דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי GSX550ES
Suzuki GSX550SE (1)

נוסטלגיה: סוזוקי GSX550ES

בשנות ה-80, בתקופה בה מכרו רק אופנועי סוזוקי בישראל, דגם הספורט המוביל היה ה-GSX550ES

תחילת עשור שנות ה-80 בישראל התחיל עם אמברגו ייבוא של היצרניות היפניות, עד שבשנת 1984 פתחו סוזוקי נציגות במדינת ישראל. בין הדגמים הראשונים שיובאו היה דגם ספורט בנפח בינוני – ה-GSX550ES.

הסוזוקי GSX550 הוצג בשנת 1982 כדגם ספורט-תיור, עם מנוע ארבע בשורה בנפח 572 סמ"ק, גל-זיזים עילי כפול ו-16 שסתומים, מקורר אוויר ושמן, עם 64 כ"ס ב-10,000 סל"ד ו-5.1 קג"מ ב-8,000 סל"ד המוזנים דרך צמד קרבורטורים של מיקוני ומופעלים עם גיר בן 6 הילוכים.

סוזוקי GSX550SE
סוזוקי GSX550SE

מבחינת מכלולים, תזכרו שאנחנו מדברים על שנות ה-80 ואז זה נחשב כספורטיבי: חישוק 16″ מלפנים ו-18″ מאחור עם צמיג במידת 110/90, מזלג קונבנציונאלי מלפנים עם מערכת אנטי-דייב של סוזוקי ו-Full Floater המפורסם של סוזוקי מאחור. המשקל נשק ל-216 ק"ג שאפשרו מהירות מרבית הקרובה ל-200 קמ"ש.

הסוזוקי GSX550 הוצע בעולם בשלוש אופציות: EU נייקד, EF עם פיירינג מלא (ממנו בודדים הגיעו לארץ), ו-ES עם חצי פיירינג, שממנו הגיעו מרבית הדגמים שנמכרו בישראל. אנחנו קיבלנו אותם בצבעי כחול-לבן (היו גם אדום-לבן בודדים) ובהמשך הגיעו באדום-שחור. האופציות לאופנועים ספורטיביים בישראל המחצית הראשונה של ה-80 היו מצומצמות, עד לא קיימות ולכן היו רוכבים שהתייחסו אליו כאל אופנוע ספורט. הסוזוקי הפגין ביצועים טובים מאוד, יחד עם צליל ארבעה צילינדרים בשורה קלאסי, וגם התנהגות טובה. לבולמים לא הייתה אפשרות כיוונון – בניגוד לאחיו הגדול, ה-GSX750ES – והם היו רכים מאוד, אך אפשרו קצב יחסית גבוה.

בשנת 1985 הדגם עבר מתיחת פנים קלה, ובשנת 1988 הוחלף על-ידי ה-GSX600F הספורטיבי יותר. המנוע הפגין אמינות יפנית מוכרת, אך בארץ ובעולם היו תלונות על בעיות חשמל וטעינה. בסך-הכל, ובטח לתקופת שנות ה-80, ה-GSX550 העניק צלילים וצבע לעולם האופנועים האפור ודל בישראל.

Suzuki GSX550SE (2)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Royal Enfield Guerrilla 450_Brava Blue(2)_190724101555

חדש בארץ: רויאל אנפילד גרילה 450

הגרילה 450 החדש של רויאל אנפילד, שמרחיב את משפחת ה-450 החדשה ונכנס כגרסת הבסיס בתצורת רודסטר לכביש המבוססת על ההימליאן, הגיע לישראל; המחיר: מ-33 אלף ש"ח

2 תגובות

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    היה לי את ה ES, אדווווום, איזה אופנוע כייפי.
    היו זמנים.

  2. Avatar

    היה לי כזה 86 .היה כבד כמו מקרר אבל היה נטוע טוב מאוד בכביש על 200 .
    היה אחלה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן