בתחילת שנות ה-90 הוצג הקוואסאקי ZZR1100, שהיה אופנוע ספורט-תיור עם מנוע חזק שיכול היה להביא את הכלי למהירות של 285 קמ"ש והיה האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי.
מהירות מרבית גבוהה אינה הנתון החשוב ביותר באופנוע כביש סדרתי, אבל בטח שלא מזיק בקורות החיים של אופנוע. בקוואסאקי התהדרו באחד האופנועים המהירים ביותר בשנות ה-80 עם ה-GPZ1000R, שעם 125 כוחות סוס הגיע ל-261 קמ"ש. זה סיפק את הירוקים והוציאו מהם אימרה שאין יותר צורך לייצר אופנוע מהיר יותר. המתחרים מהבית צמצמו פערים וגרמו לקוואסאקי להגדיר מטרות מחדש.
בשנת 1990 הוצג ה-ZZR1100, שהנתון החשוב ביותר שלו היה זה של המהירות המרבית – 282 קמ"ש, וזה מייצב אותו כאופנוע המהיר ביותר בעולם בייצור סדרתי. התואר הושג עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה, 16 שסתומים, גל-זיזים עילי כפול, קירור נוזל ונפח של 1,052 סמ"ק. ההספק החדש עמד על 148 כוחות סוס ב-10,500 סל"ד ומומנט של 11.2 קג"מ ב-8,500 סל"ד. הניסיון של קוואסאקי במהירויות קרקע נעזר במערכת ראם אייר, אשר לטענתם מוסיפה כ-5% להספק המרבי במהירויות גבוהות מאוד (מעל 200 קמ"ש) כתוצאה ממינוף לחץ האוויר הדינמי בתור סוג של נשימה מתוגברת.
לא ניתן היה להתבלבל ב-ZZR1100 ולחשוב שהוא אופנוע ספורטיבי או אופנוע למסלול. למרות זאת, היכולות שלו בפיתולים היו יחסית מרשימות. מערכת המתלים הורכבה ממזלג טלסקופי בקוטר 43 מ"מ, כאשר הוא והבולם האחורי ניתנו לכיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. מערכת הבלמים הציעה צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים עם קליפרים בעלי ארבע בוכנות, ודיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ מאחור.
עם בסיס גלגלים של 1,490 מ"מ ומשקל יבש של 228 ק"ג לא ניתן היה לצפות לזמישות או דינמיות-יתר, הזרקור הופנה למנוע האדיר שלא הפסיק לדחוף קדימה ולמעלה במעלה מד הסל"ד. נתון הזמן לרבע מייל (400 מטר) – 10.1 שניות ומהירות של 217 קמ"ש בסופם – היו הקטע באופנוע. בשנת 1993 עבר הדגם שדרוג בשלדה, בעיצוב, מיכל דלק גדול יותר ועוד נגיעות קטנות.
עם התקדמות שנות ה-90 המתחרים לא רק שצמצמו פערים, אלא החלו לעקוף בקו ישר ובעיקולים. המתחרה העיקרי היה הונדה CBR1000XX סופר בלאקבירד, שבשנת 1996 כבר יכול היה להגיע למהירות של 287.3 קמ"ש – שיא ששרד כשנתיים עד להופעתו של הסוזוקי היאבוסה. בדומה לאח הקטן – ה-ZZR600 שהוחלף ב-ZX-6R נינג'ה – גם פה המיקוד עבר ל-ZX-9R הספורטיבי יותר (ולאחר מכן ל-ZX-10R המטורף) והליטר הגדול הוריד הילוך ודעך לאיטו בשווקים עד לעצירת הייצור בתחילת שנות ה-2000.
בארץ נמכרו לא מעט כלים מה-ZZR1100 הגדול שגילו שמדינה – שעדיין לא שמעה על כביש 6 – פשוט קטנה מדי על מפלצת מהירות כדוגמתו. האופנוע המהיר בעולם.
היו לי שניים כאלה ואכן בזמנם הם היו מלכי הכביש, בעיקר בזכות השילדה המודרנית שהקפיצה אותם רמה אחת מעל ה GSX1100, עליהם רכבתי לפני הקאווא.
רק כשהגיע ה 12R נינג'ה, הוא בישר דור חדש שעד היום לא נמצא לו יורש ראוי ולמעשה, נותר כקטגוריה בפני עצמה.