזוז קדימה, מגיעים מלאגוטי עם קונספט שונה. הוותיקים בינינו זוכרים תחת המותג מלאגוטי את הראנר 125 שהיה כאן בשנות ה-80, אבל כיום המותג האיטלקי שייך לקונצרן KSR שחולש על מותגים רבים ומוכרים כמו בנלי, ניו ו-SUR-RON החשמליים, בריקסטון, למברטה, מלאגוטי, איטלג'ט, CFMOTO, רויאל אנפילד ומוטרון.
המלאגוטי ספקטר GP 125 מגיע כפלטפורמת קטנוע, עם מנוע בנפח 125 סמ"ק מקורר אוויר בעל מספרים צנועים יחסית של 9.6 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-1 קג"מ ב-6,500 סל"ד. משקל מלא של 123 ק"ג מביא אותו למהירות מרבית של כמעט 100 קמ"ש. גובה המושב עומד על 780 מ"מ, החישוקים במידות של 17″ ומערכת הבלימה מורכבת מדיסק קדמי משונן וגדול בקוטר 320 מ"מ ואחורי בקוטר 190 מ"מ. מלפנים יש מזלג קונבנציונלי, ומאחור זרוע אחורית עם בולם יחיד.
מערכת התאורה היא LED היקפי, שקע טעינה USB ויש לוח שעונים LCD עם מד סל"ד אנלוגי וחיווי הילוכים. פה הקונספט השונה, משום שהקטנוע מגיע עם מערכת הילוכים 'אופנועית' לחלוטין, עם חמישה הילוכים שמועברים ברגל ועם ידית מצמד – כמו באופנוע. המטרה של מלאגוטי היא לחנך את הנוער מגיל צעיר להחלפת הילוכים ולגלגלים גדולים, שאולי יובילו אותם לאופנועים 'אמיתיים' כשיתבגרו.
המחיר הנקוב באירופה עומד על 2,600 אירו, כאשר אין מידע על הגעה אפשרית לישראל בשלב זה.