דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי SV650 – הופרש לפנסיה
Suzuki SV 650A ABS 09 1

נוסטלגיה: סוזוקי SV650 – הופרש לפנסיה

השבוע התבשרנו על פרישתו לגמלאות של הסוזוקי SV650 הוותיק, וזו הזדמנות להיזכר בווי-טווין המוצלח שנמצא איתנו עוד מהמאה הקודמת

הסוזוקי SV650 הוא נייקד מגניב ומלא שמחת חיים שזכה להצלחה גדולה בארץ ובעולם; השבוע התבשרנו שהוא פרש לגמלאות.

הסוזוקי SV650 הוא מסוג האופנועים שעדיין לא צריכים להגיע לטור הנוסטלגיה, אבל רק השבוע התבשרנו שהוא מסיים את תפקידו בשורות סוזוקי, פורש לגמלאות ומוחלף על-ידי ה-GSX-8S, שמביא למגרש מנוע טווין מקבילי בנפח של 800 סמ"ק.

גרסת הפיירינג - סוזוקי SV650S
גרסת הפיירינג – סוזוקי SV650S

אבל איך שלא נסובב את זה, ה-SV650 המקורי הוצג כבר במאה הקודמת, בשנת 1999 ליתר דיוק – לפני 23 שנים (בתמונה בראש הידיעה). כאמור, הסוזוקי SV650 המקורי הוצג כנייקד בינוני עם מנוע וי-טווין מעניין, שהפך מיד לסיפור הצלחה בארצות הברית ובאירופה – גם מפני שנכנס בתקופה שקידשה אופנועי נייקד, גם מפני שהיה טוב, ובמיוחד משום שהיה במחיר הנכון.

מאופנוע תקציב בנפח ביניים לא מצפים לביצועים עוצרי נשימה, בטח עם מנוע שנלקח מהוויסטרום 650, אולם ה-SV נדרש לסחוב פחות משקל, ויחד עם כיול מעט שונה הוא התגלה כשובב לא קטן. המנוע קיבל כאן חיים, שמחה ותגובת מצערת מצוינת. ב-SV650 הותקן מנוע וי-טווין מקורר נוזל עם 8 שסתומים ו-645 סמ"ק. ההספק עמד על 72 כוחות סוס ב-9,000 סל"ד והמומנט המקסימלי על 6.5 קג"מ ב-7,200 סל"ד. חישוקי ה-"17 נתמכו על-ידי בולמים פשוטים יחסית ללא יכולות כיוונון (למעט עומס קפיץ), כשהמשקל היבש נמדד ב-165 ק"ג. ה-SV650 הוצע בשתי גרסאות – נייקד קלאסי ו-S עם חצי פיירינג, משקף קדמי ופנס קדמי כפול.

ה-SV שודרג ב-2003 עם שלדה מחודשת, הזרקת דלק, מערכת פליטה ידידותית יותר לסביבה ולוח שעונים משודרג. במשך השנים לאחר מכן נעשו עוד שינויים מינוריים, כאשר בשנת 2010 החליף אותו הגלדיוס – שקיבל שלדת מסבך משולשי פלדה חדשה, מנוע משודרג, עיצוב מחודש ועוד כמה תוספות.

ב-2010 - סוזוקי גלדיוס
ב-2010 – סוזוקי גלדיוס

בשנת 2016 הוצג הדור השלישי וחזר השם – SV650. המנוע קיבל תוספת של כ-2 כ"ס, ניהול מנוע ומערכת פליטה חדשים, ABS סטנדרטי וגם כמה שינויים בתוך המנוע לטובת כוח בסל"ד נמוך ובינוני. בישראל הוא תומחר ב-51 אלף ש"ח – מחיר שהפך אותו למציאה ותפר את ההצלחה שלו עם מכירות רבות. עם הגרסה הזו התנהלנו במבחן ארוך טווח, שגם חנכה את מסלול פצאל החדש בזמנו, ואף החליפה לסופ"ש אחד את הדוקאטי של אנין טעם אחד עם זקן.

לאורך השנים והדורות גילינו אופנוע מצוין ככלי תחבורה יום-יומי או כאופנוע גדול ראשון. יש לו מנוע מוצלח, שכבר הוכיח את יכולותיו ועמידותו שנים ארוכות, התנהגות מאוזנת וטובה – למרות המתלים הפשוטים, הוא נוח וקל לתפעול ולרכיבה, ופרטנר מצוין לשימושים יום-יומיים בשילוב של רכיבת סופי-שבוע – אפילו מהירה. מעניין אם המחליף שלו יספק את אותן המילים בעוד 23 שנים.

סוזוקי SV650 ו-SV650S של 2009; צילום: טל זהר
סוזוקי SV650 ו-SV650S של 2009; צילום: טל זהר
וכאן הגרסה האחרונה של 2016; צילום: אלכס טאובין
וכאן הגרסה האחרונה של 2016; צילום: אלכס טאובין

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן