בשורה קשה לספורט המוטורי הישראלי בכלל ולענף המוטוקרוס בפרט: מסלול המוטוקרוס Wingate Raceway, הממוקם במכון וינגייט שליד נתניה, הפסיק את פעילותו בשבוע שעבר וסגר את שעריו. בימים האחרונים המתקנים השונים שנמצאים במסלול פורקו. הסיבה: הפסדים כספיים ארוכי טווח, וכן מחלוקות קשות עם הרשויות ועם גורמים בספורט המוטורי הישראלי.
מסלול וינגייט במתכונתו הנוכחית, שנקרא Wingate Raceway, הוקם לפני ארבע שנים וחצי על-ידי איתי דור ורוני רגף מקבוצת המרוצים של הונדה, ובמימון כבד של מאיר חברה לרכב (יבואני הונדה לישראל) ומשפחת שחר. נזכיר כי אותם הגורמים השקיעו סכומי כסף גדולים על בניית מסלול המוטוקרוס בחדרה, אשר בסופו של דבר נאלץ להיסגר בגלל היעדר אישור מהוועדה המחוזית.
מסלול וינגייט, שהיה הגדול והמקצועי בישראל, אירח את רוב מרוצי אליפות ישראל במוטוקרוס, כמו גם ימי מסלול על-בסיס קבוע ואירועי רכיבה שונים. להקמת המסלול הושקעו כ-1.8 מיליון שקלים, ובתפעול השוטף ההפסדים עמדו על כ-600 אלף ש"ח בשנה – אותם ספגו המפעילים עצמם.
כעת, אחרי ארבע שנים וחצי שהמסלול פועל באופן שוטף, המפעילים נאלצים לסגור את השערים. הסיבה היא לא רק ההפסדים הכספיים הכבדים הכרוכים בהפעלת המסלול, אלא גם מחלוקות משמעותיות שנתגלעו בין מפעילי המסלול לבין הרשויות, וחוסר התמיכה במסלול. בימים האחרונים מפעילי המסלול פירקו את כל המתקנים אותם בנו במהלך השנים (בתמונה בראש הידיעה).
בשיחה שערכנו עם מפעילי המסלול עלו טענות קשות כנגד הרשויות האחראיות על הספורט המוטורי הישראלי – על חוסר תמיכה במסלול, ואפילו על הכשלה מכוונת של המפעילים לצורך החלפתם. מהתאחדות הספורט המוטורי נמסר כי החוזה של המפעילים מול המסלול מסתיים ב-31.12.23, וכי יש שני יזמים המעוניינים לחתום חוזה חדש לתפעול המסלול.
אין ספק מדינה בהתקדמות, אחורה!!!
עצוב מאוד! אבל ככה זה במדינות מתפתחות. כמו שאמר המגיב הראשון, אחורה.