ה-GS1000 היה אופנוע הספורט עם הנפח הגדול ביותר של סוזוקי, עם מנוע ארבעה צילינדרים מקורר אוויר, שהתווסף למשפחת ה-GS בסוף שנות ה-70.
סדרת ה-GS של סוזוקי שהתחילה בשנת 1976 סימנה מהפך חשיבתי אצל היפנים, כאשר עד אז מבחר האופנועים והמנועים התבסס על מנועים דו-פעימתיים. תחילה הוצגו ה-GS750 Four, ה-GS550 Four, ה-GS400 עם מנוע טווין מקבילי, ובשנת 1979 הוצג ה-GS850, שיועד להיות תחת סגמנט ספורט-תיור.
ה-850 הורכב למעשה משילוב גרסת ה-750 וה-1000, שהוצג שנה לפני כן ועליו נמקד את אור הזרקורים הפעם, שכן מבחינת סוזוקי הוא אחד האופנועים החשובים ביותר בהיסטוריה של החברה מהמאמאטסו. זאת משום שהוא אופנוע הליטר – 1,000 סמ"ק – הראשון של סוזוקי. 997 הסמ"קים של ארבעת הצילינדרים בשורה סיפקו 87 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ומומנט של 8.4 קג"מ ב-6,000 סל"ד. חמישה הילוכים דחפו את 234 הק"ג היבשים של ה-1000 עד למהירות מרבית של כ-215 קמ"ש.
לטענת סוזוקי, שהתגאו בנתון המשקל, הוא הושג בזכות ביטול רגלית ההתנעה (והסתמכות רק על המתנע החשמלי) והשלדה הקלה. עוד בסטנדרטים של שנות ה-70 היה המזלג הרגיל בקוטר 37 מ"מ שהתבסס על שיכוך קפיצים ואוויר, שמולא בכל רגל בנפרד עם לחץ מומלץ של 14PSI. גם צמד הבולמים מאחור התבסס על אותה שיטה פנאומטית. החישוקים היו במידת 19″ מלפנים ו-17″ מאחור עם מערכת בלימה שהורכבה מצמד דיסקים מלפנים ויחיד מאחור. זה נכון לגרסת הרגילה, כאשר מעט אחרי הוצגה גרסת ה-'S' עם פיירינג ביקיני מסביב ליחידת התאורה הקדמית, בלי בולמי האוויר מאחור, חישוק אחורי של 18″ ועוד קצת ק"ג וקמ"ש.
בשנת 1978, אותה השנה בה הוצג ה-GS1000, זכו איתו קבוצת סוזוקי יושימורה בסבב הסופרבייק האמריקאי בדייטונה, כשזה היה למעשה מרוץ הבכורה של האופנוע, ובהמשך השנה גם ב-8 השעות של סוזוקה, שהתקיים לראשונה באותה העת. וזה לא נעצר שם, כאשר ווס קולי (Wes Cooley) האמריקאי זכה עם ה-GS1000 באליפות ארצות הברית ב-1979 ו-1980 (מול אדי לאוסון ופרדי ספנסר שבהמשך זכו לתהילת עולם באליפויות הגרנד פרי), מה שהוביל את סוזוקי להוציא גרסאות רפליקה מיוחדות על שמו במהדורה מוגבלת.
בשנת 1980 הדגם שודרג והוצג ה-GS1000E, עם שדרוג לגל הארכובה ולצמד תאי הבעירה (Twin Swirl Combustion Chambers או ר"ת של TSCC שהוצגו בגאון על חלק מהדגמים). ההספק כבר עלה ל-105 כ"ס ב-8,700 סל"ד והמומנט ל-8.7 קג"מ ב-6,500 סל"ד, אבל גם המשקל טיפס לו ל-266 ק"ג לפני נוזלים. אאוץ'. לוח השעונים שודרג על הדרך, והפנס הקדמי הפך להיות מעגול למרובע. על-פי סוזוקי הגרסה הזו היוותה את הבסיס ל-GSX1100S קטאנה המקורי והמיוחד של שנת 1981.