דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: קימקו דינק 150 / 200 וגרנד דינק 250
Kymco-Grand-Dink-250

נוסטלגיה: קימקו דינק 150 / 200 וגרנד דינק 250

קטנועי המנהלים של קימקו הגיעו לישראל בסוף שנות ה-90 והתאפיינו בסחירות, בתמורה למחיר ובאוזניים גדולות

דינק של פעם? אהההה, הקטנוע עם המראות!

לפני בום האינטרנט בסוף שנות ה-90, מכתבים, כספים, מסמכים וחפצים היו עוברים ממקום למקום על-ידי רוכבי קטנוע, שנקראו בשם הפרה-היסטורי – שליחים (בסדר, אז הקורונה והוולט החזירו אותם לעניינים). היו כאלה עצמאיים עם הקטנוע מהבית, והיו כאלה שעבדו עבור חברות שליחויות מבוססות יותר או פחות. אותם שליחים העבירו את הסחורות ממקום למקום בעזרת כלים דו-גלגליים בסיסיים שנקראו קטנועים.

אחד מאותם קטנועים רבים מספור שהציפו את רחובות העיר היה הדינק 150 של קימקו, שהגיע לישראל בסוף שנות ה-90. הוא היה לשליחים המפונקים או לחברות השליחויות המסודרות, כי בהגדרתו (לפחות לפי דבר המפרסם) הוא היה קטנוע 'מנהלים'. כי מנהלים כידוע רוכבים על קטנועים.

קימקו דינק 150/ 200
קימקו דינק 150 / 200

מעבר לעיצוב המרשים שהתבלט בזכות מראות הדמבו המתנפנפות שעזרו לקצור מראות רכבים בפקק, היה לו מנוע ארבע פעימות בנפח 151 סמ"ק עם בוכנה יחידה. הוא סיפק מעט פחות מ-12 כוחות סוס, 1.3 קג"מ, הינע דרך וריאטור, חישוקי 12″, בלם דיסק יחיד מלפנים, 143 ק"ג של משקל יבש ומהירות מרבית של 100 וסיגריה, אחרי שמעמיסים את כל הארגזים עליו. לזמנו הוא הציע תמורה טובה למחיר, אבל כאשר רוב הכלים היו בתעסוקה, האמינות והסחירות לא נשמרו כזכורים לטובה.

גרסת ה-200 הגיעה להציל את המצב מספר שנים לאחר מכן עם מנוע בנפח 174 סמ"ק (אנשי השיווק של קימקו לחצו לעגל את זהות הקטנוע ל-200 כי זה עובד יותר טוב על הלקוחות) ו-15.5 כוחות סוס, שסיפקו, האמת, ביצועים טובים יותר מהמצופה. הוא הצליח מעט יותר וגם הגיע בשלב בו השליחים פנו לדגמים מעט מותאמים יותר ולכן נשארו יותר כלים ממנו בחיים.

הייתה גם גרסת 50 סמ"ק דו-פעימתית שנמכרה כאן מספר שנים בתחילת המילניום. לא זכורה לנו כסיפור הצלחה בקרב נערי ה-16.

בשנת 2002 הגיע לחופינו הקטנוע מקורר הנוזל הראשון של קימקו עם השם בעל התוספת המחייבת 'גרנד' לפני השם (זוכרים סובארו גרנד לאונה?). הגרנד דינק 250 הציע קודם כל אפשרות חשמלית (ומגניבה) לפתוח ולסגור את המראות – משום מה את זה כולם זוכרים. מעבר לכך, גנרי לחלוטין. 249 סמ"ק, 20 כוחות סוס, 163 ק"ג, חישוקי 12″, 140 קמ"ש בירידה ומקום לשים מטען בין הרגליים ומתחת לכיסא. ב-2010 המאותתים עברו לשכון על המראות והוא עבר בוטוקס קל. הוא היה נוח, עם מראה שונה, מנוע שנותן ביצועים ואיכות שלא התבלטה לטובה עם רגישות לקפיצה מהמדרכות ודריסת הולכי רגל.

פעם הוא היה בכל פינה, אחר כך נעלם, וכל מה שזוכרים ממנו זה בעיקר את המראות המתקפלות. האמת, אחלה דרך לזכור אותו.

קימקו גרנד דינק 250
קימקו גרנד דינק 250

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

GASGAS TXE (1)

גאס גאס מפתחים טריאל חשמלי

בגאס גאס מציגים את ה-TXE - אופנוע טריאל חשמלי עם מצמד ותיבת הילוכים הנמצא בשלבי ניסוי ופיתוח וגם ישתתף במספר סבבים באליפות הטריאל הספרדית

תגובה אחת

  1. Avatar

    מה שאני לוקח מהכתבה זה את האובדן שפעם בגלל שהיה רישיון שונה היו 150 סמק שבימינו היו מביאים 14/15 כוחות סוס
    ,בהחלט חסר קטנוע יחסית קטן מקטנוע המנהלים אבל יותר חזק מ125,הגויירייד היה היחיד ויחסית גדול,הדראגון של סאן יאנג לא תפס ,והאפריליה gt st 175 ,מקווה שיתפוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן