דף הבית / חדשות / מצדה 2015 – אבולוציה
1DSC_7111

מצדה 2015 – אבולוציה

לרוכבים רבים הרכיבה למצדה בערב ראש השנה 2015 תיזכר כנקודת מפנה; אנחנו דווקא מאוד נהנינו, ויש לנו כמה נקודות חשובות

צילום: אסף רחמים

כבר 14 שנים ברציפות שבערב ראש השנה יוצאים אופנועני ישראל לראות את הזריחה של השנה החדשה ממצדה. זה התחיל כיוזמה ספונטנית של כמה חברים, ועם השנים זה הלך ותפס תאוצה וגדל לממדי ענק, כשבכל שנה נשברים שיאים בכמויות הרוכבים שמגיעים. השנה מדברים על למעלה מ-5,000 רוכבים, כשהמשטרה העריכה אפילו 7,000. מטורף!

המסע השנתי הזה, שהוא סוג של אירוע השיא השנתי של האופנוענות הישראלית, הוא מסע שכאמור התחיל באופן ספונטני ותפס תאוצה לממדים מפלצתיים – וכל זאת בלי שום ארגון מאחוריו. אירוע ויראלי שעובר מפה לאוזן ולכן גדל משנה לשנה. זה לדעתנו הכוח הגדול של הרכיבה הזו.

לפי הערכות המשטרה - כ-7,000 איש!
לפי הערכות המשטרה – כ-7,000 איש!

עם השנים החלו יותר ויותר יבואנים ובעלי עסקים לתרום את חלקם, לפתוח עמדות בחניון התחתון של מצדה עם עמדות רענון לרוכבים הכוללים שתייה ומזון קל. כך היה גם השנה, ובאופן מוגבר. השנה אפילו היה DJ שניגן מוזיקה.

אף על פי שלאירוע השנתי הזה אין ארגון רשמי, ישנם אנשים שלוקחים על עצמם לנסות וליצור סדר, בעיקר לטובת הבטיחות. דניאל פטרי ('מיצו'), מנהל פורום האופנועים בתפוז, עושה את זה בשנים האחרונות ודואג לתיאומים שונים ולהרבה סדר. השנה הופקו לקחים משנה שעברה, וזה בא לידי ביטוי בין היתר בסדרנים שכיוונו את התנועה בכניסה וביציאה. התוצאה – סדר מופתי ואפס פקקים, לפחות ממה שאנחנו ראינו. מכוניות לא הורשו להיכנס למתחם, חנו בצדי כביש הגישה בצורה מסודרת, וכשהחניון התמלא ברוכבים – גם אופנועים הופנו לצדי הדרך. כן, עד כדי כך היה מפוצץ השנה.

עוד נקודה שהייתה השנה היא שעת יציאה מוקדמת יותר. ב-00:30 החלו ראשוני הרוכבים לצאת מחניון חצי חינם בראשון לציון, וטפטוף הרוכבים נמשך כשעתיים. זה אמנם מוריד מעוצמת החוויה של לראות מאות ואלפי רוכבים בדרך, אבל זה ללא ספק משפר את הבטיחות לאורך הדרך. למרות שהייתה תחושה שהשנה הגיעו פחות רוכבים, כשהגענו לחניון מצדה חטפנו את האימפקט – החניון היה מפוצץ.

אירוע השיא של האופנוענות הישראלית
אירוע השיא של האופנוענות הישראלית

למרות זאת, אחרי הזריחה, כשרוכבים רבים כבר עזבו את המקום, החלה השתוללות של כמה מכוניות ספורטיביות ששרפו צמיגים ב'צלחות'. יכול היה להיות נחמד אם זה לא היה צמוד לאנשים שעמדו במקום. מסוכן ומיותר. כאן המשטרה הייתה צריכה להתערב ולעצור את ההשתוללות לפני שייפגעו אנשים.

אנחנו מאוד אוהבים את המסע הזה ומשתתפים בו מדי שנה. ראינו איך במהלך השנים הוא השתנה והפך ממסע אינטימי של חברים לפורום ועד למפלצת בלתי נשלטת של המוני אדם – לאו דווקא אופנוענים. זה טבעי לחלוטין ואנחנו לא רואים את זה בעין לא יפה. להפך. זהו מפגן עוצמה חשוב של האופנוענות הישראלית. אחוז קטן של מתפרעים תמיד יהיה, וזה נכון לכל מקום בעולם, לא רק לישראל. בהם, אגב, המשטרה צריכה לטפל, וחוסר הנוכחות של המשטרה במתחם עצמו זה כשל של משטרת התנועה, למרות הנוכחות היפה לאורך הדרך.

מצדה 2015 - אבולוציה של מסע
מצדה 2015 – אבולוציה של מסע

באופן אישי – מצדה היא האמצעי ולא המטרה

בשנים האחרונות אני רוכב את המסע למצדה עם קבוצת חברים קרובים – כולם על אופנועי אדוונצ'ר כאלה ואחרים, וכולם רוכבים מעולים. כך עשינו גם השנה – בקבוצה של כ-10 רוכבים.

ויסטרום 650 - שותף מושלם לרכיבה הזו
ויסטרום 650 – שותף מושלם לרכיבה הזו

רוכבים במבנה מסודר, משייטים מהר לאורך הכבישים המהירים והישרים, עוצרים להפסקה פה ושם, ומגיעים לשיא – כביש סדום ערד בלילה. כמה שאנחנו אוהבים את הקטע הזה, ואיזה כיף זה לעוף אותו כמעט בלי לגעת בבלמים, בחלקות מהירה, וכל זה לאור של פנסי ויסטרום 650.

באמצע הכביש עצרנו וישבנו על צלע הר כדי לצפות ברוכבים שמגיעים. יותר מחצי שעה ישבנו, ושמעו – זו חתיכת חוויה. חושך מוחלט, מיליון כוכבים בשמיים, ומאות רוכבים עוברים מתחתינו. כמו הצגה פרטית.

אני חייב להודות שאני לא באמת מגיע בשביל הזריחה של השנה החדשה. זה פחות מעניין אותי. אני, כמו החברים שלי לרכיבה, מגיע בשביל הרכיבה. מצדה היא לא המטרה אלא האמצעי – אמצעי לרכיבה חווייתית של פעם בשנה.

אז הגענו לחניון מצדה, ראינו את הבלגן והעומס, הסתובבנו כחצי שעה, והחלטנו להמשיך לתצפית אחרת על כביש ים המלח כדי ליהנות מזריחה אינטימית יותר. כך נהנינו מכל היתרונות – גם מהרכיבה המשובחת, גם מההפנינג האופנועני המטורף, וגם מקצת שקט וטעינת מצברים לפני הרכיבה חזרה הביתה.

והרכיבה חזרה הביתה דרך ים המלח וירושלים – אוי, כמה טובה שהיא הייתה. העייפות כמעט ולא הורגשה, תחושת ההיי בשיאה, ואנחנו עפים את העליות מים המלח לירושלים ומנקים פיח מהשסתומים. תענוג צרוף!

אז ברור שנתראה גם בשנה הבאה!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Kawasaki-ZX-6R-2019-009

חדש בארץ: קוואסאקי ZX-6R דגם 2019

רק הוצג במילאנו וכבר הגיע ארצה: הקוואסאקי ZX-6R נינג'ה 636 דגם 2019 בארץ; המחיר: 101,500 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO