ההונדה טרנסאלפ – או בשמו המקצועי XL600V, XL650V, XL700V – מוכר לנו כאופנוע דו-שימושי מתון עם מנוע וי-טווין, שגם הגיע לישראל במספר גרסאות.
בתקופה האחרונה חוזרות השמועות על גרסת בייבי-אפריקה טווין של הונדה. גרסת ה-850 סמ"ק המדוברת של האפריקה טווין תשנה את שמה לטרנסאלפ – שם שנעלם משורות הונדה בשנת 2012.
ההונדה XL600V טרנסאלפ המקורי הוצג בשנת 1986 כדגם דו-שימושי עם מנוע וי-טווין בנפח 583 סמ"ק, מקורר נוזל, בעל הספק של 50 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ומשקל יבש של 175 ק"ג. בהונדה נכנסו לנישה החמה של דגמים דמויי רפליקות פריז-דקאר, אך בטרנסאלפ המוקד העיקרי היה ביכולות הכביש ולא בשטח. עדכון קל בשנת 1991 החליף את בלם התוף האחורי בדיסק יחיד. בשנת 1994 בוצע עדכון קוסמטי בעיקרו כאשר היו עוד אי-אילו עדכונים קלים במערכות הנשימה והבלימה במהלך השנים.
![הונדה XL600V שנת 1997](http://fullgaz.co.il/wp-content/uploads/2021/06/Honda-XL600V-97-2.jpg)
בשנת 2000 הגיע העדכון המשמעותי הראשון בחיי הדגם עם הצגת ה-XL650V. בו היה מנוע מוגדל נפח ל-647 סמ"ק עם 52 כוחות סוס ב-7,500 סל"ד, מומנט של 5.5 קג"מ ב-5,500 סל"ד, בוכנות קלות יותר, בולמים חזקים יותר, דיסק קדמי כפול לבלימה, מערכת פליטה חדשה ומיכל דלק שגדל בעוד ליטר אחד. דגם זה גם הגיע לישראל באופן סדיר. הטרנסאלפ 650 היה אופנוע פשוט בסך הכל, שלא התבלט יותר מדי על הכביש – לא מבחינת מראה או ביצועים. ניתן היה לטייל איתו בשבילים, אך לא מעבר לכך. תכונות אלו גם הקנו לו סחירות טובה וקהל לקוחות שידע לשמור ולטפל בו, וליהנות מהאמינות ההונדאית הידועה. מחירו היה גבוה משל הויסטרום 650, מה שפגע במכירות.
![הונדה XL650V שנת 2004](http://fullgaz.co.il/wp-content/uploads/2021/06/Honda-XL-650V-Transalp-04.jpg)
בשנת 2008 הטרנסאלפ המשיך לגדול, והפעם ה-XL700V הגיע עם מנוע בנפח 680 סמ"ק, הספק של 59 כוחות סוס ב-7,700 סל"ד ומומנט של 6 קג"מ ב-5,500 סל"ד. שני הצילינדרים קיבלו ארבעה שסתומים כל אחד, ומערכת הזרקת דלק החליפה את הקרבורטורים והותאמה לתקנות יורו 3 לפליטת מזהמים. העיצוב עבר מהפך עם פנס עגול וגדול בחזית, והחישוק הקדמי קטן בממדיו מ-21″ ל-19″ – שינוי משמעותי וחשוב, שכן מרבית רוכביו דבקו באספלט ולא בעפר. דגם זה גם הציע מערכת ABS. למרות מיכל דלק מעט קטן יותר המשקל היבש המשיך לעלות והגיע בדגם הזה ל-214 ק"ג. מחירו בתחילת העשור שעמד על כ-83,000 ש"ח עמד לו לרועץ מול המתחרים, אך גם פה מי שרכש אותו ידע לשמור עליו וליהנות מהיכולות הטובות, הנוחות והאמינות של הדגם.
כאמור, הטרנסאלפ סיים את דרכו בשנת 2012, אך בהונדה המשיכו לשמור את הזכויות על שמו וככל הנראה מתכוונים להחזיר את שמו כ-XL850V עתידי. לא מעט טרנסאלפים נשמרו במהלך השנים וממשיכים להימכר ברחבי הארץ, רובם במצב נקי ושמור.
![הונדה XL700V שנת 2005](http://fullgaz.co.il/wp-content/uploads/2021/06/honda-xl700v-transal.jpg)
היה לי את ה 700 במשך שנתיים וחצי. אחל'ה מנוע. וזהו. ריגוש אין.![:)](http://fullgaz.co.il/wp-includes/images/smilies/simple-smile.png)
בסיבובים אף פעם לא הרגשתי בטוח אתו, להבדיל מאחיו הגדול שהיה גם כן בבעלותי, הקרוסטורר 1200. בטון. שלא לדבר על המנוע…