דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: קוואסאקי GPZ500S
Kawasaki GPZ500S 93 1

נוסטלגיה: קוואסאקי GPZ500S

הקוואסאקי GPZ500S הגיע אלינו בשנות ה-90 היישר לקטגוריית העד 500 סמ"ק הלוהטת ומיד תפס את משבצת אופנוע הספורט של הקטגוריה, עם הרבה פוזה והרבה תאונות

הקוואסאקי GPZ500S היה ה-אופנוע בשנות ה-90 לרוכבים צעירים או בתחילת דרכם שחיפשו אופנוע ספורטיבי, או לכל הפחות אחד שנראה כך.

בשנות ה-90 היו לקוואסאקי ארבעה נציגים בקטגוריית ה-500 סמ"ק: ה-KLE500 הדו-שימושי / אדוונצ'ר / יס"מ (שסיקרנו כאן בפינה), ה-ER-5 הנייקד, ה-EN500 הקרוזר, וה-GPZ500S הספורטיבי. כל אחד מהאחים היה מוצלח בתחומו – לא מלך הכיתה, אבל בהחלט בחבורה המובחרת. המכנה המשותף לכולם היה מנוע הטווין המקבילי בנפח 498 סמ"ק מקורר הנוזל, בעל שמונה שסתומים וגל-זיזים עילי כפול. ההספק ואופי אספקת הכוח היה שונה במעט בין אח לאח, ובמקרה שלנו כאן סיפק כמעט 60 כ"ס וכ-4.6 קג"מ, כשתערובת הדלק-אוויר סופקה למנוע דרך קרבורטורים ישנים וטובים. השלדה הייתה מסוג עריסה כפולה, מערכת המתלים הורכבה ממזלג טלסקופי בקוטר 38 מ"מ ובולם יחיד מאחור, והמשקל היבש היה סביב ה-176 ק"ג.

ה-GPZ500S הראשון של 87
ה-GPZ500S הראשון של 87

בקוואסאקי החלו לייצר את ה-GPZ500 בשנת 1987 (נקרא נינג'ה 500R בארצות הברית), ושדרגו אותו בשנת 1994, שזו השנה בה אופנועי קוואסאקי החלו להימכר בישראל, וזהו גם הדגם שבו נתמקד. המנוע הפתיע לטובה עם תחושת הכוח והמהירות שסיפק. יחד עם העיצוב הקרבי, שאמנם לא כיסה את המנוע עם הפיירינג כמו באופנוע ספורט 'אמיתי' אבל סיפק חרב תחתונה קרבית וסקסית, הוא מיד קיבל את תפקיד האופנוע הספורטיבי של הקטגוריה. מולו עמד בעיקר הסוזוקי GS500, שהיה רחוק שנות אור מלהיות ספורטיבי.

באותן השנים היו שלוש דרגות לרישיון הנהיגה: עד 50 סמ"ק לבני 16, עד 500 סמ"ק מגיל 18, ובלתי מוגבל לבני 21 ומעלה. ה-GPZ500 נכנס בול לקטגוריה של בני ה-18 שסיימו עכשיו בית ספר ומכרו את הסוזוקי TS50X / W או הקטנוע. בדומה לבנדיט 400 שסיקרנו, ה-GPZ500S נכנס להיות הנציג של אלו עם השאיפות 'לתת רייס', 'לסגור שעון' או לשים ברך על הכביש – כלומר הצעירים שרוצים מהר ועכשיו. לא מעט אקזמפלרים מצאו את עצמם על הקרקע מסיבה כזו או אחרת, ונדרשו ליישר את שלדת הפלדה, להחליף מזלג קדמי שהתעקם מנחיתות ווילי אגרסיביות, לשפץ מצמדים או מערכות הילוכים ולאלתר תיקונים זולים בפיירינג היקר יחסית. כמובן שהיו גם כלים שסבלו מתחזוקה בסיסית לקויה, לצד דגמים שטופלו כראוי.

בסך הכל פלטפורמת המנוע בדגמי ה-500 של קוואסאקי הייתה אמינה מאוד. רוכב שהתייחס אל הכלי שלו בכבוד הראוי קיבל מכונה שלא עצרה וסיפקה כרטיס כניסה מעניין וטוב למדי לעולם האופנועים, עם ביצועים טובים ומראה יפה, שגם הוכיח ביקוש גבוה וסחירות גבוהה באותם הימים.

וכאן כבר דגם 94 שהגיע ארצה
וכאן כבר דגם 94 שהגיע ארצה

GPZ500S-1

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-M1000RR-005

הוסקוורנה: ה-FS450 משתדרג ל-2021

הוסקוורנה מציגים לשנת 2021 גרסה משופרת של מכונת הסופרמוטו המקצועית למסלול - ה-FS450

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO