דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי ER 21 – הקרוס הנשכח
ER 21

נוסטלגיה: סוזוקי ER 21 – הקרוס הנשכח

אחד מאופנועי הנוער של סוזוקי בסוף שנות ה-70 היה ה-ER 21, שגם נמכר בארץ; הוא אמנם קצת פחות מוכר - אבל החליפו אותו צמד דגמי ה-TS50 האייקוניים

אחד מאופנועי הקרוס לנערים בני 16 שנמכר בישראל בתחילת שנות ה-80 היה הסוזוקי ER 21.

כולם מוקירים וזוכרים עד היום את צמד אופנועי הסוזוקי האייקוניים (לפחות בישראל) – ה-TS50X וה-TS50W, שהגיעו אלינו לקראת אמצע שנות ה-80. עוד לפני כן נמכר בישראל כלי שזכה להרבה פחות הצלחה ופופולריות, ואליו גם הכי פחות מתגעגעים. בסוזוקי הציגו בשנת 1979 את ה-ER 21 – עם עיצוב שדומה מאוד ל-DR500S ו-DR250S הוא היה הנציג של סוזוקי בקטגורית ה-50 סמ"ק, או כפי שנהוג היה לקרוא להם – הקרוס. עם מנוע דו-פעימתי כמובן, חד צילינדר כמובן ו-49 סמ"ק רועשים ומקוררי אוויר.

לפי נתונים שמצאנו, המנוע האמיץ סיפק כ-6 כוחות סוס ב-8,500 סל"ד וכחצי קג"מ ב-7,500 סל"ד. עם חמישה הילוכים וקצת יותר מ-80 ק"ג (משקל יבש, לפני 7.2 הליטרים של הדלק) הוא לא עבר בהרבה את ה-80 קמ"ש. החישוקים היו במידות של 21″ ו-18″ מלפנים ומאחור בהתאמה, שסיפקו בית לבלמי תוף. מלפנים היה מזלג קונבנציונלי צנום עם מהלך של 145 מ"מ, ומאחור צמד בולמים שסיפקו 123 מ"מ של מהלך גלגל. הבולמים הפשוטים סיפקו אפשרות מסוימת לרדת לשבילים, אבל לא מעבר לזה.

בסוזוקי סיימו עם ה-ER 21 בשנת 1984 – ואם אנחנו זוכרים נכון, זו השנה היחידה שהובאו בצורה מסודרת, לאחר פריצת החרם הערבי ותחילת הייבוא של סוזוקי לישראל. במקביל החל, כאמור, השיווק של המחליפים שזכו להצלחה גדולה – ישראלית ועולמית. ניתן עוד לאתר דוגמאות חיות ונוסעות של ה-ER 21 בישראל.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן