דף הבית / חדשות / ממאי: מסלול רישוי ייעודי לאופנועים במכוני הרישוי
aaa

ממאי: מסלול רישוי ייעודי לאופנועים במכוני הרישוי

מכוני הרישוי יפעילו מסלול נפרד עבור טסטים לכלי רכב דו-גלגליים; בכל מסלול יהיו עמדות בידוק ומכשור מתוחכם; החיסרון: מחירי הטסט לדו-גלגלי יתייקרו

אודי עציון, ידיעות אחרונות

מהפכה בטסט לרכב דו-גלגלי. מכוני רישוי הרכב יחויבו להכשיר מסלול רישוי נפרד לביצוע מבחני רישוי (טסטים) לאופנועים ולקטנועים, בדומה למסלולים הנפרדים הקיימים לרכב פרטי ולמשאיות. בנוסף, יעברו הכלים הדו-גלגליים לראשונה בדיקות בלמים ואורות ממוחשבות. התקנה החדשה של משרד הרישוי צפויה לייקר את מחיר הטסט.

כיום רוב מבחני הרישוי לכלי רגב דו-גלגליים מבוצעים בצד המסלולים הרגילים, המשמשים כלי רכב פרטיים ומסחריים. בדיקות אלה מסתמכות על הגורם האנושי וללא מכשור מתאים, דבר העלול לפגום בדיוק תוצאות הבדיקה ובאמינותה. רוב האופנועים והקטנועים מצוידים במערכות עזר מתקדמות לבלימה כמו מערכת ABS, שבחינתן אפשרית באמצעות מכשור מתאים בלבד. הבדיקות אורכות דקות ספורות, זמן קצר בהרבה מבדיקות כלי רכב רגילים.

בישראל 64 מכוני רישוי לרכב, ורק ב-14 מתוכם קיימים מסלולי בדיקה ייעודיים לאופנועים. ברוב המכונים מבוצעים מבחני הרישוי לדו-גלגליים סמוך לבור בדיקת כלי הרכב הרגילים, מה שעלול לסכן את הבוחנים ובעלי הרכב.

על פי התקנה החדשה, מחודש מאי הקרוב מכוני רישוי לא יוכלו לבצע מבחן רישוי לרכב דו-גלגלי ללא שימוש במסלול נפרד ובמכשור מתאים. המסלול הייעודי יכלול עמדות זיהוי, בדיקות בלמים ואורות ממוחשבות, והוא יופרד משאר העמדות המשמשות את כלי הרכב הפרטי והמסחרי. עלות רכישת והתקנת הציוד עומדת על כמה עשרות אלפי שקלים. בשל מחירו והארכת זמן הבדיקה יבקשו המכונים ממשרד התחבורה להעלות את מחיר הטסט לדו-גלגלי שעומד כיום על 31 ש"ח.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי הכשרת מסלולים ייעודיים והכנסת מכשור תואם ישפרו את יעילות הבדיקות. "המסלולים והבדיקות תואמים את התקינה האירופאית ויגבירו את בטיחות בוחני הרכב והנהגים.

אבי גלנצר, יו"ר איגוד מכוני הרישוי, העריך כי מכוני הרישוי יספיקו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע. "אנחנו תלויים בזמני האספקה של ציוד הבדיקה החדש, אך הספקים בארץ מעריכים שהציוד, שהתקנתו תארך כשבוע, יגיע בזמן. המסלול החדש יהיה צר ממסלולי המכוניות ויש עבורו מקום במכונים. הוא לא יבוא על חשבון אחרים, אלא בנוסף".

אודות כתב אורח

עשוי לעניין אותך

1T9A2654

ק.ט.מ משיקה בישראל את דגמי 2019 – אנדורו ומוטוקרוס

הדור החדש של אופנועי המוטוקרוס של ק.ט.מ, מדגמי 2019, הגיע ארצה, יחד עם דגמי האנדורו המעודכנים

8 תגובות

  1. נו ,סיבה למסיבה! עוד תרוץ לדפוק את רוכבי הדו"ג הכי דפוקים בעולם ,במדינת רודפי הבצע המושחת, כי עשו מסלול יעודי .זה ממש יעזור לענף.

  2. אגב כל עניין מכוני הרישוי הוא רקוב ומושחת ובלעדי למדינת ישרא-הל פתח לקומבינות ולשחיתויות אין סופי רק מוסכים מורשים היו צריכים לטפל בעניין כמו בכל מדינה נאורה בעולם .

  3. אדון כתב טועה ומטעה:
    1. לא יהיה שום שינוי בעלות הטסט!
    2. לא מדובר בתקנה עליה חתם השר כץ.

    במקרה אני מכיר את הנושא מבפנים.

    • אז תשפוך אור על ה"תקנה" כי היא לא מתקבלת ברוב אירופה, והממצאים שהיא פוגעת בבטיחות הבוחן והנסחן, ראה מספר רב של תאונות על מתקן הבלימה המסוכן !!!

  4. מה כוללת הבדיקה ?

    רעש? זיהום אויר?

  5. מגוחך. אחד, עוד לר מעלים את המחיר לטסט. שניים, ברור שיש כאן שחיתות, צריך לברר מי מייבא את מכשירי המדידה ה"חדשים". שלוש, בדיקת בלמים לאופנוע צריכה להמשיך להיעשות בדרך הישנה, כי על המכונה האופנוע יכול לעוף ולרסק את עצמו את הרוכב עליו(הלו, יש לנו רק שני גלגלים!). ארבע, מי צריך טסט שנתי, הכל בלוף ומסחטת כספים מיותרת. חמש, שהצבועים יבדקו זיהום אוויר ורעש, לזה לא צריך מכשור חדש, זה קיים במכונים גם ככה. הכל מושחת!

  6. אזרח סוג ז

    מושחתים וחלאות המין האנושי יושבים במשרד התחבורע ובמשרד האוצר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO