דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי GN250 – קרוזר למתחילים
Suzuki GN 250 E 88

נוסטלגיה: סוזוקי GN250 – קרוזר למתחילים

סוזוקי הציעה בישראל בשנות ה-80 וה-90 קרוזר קטן ופשוט בשם GN250, שהיווה כרטיס כניסה חביב לעולם הדו-גלגלי עבור לא מעט רוכבים באותן השנים

בשנות ה-80 היצע האופנועים בישראל היה דליל, וכלל בעיקר את דגמי סוזוקי השונים, שכן סוזוקי הייתה הראשונה לשבור את החרם הערבי על ישראל. אחד מדגמי סוזוקי שכיכבו בארץ היה ה-GN250, קרוזר קטן למתחילים עם מנוע פשוט שידע להסתדר בעיר ולא לאיים, והוא זכה לפופולריות רבה.  

בתחילת שנות ה-80 ניתן היה לרכוש בישראל קרוזר דמוי הארלי, אבל עם מנוע ומכלולים למתחילים. הסוזוקי GN250 נולד בשנת 1981 וחלק את המנוע עם דגם הדו-שימושי – ה-DR250. מנוע עם צילינדר אחד בנפח 249 סמ"ק, 4 פעימות, ארבעה שסתומים ומקורר אוויר. ההספק הצנוע עמד על 22 כוחות סוס ב-8,500 סל"ד והמומנט על כ-2 קג"מ ב-6,500 סל"ד. המנוע כצפוי היה חלש יחסית וסיפק מהירות מרבית של 115 קמ"ש, דרך חמישה הילוכים. האופי שלו היה חלק, לא מאיים ואמין מאוד. ההתנעה הייתה חשמלית, וזה לא היה מובן מאליו באותן השנים. המשקל היבש עמד על 128 ק"ג קלילים.

מכלולי השלדה היו פשוטים עם מזלג צנום, צמד בולמים מאחור, דיסק יחיד מלפנים על חישוק 18″ ובלם תוף מאחור על חישוק 16″. באותן השנים העיצוב המרשים עם צביעה שחורה או בורדו, המחיר הנגיש, האמינות, פשטות האחזקה והטיפולים והסחירות, תרמו לפופולריות מרשימה ולהכנסת לא מעט רוכבים לעולם הדו-גלגלי. הייצור פסק באמצע שנות ה-90, כאשר לאחר מכן הוצג ה-TU250, שהיה המחליף הלא רשמי של הדגם עם אותו המנוע.

עדיין יש יחידות מקוריות על כבישי ישראל, לצד אופנועי פרויקט רבים המבוססים על ה-GN250.

סוזוקי GN250E בכרזה המקורית של סוזוקי
סוזוקי GN250E בכרזה המקורית של סוזוקי

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

6 תגובות

  1. Avatar

    עשיתי עליו את הרישיון לאופנוע, אפילו בתור תלמיד שעושה את צעדיו הראשונים בעולם האופנוענות, הוא היה גרוטאה .

  2. Avatar

    האופנוע הראשון שלי היה DR250 חבל שכבר אין היום אופנועים כאלה פשוטים נוחים ואמינים שגם אנשים בגובה נמוך מ- 1.70 יכלים להנות מרגליים יציבות על הקרקע.
    היום אין למצוא, וכל אופנוע שטח או דוש', גם הקטנים ביותר דורשים רוכב בגובה 1.80 לפחות כדי שהרוכב יגיע לקרקע יציבה. מתגעגע.

  3. Avatar

    לא רציני שלא פרסמת את המחיר ההתחלתי שלו.

  4. Avatar

    יש לי אותו עדיין יד 1 מודל 1990, רכב אספנות. אופנוע מקסים ואמין ביותר, אין תקלות בכלל.

  5. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    וואלה, האופנוע הראשון שלי. ואת הראשון לא שוכחים.
    ואחריו כבר הבנתי שקאסטום זה לא הסטייל שלי :)

  6. Avatar

    האופנוע ה"אמיתי" הראשון שלי. איזה ימים…
    היה אמין ופשוט עד כדי כך שאת כל הטיפולים היה אפשר לעשות לבד וללמוד המון.
    הוא גם נסע לא רע כל עוד לא העמיסו עליו ציפיות גדולות.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן