דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT – רגע לפני ה-1390
1290GT-027

נוסטלגיה: ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT – רגע לפני ה-1390

בק.ט.מ יציגו בקרוב את ה-1390 סופר דיוק GT החדש, ואנחנו נזכרים במקורי שהתחיל את המשפחה וגם מסבירים למה הוא כבר נוסטלגי

בק.ט.מ ממשיכים להרחיב את משפחת דגמי ה-1,390 סמ"ק, ולאחר הצגתו של ה-1390 סופר דיוק R בשתי גרסאות עם 190 כ"ס יגיע תורו של הסופר דיוק GT, שיקבל את אותו מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,350 סמ"ק ואותם שיפורי השלדה, האלקטרוניקה וכמובן המסיכה הקדמית החדשה וה-[השלם את החסר]. עד שנקבל את כל הפרטים ניזכר לטובה באותו גרנד-תורר מקורי משנת 2016, שהיה בזמנו תצוגת תכלית של ק.ט.מ, ומרוב שהוא נדיר – כבר נהיה נוסטלגי.

איך בדיוק הגיע זמנו של ה-1290 סופר דיוק GT? כולה בן 8, אז מה הופך אותו לנוסטלגי ומה שם אותו בטור הזה? אין לנו תשובה החלטית למעט העובדה שזה הטור שלנו, אז מותר לנו הכל. אבל ברצינות, בשנת 2016 ניסו בק.ט.מ לייצר אופנוע שהוא תצוגת תכלית שמסכמת את כל הידע, היכולות והתוצר הסופי שלהם. רק שהוא לא בדיוק זכה להיות פופולרי, בטח לא בישראל, ולכן, למעט הבודדים ששמו עליו את הסכום המטורף שהוא עלה בזמנו, לא ראינו ממנו יותר מדי ולכן לא רבים זוכרים אותו ולכן אנחנו כאן בכדי להזכיר אותו.

ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT של 2016
ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT של 2016

בק.ט.מ, שצמחה בתחום באופנועי שטח, היה תמיד את הצורך להראות שהיא שחקן חשוב גם במקומות אחרים. אז הם התחילו בשנת 1994 עם ה-620 דיוק המקורי שראינו בשבוע שעבר, שהפרשנות שלו לכביש הייתה בנישת ההיפרמוטו, ובעשור הקודם נכנסו למגרש משחקים של היצרניות הרציניות  – אופנועי הכביש הגדולים והאיכותיים. פלטפורמת ה-1290 הציעה גרסת אדוונצ'ר, נייקד-חיה ואת הסופר-תורר שכאן.

המנוע נלקח כמו שהוא ועבר לכאן – וי-טווין ענק בנפח 1,301 סמ"ק, ואפילו עם אותם 173 כוחות הסוס הגדולים ו-14 הקג"מ השריריים. גם השלדה היא אחת לאחת מה-1290 סופר דיוק R, וכך גם הזרוע האחורית, אך מכאן ואילך האופנוע הותאם להיות GT – גרנד-תורר חזק ונוח לקיצור מרחקים ארוכים. בולמי ה-WP כאן הפכו להיות חשמליים סמי-אקטיביים, עבודת גוף שונה מותאמת לספורט-תיור. מיכל הדלק שגדל ל-23 ליטרים, מושב גדול יותר עם אג'נדה לנוחיות-ספורטיבית, יחידת הזנב חוזקה לנשיאת משקלים של הטיולים, וחופה קדמית הכוללת מגן רוח מתכוונן ידנית.

אמרנו תצוגת תכלית, אז מבחינת אלקטרוניקה ה-1290GT צויד בכל מה שהיה לק.ט.מ להציע ב-2016 – ניהול המנוע עם מצערות חשמליות, 3 מפות ניהול מנוע, ABS להטיה עם מצב סופרמוטו שמנתק את ה-ABS מהגלגל האחורי עם סליפר קלאץ' לגיבוי – כי ברור שבטיול עם בת הזוג והציוד תרצו להיכנס לפנייה בהחלקה. היו ידיות מחוממות, ניטור לחץ אוויר בגלגלים, בקרת שיוט, קוויקשיפטר (שהיה כלפי מעלה בלבד), הפעלת אורות אוטומטית ולהטיה, ו-TFT עם שפע אינפורמציה שלא מעניינת אף אחד.

צריך להבין איך 205 ק"ג יבשים של אופנוע זזים כל כך מהר קדימה והצידה בשביל להעריך את מה שעשו כאן ק.ט.מ. 270 קמ"ש על השעון בקו ישר (כשיש עוד מה לתת), סוויפרים על הצד ב-160 קמ"ש בלי להתרגש, וזה עוד לפני שניסינו אותו רק עם הרוכב לבד, בלי המורכב. ממש חבילה של מנוע-שלדה-בולמים-בלמים ברמה הגבוהה ביותר שיש.

הטיל הבליסטי הזה עלה בשנת 2016 יותר מ-156 אלף ש"ח. סכום גבוה שנועד למצב אותו כאופנוע שמספק את כל מה שיש לק.ט.מ להציע בכביש, ומי שרוצה את כל זה צריך לשלם. לא הרבה שילמו ולא הרבה רכשו, ולכן היום תוכלו למצוא אחד במחיר שהוא פחות מ-40 אלף ש"ח בלוחות המודעות. אז בשמירת ערך הוא לא כזה להיט, אבל במשימה שאליה הוא יועד – לקצר טווחים בשיא הנוחות והמהירות עם הרכיבים הכי מתקדמים של ק.ט.מ – את זה הוא עשה על הצד הטוב ביותר. עוד מעט נראה איך הוא יהיה עם עוד יותר טכנולוגיה, אלקטרוניקה ו-190 כ"ס. כי באמת היה חסר לנו עוד קצת כדי להגיע ל-300 קמ"ש.

1290GT-026

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Fantic-XE300-02

חדש בארץ: פנטיק XE300 דו-פעימתי

ה-XE300 - אופנוע האנדורו 300 עם המנוע הדו-פעימתי מוזרק הדלק החדש של פנטיק - מגיע לישראל ויושק באירוע חגיגי ביום שישי הקרוב; המחיר: 69 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    רוכב KTM ומת על ה 1090S שלי.
    את ה GT ניסיתי בנסיעת מבחן. אכזבה גדולה מאוד לצערי. כנראה שבאופנוע גדול סמ"קים שכזה, העדיפות היא ל 4 בשורה או V4 דוגמת הונדה VFR1200. משהו גם בישיבה לא עבד לי. מזכיר לי את הרכיבת מבחן על הקרוס ראנר 800 של הונדה, 5 דקות הספיקו להבין שזה לא אופנוע עבורי, ובכלל.
    ואם בחרתם אחרת, וזה בסדר, תיהנו. :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן