מנכ"ל נורטון מכר לחברה סינית את הזכויות למנוע ה-961 סמ"ק שמניע את הקומנדו והדומינטור, וזאת רגע לפני המשבר שפירק את החברה הבריטית.
המשבר האחרון שפקד את נורטון הוא ככל הנראה החמור ביותר מאז היווסדה ב-1898. מנכ"ל החברה סטיוארט גרנר והדירקטריון נחשדים ונחקרים בהעלמות מס, הונאות ומרמה. המצב חמור עד-כדי סגירת המפעל על-ידי הרשויות, השבתת קו הייצור והקמת ועדות חקירה ממשלתיות שיחקרו את מחדל השימוש הפלילי והלא מפוקח בכספי מענק ממשלתי.
נקודה נוספת שהתבהרה במהלך הימים האחרונים היא מכירת פלטפורמת מנוע ה-961, שמניע את דגמי הקומנדו והדומינטור, לחברת ג'ינלאנג (Jinlang) הסינית, רגע לפני פריצת המשבר. ג'ינלאנג מייצרת בעיקר קטנועים וכן מספקת חלקים ומנועים לזונגשן ולפולריס.
התברר שהזכויות למנוע ה-961 נמכרו כבר בסוף חודש דצמבר 2019, כשנאמן החברה מונה במהלך חודש ינואר 2020. הסינים קיבלו את הזכויות לייצר את המנוע וחלקי החילוף עבורו, וכן את האפשרות להשתמש במנוע בדגמים של החברה הסינית עצמה. מנוע ה-961 הוא מנוע טווין מקבילי בנפח 961 סמ"ק, מקורר אוויר / שמן ומוזרק דלק, אשר מפיק 80 כ"ס ו-9 קג"מ. מחובר אליו גיר בן 6 מהירויות, וקלאץ' בתפעול הידראולי.
נושא מכירת הזכויות למנוע משמעותיות לרוכשים עתידיים – שכיום אינם צובאים על דלתות החברה הטובעת – משום שברכישתם את החברה הם לא יוכלו למנף כלכלית את המנוע, שבו שהושקעו משאבים רבים והוא אמור לשמש את הדגמים העיקריים של נורטון.
