השבוע בחנו את הגרסה החדשה והמתקדמת ביותר לאבולוציית המולטיסטראדה של דוקאטי, אבל הגרסה המקורית מ-2003 הפתיעה רבים – גם ביכולות הגבוהות, וגם בעיצוב ה… מעניין.
הדוקאטי מולטיסטראדה (דרכים רבות באיטלקית) המקורי יצא בהפתעה בשנת 2003, והוא יועד להיות הכניסה של דוקאטי לנישה מתפתחת, שלימים תשמש כחזית הטכנולוגיה של כלל יצרני האופנועים – קטגוריית האדוונצ'ר-כביש-תיור. המולטיסטראדה ה-1000DS המקורי הציע מנוע דזמודרומיק – וי-טווין מקורר אוויר בנפח 992 סמ"ק עם שני שסתומים לצילינדר. ההספק עמד על 85 כ"ס, המומנט על כ-9 קג"מ והמהירות המירבית על 215 קמ"ש.
שלדת מסבך משולשי הפלדה הגיעה מהמונסטר, יחד עם הזרוע האחורית החד-צידית. בולמי שוואה מתכווננים כיסו את המרחב הקדמי והאחורי, בלמי ברמבו אימתניים דאגו לעצירה, וחישוקי 17″ עם צמיגים ספורטיביים דאגו לזריזות ולהתנהגות. המשקל היבש עמד על כמעט 200 ק"ג, ועם מיכל דלק של 18 ליטרים נוספו עוד כמעט 20 ק"ג למשקל 'על הכביש'. אחת הטרוניות העיקריות הייתה צריכת הדלק, שסיפקה טווח רכיבה ריאלי של כ-250 ק"מ מתדלוק לתדלוק – לא בדיוק טווח של אופנוע תיור.
המולטיסטראדה המקורי התנהג כמו אופנוע ספורט, אבל עם תנוחת ישיבה זקופה ונינוחה. נקודת שלילה בולטת היא המראה. הסתכלו, לא צריך להסביר. למרות שמאחור הוא נראה טוב… בשנת 2005 קיבל הדגם רגלית צד ארוכה יותר, מושב מרופד יותר, מראות גדולות ומשקף גבוה. באותה השנה גם התווספה גרסת S עם בולמי אוהלינס, חישוקים מושחרים, כידון רחב יותר וחלקי קרבון במעטפת.
ב-2005 הציגו דוקאטי מולטי-בייבי: גרסת 620 סמ"ק עם מנוע מהמונסטר 620, המספק 63 כ"ס ו-5.6 קג"מ. משקל יבש של 183 ק"ג לא עזרו לביצועים. המולטיסטראדה 620 נראה זהה לאחיו הגדול למעט חישוקים עם שלושה חישורים וזרוע אחורית כפולה (שלוש התמונות התחתונות). בולמי מרזוקי מלפנים וזקס מאחור גם נבדלו מהגרסה הבכירה. מיכל דלק של 15 ליטרים לא עזר למרחקי רכיבה ארוכים. לארץ הגיעו יחידות בודדות של ה-620, ועל אחת מהן אף רכבנו.
מעניין לראות את כברת הדרך שעשתה דוקאטי עם המולטיסטראדה מ-2003, דרך גרסאות 1,100 סמ"ק, 1,200 סמ"ק, 950 סמ"ק, 1,260 סמ"ק, ולפסגת הטכנולוגיה והאלקטרוניקה של ה-V4 הנוכחי. מעל 100,000 יחידות של הדגם נמכרו ברחבי העולם ב-18 השנים האחרונות – לא רע לדגם שהתחיל את דרכו כשהוא נראה כך.
בעייני אחד האופנועים המדליקים
מבחינת עיצוב עומד בקטגוריה שלא נכנסת לשום צו אופנה
נראה כאילו יצא מהסרט האלמנט החמישי
הייתי מחזיק כזה אם הייתה לי את האפשרות לבחור
אתם רציניים? הדגם הזה יפה בהרבה מהזוועה שיש עכשיו.
קלאסיקה אמיתית