דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי VX800
Suzuki VX800 (2)

נוסטלגיה: סוזוקי VX800

לסוזוקי היה בשנות ה-90 נייקד מעניין עם מנוע וי-טווין וגל הינע מעולם אופנועי הקאסטום - דגם שהקדים את זמנו ולא זכה להצלחה

סוזוקי החלו את שיווק ה-VX800, וי-טווין בנפח 800 סמ"ק, בתחילת שנות ה-90 אך הדגם לא שרד את מבחן אולמות התצוגה והמכירות ולא האריך ימים, למרות נתונים לא שגרתיים.

בכרזה הרשמית של סוזוקי ל-VN800 שנת 1990
בכרזה הרשמית של סוזוקי ל-VX800 שנת 1990

בשנת 1985 הציגו סוזוקי דגם קרוזר, שתוכנן ויוצר בארצות הברית. הסוזוקי אינטרודר 750 (וגם גרסת ה-1,400) היה הניסיון של סוזוקי להיכנס ישירות לליבת איזור הנוחות של הארלי דיווידסון, ולכן גם בנו את קונפיגרציית המנוע הקלאסית – וי טווין חשוף עם זווית של 45° בין שני הצילינדרים ושני שסתומים לכל אחד. בשנת 1990 הגדילו סוזוקי את נפח המנוע ל-805 סמ"ק ושידכו את תצורת המנוע הקרוזרית לאופנוע נייקד, לא משהו שהיה נהוג או מקובל.

המנוע מקורר הנוזל קיבל כאן משאבת דלק הפועלת על ואקום במקום אלקטרונית, וקרבורטור גדול בשני מ"מ. ההספק עמד על 63 כ"ס ב-7,500 סל"ד והמומנט על כ-5 קג"מ ב-6,000 סיבובים לדקה. ההינע הסופי התבצע דרך גל הינע עם תיבה בת חמש מהירויות. מערכת הבלימה הצנועה הכילה דיסק בודד מלפנים על חישוק 18″ ואחד בודד על ה-17″ מאחור. משקל יבש של כ-220 ק"ג לא אפשר ביצועים המצופים ממנוע בנפח שכזה, אך זה לא היה העיקרון של ה-VX800.

מערכת המתלים הפשוטה והרכה עם מזלג טלסקופי צנום מלפנים וצמד הבולמים מאחור, יחד עם בסיס גלגלים ארוך של 1,565 מ"מ, לא עודדו ביצועים בכבישים המפותלים. זה יחד עם מנוע צנוע הגדירו את ה-VX800 כאח הגדול של ה-GS500, אך ללא שום יתרון משמעותי על האחרון. הדגם הציג אמינות מרשימה, אך לא זכה להצלחה בארצות הברית, שם ייצורו הפסיק כבר ב-1994. באירופה הוא החזיק עד 1997, אך גם ללא הצלחה משמעותית. הדגם נמכר גם בישראל, ובתקופת המדבר ההיא הוא נמכר אצלנו בצורה סבירה. לא נופתע אם נשארו עוד כלים שנוסעים במצבם המקורי.

Suzuki VX800 (1)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Kawasaki-Ninja-H2-SX-Radar (2)

הקוואסאקי H2 SX מקבל מערכת רדאר

קוואסאקי מצטרפת לתחום הרדאר האדפטיבי ומחברת את החידוש האחרון ל-H2 SX החדש של 2021

6 תגובות

  1. Avatar

    רכבתי על ה VX800 כ 3500 ק"מ במסגרת טיול אופנועים באירופה.
    היה לו פאק אחד בלתי נסבל: Drive shaft effect.
    בכל פעם שהאצת או השתמשת בבלימת מנוע, הזנב היה מנסה לבצע גילגול לימין או לשמאל, בהתאמה.
    לא מציאה…
    גבל

  2. Avatar

    רכבתי על ה vx800 כ 35,000 אופנוע נהדר. לא מכיר שום מגבלה או השפעה של גל ההינע. אופנוע תיור לא חזק במיוחד אבל מהנה לרכיבה . שימושי ואמין מאד

  3. Avatar

    היה לי,
    אופנוע נהדר
    גם קיבל שדרוג חצבעי דוקאטי קורסר ופנסי בועה כפול .

    כיף של אופנוע

  4. Avatar

    אתה היעקב גבל שכתב בטורבו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO