בסוף חודש מאי פרסמנו כאן בפול גז ידיעה בלעדית על כך שהמדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, השלים מחקר על גודל לוחיות הרישוי לאופנועים וקטנועים, וכי משרד התחבורה החליט לאמץ את התקן האירופאי ולהקטין את גודל לוחיות הרישוי. כעת ההליך הושלם במכון התקנים, וניתן להתקין את הלוחיות הקטנות.
עד היום לוחיות הרישוי לאופנועים ולקטנועים בנפח של מעל 50 סמ"ק היו בגודל של 22.5 ס"מ רוחב ו-21.5 ס"מ גובה, וגובה הספרות עמד על 7 ס"מ. כעת, בתקן החדש, גודל לוחית הרישוי לכל האופנועים והקטנועים יעמוד על 17.5 ס"מ רוחב ו-16.5 גובה, כשגובה הספרות יעמוד על 4 ס"מ. הלוחית החדשה קטנה בשטחה בכ-40% – משטח של 484 סמ"ר ל-288 סמ"ר. למעשה מדובר בלוחיות הרישוי של עד 50 סמ"ק, שכעת יותקנו בכל האופנועים והקטנועים.
התקן החדש של משרד התחבורה עבר לאישור מכון התקנים הישראלי כבר בחודש מאי, ולפני שבועות ספורים כתיבתו במכון התקנים הושלמה, והתקן החדש נחתם ונכנס לרשומות. המשמעות היא שמעתה כבר ניתן להתקין לוחיות רישוי קטנות לכל אופנוע וקטנוע, בכל נפח.
להורדת גיליון התיקון לתקן ישראלי 5327 – 'לוחיות זיהוי לכלי רכב' מיולי 2018 – לחצו כאן.
סביר להניח שייקח זמן עד שכל מכוני הרישוי, העסקים להדפסת לוחיות רישוי, וכן השוטרים שעל הכבישים, יתעדכנו בפרטי התקן החדש, שכן בתוך עמנו אנחנו חיים ויודעים שתהליכים כאלו לוקחים זמן. יחד עם זאת, התקן כבר חתום ונכנס לרשומות, מה שאומר שבמידה וקיבלתם דו"ח תנועה משוטר שאינו מודע לתקן החדש (מצב שבהחלט אפשרי שיקרה בתקופה הקרובה) – ערעור על הדו"ח למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) של המשטרה יביא כמעט בוודאות מלאה לביטולו.
המעבר ללוחיות הרישוי החדשות הקטנות יתבצע בהליך מדורג, כשבשנה הקרובה צפויים כל הדו-גלגלי – חדשים ומשומשים – לעבור ללוחית החדשה, בין אם במסגרת מבחן רישוי שנתי ('טסט') ובין אם באופן פרטי. עלות לוחית רישוי עומדת על כ-50 ש"ח.
הלוחית החדשה והקטנה, מעבר לאסתטיקה ביחס ל'מפרש' הקיים כיום, משפרת את בטיחות האופנוע בכך שהלוחית החדה תבלוט פחות לצדדים, תייצר פחות גרר ועל-ידי כך בין היתר תאפשר תצרוכת דלק נמוכה יותר, והיא אף בעלת סיכויים פחותים יותר להתנתקות מהאופנוע.
תפסיקו להטעות את הציבור!
בכתבה/מאמר הקודם קפצתם ראשונים לברכה כשהיא עדיין היתה ריקה, כעת כשהיא בשלבי מילוי אתם עושים זאת בשנית.
נכון, יש תיקון ל-ת"י בדבר נשיאת לוחית רישוי לדו"ג, אך היא עדיין לא נרשמה ברשומות כך שלא ניתן עדיין ליישמה.
מוזמנים לבדוק – http://www.justice.gov.il/Units/Reshomot/publications/Pages/BookOfLaws.aspx
עדיין לא בתוקף. פעם שנייה שאתם עושים את זה.
אתמול קניתי מספר קטן לאופנוע (1000סמ"ק), היום נכשלתי בטסט ,
מכון אלן בחולון , הבעלים איש מדהים ורוכב המון שנים , כך שהוא בעד
הרפורמה של המספרים ,,
לידי התקשר למשרד התחבורה והם אמרו לו בפירוש ,,, אסור .
משרד התחבורה טרם פרסם והפיץ את התקנה החדשה למכוני הרישוי .
נכון להיום ,, המספר הגדול הוא התקן .
הגעתי עכשיו למכון הדרום בפתח תקווה ולא מוכנים לקבל אותי לאחר שרכשתי לוחית רישוי קטנה.
זה אומר שזה עדיין לא חוק אלא רק תקן?
עדיין לא חוקי!
אתמל שאלתי שוטר על אופנוע,
הוא אמר שעדיין החוק לא עבר.
צריך להמתין שמשרד הרישוי יוציא הודעה רשמית
בבקשה להוציא התנצלות, שלושה מוסכי רישוי הייתי צריך לבקר עד שבסוף ויתרתי והחלפתי חזרה למספר הגדול. ובמוסך רישוי פגשתי עוד מישהו שנכשל בטסט ואמר שקיבל דוח של 500 שקל על הלוחית הקטנה. שנינו התקנו בעקבות הכתבה לוחית קטנה.אין בכלל שאלה שתאבדו קוראים אם לא תפרסמו התנצלות במיידי. להפסיק להתעלם
החל מה-4.11.2018 ניתן להרכיב לוחית רישוי 'קטנה' גם לדו"ג מעל 50 סמ"ק. החלפת הלוחית ל'קטנה' אינה חובה במשך שנה אחת, אך החל מה-5.11.2019 כל דו"ג יהיה חייב בנשיאת לוחית רישוי קטנה בלבד.
האם יש עדכון לגבי הלוחיות??? האם אפשר כבר להתקין לוחית מוקטנת???
כן