דף הבית / חדשות / מס הקנייה לאופנועי 125 סמ"ק ירד ל-25%
125cc

מס הקנייה לאופנועי 125 סמ"ק ירד ל-25%

שר האוצר משה כחלון חתם הבוקר על הוראת שעה להורדת מס הקנייה לדו-גלגלי בנפח 125 סמ"ק; תוקף ההוראה לשנה

המהלך הצליח, אבל חלקית: שר האוצר משה כחלון חתם הבוקר (ג') על הוראת שעה להורדת מס הקנייה לדו-גלגלי בנפח 125 סמ"ק עד 11 קילוואט (כ-14.9 כ"ס) מ-40% ל-25%. תוקף ההוראה לשנה, עד 30.6.2017.

המשמעות היא שאופנועים וקטנועים בנפח 125 סמ"ק, עם הספק של עד 11 קילוואט, המתאימים לרישיון נהיגה A2, יוזלו בימים הקרובים בשיעור של כ-10%.

מהלך הורדת המיסוי נובע מלחץ של ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני על רשות המסים להורדת מס הקנייה לדו-גלגלי קטן, וזאת על מנת לעודד שימוש בתחבורה דו-גלגלית בערים ובפרברים ובכך להוריד מעומסי התנועה והחניה הבלתי נסבלים, בעיקר במטרופולין גוש דן. עלות הורדת המס למדינה – פחות מ-8 מיליון ש"ח לשנה בשל המיסוי הנמוך יותר. בדיון שהתקיים בוועדת הכספים ניתנה לרשות המסים ארכה של שבועיים להגשת תכנית, והיום כאמור שר האוצר אישר את התכנית של רשות המסים, מבלי לעבור בוועדת הכספים.

מצד אחד מדובר בהצלחה, שכן מס הקנייה אכן ירד, אולם בראייה רחבה יותר ההצלחה היא חלקית בלבד, וזאת משום שמדובר בכלים בנפח 125 סמ"ק בלבד, על אף שוועדת הכספים וכן נציגי הדו-גלגלי דרשו הפחתה של מס הקנייה ל-20%, לכל דו-גלגלי בנפח של עד 300 סמ"ק, ובכך לאפשר הפחתת הגודש בכבישים לא רק במרכזי הערים אלא גם בתנועת פרברים רחוקה יותר.

לקראת תום התקופה יבדקו ברשות המסים את ההשלכות של הורדת מס הקנייה, ויוחלט אם להאריך את הוראת השעה. במקביל, ההחלטה תועבר לוועדת הכספים של הכנסת להמשך דיון, כך שעדיין ייתכן שההקלה במיסוי תורחב גם לכלים בנפח 250 סמ"ק ואף 300 סמ"ק.

חדשות טובות, אבל לא כפי שציפינו שיהיו. נמשיך לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אביעד אתה תותח!

    כל הכבוד על הנדנוד.

    עוד כמה כמוך והמצב של רוכבי הדו"ג היה אחרת.

    אני מעריך אותך ומודה לך בשם כל מי שיהנה מהמהלך הזה, חזק ואמץ.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן