דף הבית / חדשות / מעילי כרית אוויר גם בראלי דקאר?
Dakar-2020-Final-006

מעילי כרית אוויר גם בראלי דקאר?

לאור האירועים הטראגיים בדקאר האחרון נפגשו נציגים מהמארגנים ומהרוכבים עם נשיא ה-FIM וגבשו תכנית שתקדם את נושא בטיחות הרוכבים

שני הרוכבים שנהרגו בראלי דקאר האחרון העלו את נושא בטיחות הרוכבים לראש סדר העדיפויות. בפגישה שנערכה בנושא התגבש מתווה שאמור לקדם את הנושא ולייצר מרוץ בטוח יותר עד כמה שניתן.

דקאר 2020, שנערך לראשונה בערב הסעודית, ייזכר בעיקר בגלל שני רוכבים שקיפחו את חייהם בעקבות התרסקויות טראגיות. פאולו גונקלבס ואדווין סטרייבר העלו את מניין הרוכבים שנהרגו במהלך כל שנות הדקאר ל-30, וזאת בלי לקחת בחשבון עשרות רוכבים ש'רק' נפצעו וסוחבים איתם את ההשלכות של אותן פציעות בכל יום. אז נכון, כל מי שנכנס למרוצי אופנועים בכלל ולדקאר בפרט מודע לסכנות, אך כמו בכל תחום בספורט המוטורי, תמיד צריך למצוא את הדרך להפחית את הסיכון.

בישיבה שנערכה השבוע בהשתתפות נשיא הפדרציה העולמית למרוצים (FIM), נציגים מהחברה המפיקה את הדקאר (ASO), נציגי קבוצות ונציגים מהרוכבים, גובשו הצעדים הבאים שיעזרו למנוע נפגעים נוספים:

  • מסלול – בשלב תכנון ואישור המסלול ישתתף גם רוכב מקצועי לשעבר, שיהיה אמון על בטיחות המסלול. אגב, סעיף זה יהיה נכון לכל אחד מהמרוצים תחת ה-FIM.
  • ספר דרך – צוות של מפקחים ייתן את האישור הסופי לספר הדרך, לאחר שיוודא שכל נקודות התורפה והסכנות במסלול מסומנות ומודגשות היטב. כיום נהוג שכל רוכב מסמן לפי הנוחות שלו.
  • מהירות ממוצעת תיבדק האפשרות להפחית את המהירות הממוצעת על-ידי הוספת אלמנטים בקטעים ארוכים ומהירים.
  • הגבלת כוח מנוע תוגבל יכולת הנשימה של המנוע, על-ידי הקטנת תיבות האוויר, במטרה להפחית כוח ומהירות.
  • ציוד מגן – בדומה לחליפות האוויר לרוכבי הכביש (כמו מערכת כרית האוויר של אלפינסטארס מדגם Tech-Air שנבדקה על-ידי אנדראה דוביציוזו), תקבע פגישה מיידית עם יצרני ציוד רכיבה מובילים במטרה לבחון ציוד מגן מתנפח לרוכבי שטח. הכוונה היא לחייב את הרוכבים ללבוש ציוד מגן שכזה כבר משנת 2021.
  • מגדל ניווט חדש – לכל רוכב יש מגדל ניווט המורכב על הכידון שמכיל את כל עזרי הניווט (ספר דרך), GPS של המארגנים וציוד החובה (ציוד חילוץ וחבישה). ככל הנראה הוא מהווה גורם סכנה לרוכבים, מפני שיידרש תכנון למגדל ניווט קטן יותר שישלב גם יותר חיווים קוליים ויזואליים.

אנחנו כמובן בעד שיפור בטיחות הרוכבים במרוצים עצמם, וכדרכו של עולם גם נזכה ליהנות מפירות המאמץ, כשכלל נהלי ואביזרי הבטיחות שיפותחו עבור הרוכבים יגיע גם לשוק האזרחי.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-890-DUKE-R-003

ק.ט.מ 890 דיוק R: השקה עולמית בשידור חי

ברוח התקופה ק.ט.מ ישיקו את ה-890 דיוק R בשידור חי על-גבי האתרים השונים; קבלו את הסופר-סקלפל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO