דף הבית / חדשות / נגיף הקורונה עצר את השוק הדו-גלגלי הישראלי
Yamaha-TMAX-560-Press-Launch-020

נגיף הקורונה עצר את השוק הדו-גלגלי הישראלי

הרבעון הראשון של שנת 2020 התחיל היטב, אולם בחודש מרץ - עם ההגבלות האזרחיות בשל נגיף הקורונה - המכירות נעצרו כמעט לגמרי

הרבעון הראשון של שנת 2020 בשוק הדו-גלגלי הישראלי התחיל ברגל ימין, אולם משבר הקורונה הרים בלם יד לכלכלה הישראלית בכלל ולשוק הדו-גלגלי בפרט, וכעת העתיד לוט בערפל.

שנת 2020 בשוק הדו-גלגלי הישראלי התחילה מצוין, כשבחודש ינואר נמכרו כ-2,200 אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 1,674 כלים בחודש ינואר 2019. גם חודש פברואר המשיך את המגמה, כשנמכרו בו 1,295 כלים לעומת 1,178 כלים בשנת 2019. ואז הגיע משבר הקורונה שגרם להשבתת המשק והעסקים הפרטיים ולירידה דרסטית במכירות אופנועים וקטנועים.

בחודש מרץ 2020 נמכרו בישראל כ-1,000 אופנועים וקטנועים – רובם המכריע במחצית הראשונה של החודש. זאת לעומת יותר מ-1,500 כלים בחודש מרץ 2019.

חשוב לציין שבסיכום הכללי של הרבעון הראשון של 2020 עדיין יש גידול קל לעומת התקופה המקבילה ב-2019, שכן בתקופה זו נמכרו כ-4,500 כלים לעומת 4,370 ברבעון הראשון של 2019. יחד עם זאת, משבר הקורונה ועצירת המשק יגרמו – לפי כל ההערכות – למשבר כלכלי חמור ולמציאות כלכלית חדשה שכמותה לא הכרנו, ועל כן לא ניתן לחזות את התנהגות השוק הדו-גלגלי בהמשך שנת 2020, שאמורה הייתה להיות שנה טובה שבה אמור היה להירשם שיא מכירות חדש.

נכון להיום חלק מהעסקים בשוק הדו-גלגלי פתוחים, אולם הפעילות אפסית עד לא קיימת, והתנועה – ואיתה הפעילות העסקית – נעצרה כמעט לחלוטין. כך למשל, חלק נכבד מהמוסכים עובדים ומספקים שירותים, אולם לקוחות כמעט ולא מגיעים. היבואנים הגדולים סגרו חלק מהסניפים, כשחלק אחר אמנם פתוח, אבל כאמור עם תנועה דלילה עד לא קיימת. כדי להתמודד עם המצב היבואנים מוצאים פתרונות יצירתיים. כך למשל במטרו מוטור מציעים מכירה מרחוק ומסירה עד הבית, ואילו בעופר-אבניר מציעים נסיעת מבחן שתגיע לבית הלקוח.

המותגים הנמכרים ברבעון הראשון של 2020

  • סאן-יאנג – 1,084 יחידות
  • ימאהה – 879 יחידות
  • קימקו – 679 יחידות
  • הונדה – 427 יחידות
  • קוואסאקי – 235 יחידות
  • ק.ט.מ – 218 יחידות
  • פיאג'ו – 145 יחידות
  • ב.מ.וו – 119 יחידות
  • סוזוקי – 105 יחידות
  • הארלי-דיווידסון – 90 יחידות
  • הוסקוורנה – 78 יחידות
  • בטא – 60 יחידות
  • CF MOTO – עם 33 יחידות
  • בנלי / קיוואי – 31 יחידות
  • פנטיק – 30 יחידות
  • אינדיאן – 24 יחידות
  • TM Racing – עם 23 יחידות
  • דוקאטי – 22 יחידות
  • דיאלים – 20 יחידות
  • שרקו – 16 יחידות
  • זירו – 14 יחידות
  • מונדיאל – 9 יחידות
  • רויאל-אנפילד – 8 יחידות
  • מוטוגוצי – 7 יחידות
  • פיג'ו – 7 יחידות
  • אפריליה – 5 יחידות

סיכום מפורט יותר, הכולל חתכים, יבואנים וסגמנטים, נפרסם כרגיל בסיום המחצית הראשונה של שנת 2020.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

RR X-PRO 300 2t HD

חדשים בארץ: בטא אנדורו 2025

אופנועי האנדורו לשנת 2025 של בטא הגיעו ארצה וכוללים את הקרוסטריינר שלא השתנה ואת ה-RR X-PRO ...

תגובה אחת

  1. Avatar

    ומה זה אומר ?
    שאין לאנשים כסף לקנות חדשים
    ולא שום דבר אחר
    ועוד זמן קצר מי שלא יכול לעמוד בנטל
    יעביר את האופנוע לשוק יד שניה
    שיהיה תחליף ראוי לחדשים
    עם אופנועים חדשים יחסית

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן