סרטון קצר ומושקע עם סיריל דפרה – מנצח ראלי דקאר חמש פעמים – מראה את הנורדן 901 במסע מאתגר, ויותר מכך – מרמז לנו שהדגם מוכן לחשיפה לעולם ולייצור סדרתי.
הנורדן 901 הוא גרסת האדוונצ'ר של הוסקוורנה המבוססת על הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ו-890 אדוונצ'ר R החדשים. השבדי-אוסטרים גייסו את מנצח ראלי דקאר סיריל דפרה, ויחד עם מייק הורן (סוג של הרפתקן) יצאו לתור את איסלנד על גבי צמד נורדנים. יחסי הציבור האלה מלמדים אותנו שההשקה הרשמית קרובה מאוד, ותתרחש לדעתנו בחודש-חודשיים הקרובים.
הנורדן 901 ('צפון' בשוודית) הוצג כגרסת קונספט בתערוכת מילאנו של שנת 2019. המנוע בנפח 889 סמ"ק, עם הספק של 105 כ"ס ו-10.2 קג"מ. נזכיר שלמעשה זהו מנועו של הק.ט.מ 890 דיוק R, כשהוא מכויל לעבודת אדוונצ'ר, מפיק קצת פחות הספק, אבל מציע טווח שימושי רחב יותר ומומנט זמין יותר בסל"ד נמוך.
השלדה ומכלוליה זהים למדי לאלו של הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R. הגלגלים במידות "18 מאחור ו-"21 מלפנים, והבלמים הקדמיים בעלי קליפרים רדיאליים. מערכת האלקטרוניקה המתקדמת של ה-890 אדוונצ'ר R תעבור כולה לבית החדש והכחול של הוסקוורנה, גם מיכל הדלק הייחודי, אשר יורד ממרכז האופנוע לצדדיו, עובר להוסקוורנה כמו שהוא.
עיצוב ההוסקוורנה שונה מהמקור ומבליט את פנס ה-LED הגדול והעגול מלפנים עם צמד פנסי ערפל מצידיו. יש גם לוח TFT שונה מהק.ט.מ. כאמור, עיצוב הנורדן שונה לחלוטין מהק.ט.מ עליו מבוסס ומראה כיוון אדוונצ'רי יותר – ראו את העובדה שהרוכב לא יכול לראות את הגלגל הקדמי לדוגמה – ופחות אופנוע אנדורו גדול (מאוד) כמו הק.ט.מ.
סיריל דפרה הצרפתי הוא אייקון דקאר, שבאמתחתו לא פחות מ-5 ניצחונות בראלי הקשה מכולם – שניים מהם באפריקה ושלושה בדרום אמריקה, כולם עם ק.ט.מ (2005, 2007, 2010, 2012, 2013). יריבו העיקרי היה מארק קומה, ובשנים הטובות שלהם השניים עשו פינג-פונג בניצחונות, כשפעם זה מנצח ופעם השני. דפרה נחשב עילוי ברכיבה ובניווט, אולם שנוי במחלוקת מבחינת תדמית ויחס לרוכבים אחרים או לתקשורת.
צפו בהוסקוורנה נורדן 901 בהרפתקאה באיסלנד: