ההונדה PC800 הוצג בסוף שנות ה-80 כאופנוע תיור, שלפי הסיפורים תוכנן באגף האופנועים של הונדה אבל עוצב בחטיבת הרכבים.
בשנת 1989 הציגו בהונדה את ה-PC800, שמשמעות שמו הוא כביש מספר 1 שחוצה את החוף המערבי בקליפורניה שבארצות הברית, או בקיצור – Pacific Coast Highway. הסיפור שמספרים הוא שהדרישה של הנהלת הונדה הייתה לייצר אופנוע שימשוך בעלי הונדה סיוויק, שהיה אחד מרבי המכר של הונדה בתחום הרכבים בארצות הברית. מה שהוביל לכך, שבדגם הזה נעשה שיתוף פעולה יוצא דופן בין המהנדסים של חטיבת האופנועים למעצבים של חטיבת הרכבים. האחרונים גם אחראים לתא המטען הגדול מאחור, שאליו עוד נגיע.

האפיון הראשוני של ה-PC800 היה לאופנוע תיור רגוע ומתון, שימשוך גם רוכבים בתחילת דרכם. המנוע שנבחר לשם כך נלקח בשלמותו מהשדאו 800, קרוזר גדול של הונדה באותם הימים. מדובר על מנוע וי-טווין מקורר נוזל עם 45° בין שני הצילינדרים שסיפקו נפח של 798 סמ"ק, כשהפעלת השסתומים נעשתה על-ידי גל זיזים עילי יחיד. כל צילינדר ביצע את הפעולות שלו דרך שלושה שסתומים – שניים ליניקה ואחד לפליטה. לשמירה על יעילות מכנית והפחתת עומס הטיפולים – לכל שרשרת בגל הזיזים היה מנגנון מתיחה אוטומטי, ומרווח השסתומים נעשה בצורה הידראולית. ל-PC800 היה גם גל-הינע במקום שרשרת. ההספק עמד על 56 כוחות סוס ב-6,500 סל"ד והמומנט על כמעט 7 קג"מ ב-5,500 סל"ד. עם כמעט 290 ק"ג (משקל מלא) ה-PC800 גירד את ה-170 קמ"ש בקצה ההילוך החמישי, שהתווסף לכאן מגיר הארבע מהירויות של השדאו.
השלדה הייתה מסוג עריסה כפולה, עם מזלג בקוטר 41 מ"מ ומנגנון 'אנטי-דייב' למניעת צלילה של החלק הקדמי בזמן בלימה. בבולם האחורי ניתן היה לכוון רק את עומס הקפיץ. החישוק הקדמי בקוטר 17″ עם שני דיסקים, ובלם תוף מאחור על חישוק של 15″.
החלק של מעצבי הרכב ברור כאן לכל עין. מהסגירה ההרמטית של כל החלקים המכניים, המשקף הקדמי הגבוה, מראות הצד האינטגרליות ותא המטען הענק בנפח 16 ליטר שנפתח, כמו במכונית סדאן, בחלקו האחורי של הפסיפיק. הפתיחה התבצעה מאחורי משענת הגב של המורכב. תא המטען הכיל בקלות שתי קסדות מלאות פלוס מקום נוסף לציוד נוסף.

1989 הייתה שנתו הראשונה של ה-PC800 ונמכרו ממנו כ-7,000 יחידות, רובן בארצות הברית. בשנה לאחר מכן המספרים ירדו בשיעור של 50% והוחלט להפסיק את השיווק שלו בתום השנה השנייה, כאשר הוא המשיך בצורה מינורית להימכר באירופה וביפן. בהונדה ניסו מחדש בשנת 1994 והמשיכו עם ה-PC800 לחמש שנים נוספות עם שינויים מינוריים בעיצוב. קצב המכירות העולמי היה פחות מ-600 יחידות בכל אחת מהשנים, והמפסק הורד בתום שנת 1998.
ההונדה PC800 לא נחשב כדגם מרכזי בהיסטוריה של הונדה, אבל יש לו ייחוד משל עצמו. יש מספר יחידות בודדות שהגיעו גם לישראל, אם כי הן נדירות למדי על הכבישים.
אנא צור קשר.
050-6275654
רמי