Ducati Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary – זה השם המלא והארוך של הדגם המיוחד שהוצג לציון האליפות הראשונה בשנת 2001.
טרוי בייליס האוסטרלי זכה עבור דוקאטי בשלוש אליפויות סופרבייק עולמי (WSBK) בעונות 2001, 2006 ו-2008. הוא עשה זאת על גבי שלושה דגמים שונים: 999R, 996R ו-1098R. בייליס ניצח 52 פעמים ועלה על הפודיום ב-94 הזדמנויות. בשנת 2006 הוא ניצח גם ב-MotoGP וגם בסופרבייק, ונכון להיום בייליס הוא הרוכב היחיד שעשה זאת.
הפניגאלה V2 בייליס מגיע בצביעה מיוחדת המזכירה את ה-996R מ-2001, כולל מספר הרוכב של בייליס – 21 (על אף שתקופה מסוימת הוא רכב עם המספר 12). מערכת המתלים מקבלת שדרוג משמעותי עם מזלג אוהלינס NIX30 יוקרתי ובולם TTX36 מאחור. טכנולוגיית ה-TTX של אוהלינס מונעת את הוואקום הנוצר בחלק התחתון של הבוכנה בבולם בעת דחיסה מהירה, ולמעשה שומרת על לחצים כמעט קבועים בגוף הבולם – מעל ומתחת לבוכנה. המשמעות – פחות התנגדות לפעולת הבולם. בנוסף, יש מצבר ליתיום-יון קל יותר ומושב יחיד המפחיתים 3 ק"ג מהמשקל הסופי. כל דגם יגיע ממוספר, ועם החתימה של טרוי בייליס.
הדוקאטי פניגאלה V2 הוצג בשנת 2019 (מבחן מההשקה העולמית במסלול חרז – כאן בקישור), והוא זוכה להצלחה רבה ברחבי העולם בתור 'בייבי פניגאלה' וכאופנוע ספורט בעל יכולות אשר משלב יכולות מסלול גבוהות עם נוחות ושימושיות ברכיבת כביש ציבורי. הוא מציע עיצוב, מכלולי מנוע ושלדה איכותיים, וכן מערכות אלקטרוניקה מתקדמות הלקוחות מהאח הגדול והטכנולוגי – הפניגאלה V4.
המנוע הוא L-טווין בנפח 955 סמ"ק המפיק 155 כ"ס ו-10.6 קג"מ, והוא מגיע עם מנגנון דזמודרומיק ומצערות חשמליות. השלדה היא מונוקוק מאלומיניום, ואליה מחוברים – בגרסה הרגילה – בולם קדמי של שוואה מסוג BPF בקוטר 43 מ"מ עם כיוונים מלאים, וזרוע אלומיניום חד-צידית עם בולם יחיד של זקס בעל כיוונים מלאים. הבלמים של ברמבו, כוללים דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים ומשאבה רדיאליים. הפניגאלה מגיע עם כל האלקטרוניקה המודרנית שניתן לחבר:
יש מערכת למדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, שמאפשרת יישום של מערכות אלקטרוניקה ובקרות מתקדמות: יש ABS להטיה מהדור האחרון, ב-3 מצבים כולל כביש, מסלול ומרוץ. יש מערכת בקרת אחיזה, גם היא מהדור החדש, מגיעה מה-GP18 (אופנוע ה-MotoGP של דוקאטי בעונה שעברה) וכוללת 8 מצבים – כולל בקרה על החלקת הגלגל האחורי תחת תאוצה (דריפט). יש בקרת ווילי ב-3 מצבים, קוויקשיפטר מקורי ל-2 הכיוונים – גם הוא מהדור החדש, ויש בקרת בלימת מנוע ב-3 מצבים, כשכעת היא מתחשבת גם בזווית ההטיה.
הלאה. מערכת הזנת הדלק כוללת כמובן מצערות חשמליות, כשיש 3 מצבי רכיבה – כביש, ספורט ומרוץ. כל אחד מהם שולט על תגובת המנוע, על רגישות ה-ABS ועל בקרת הווילי. בנוסף, בהעברת ה-ABS למצב 1, כל הבקרות הופכות לבלתי פעילות, וה-ABS פועל רק על הגלגל הקדמי. בדוקאטי מזהירים שזה מצב המיועד רק לרוכבים מנוסים מאוד, ועל מסלול מרוצים בלבד. כל האלקטרוניקה הזו נשלטת על ידי מסך TFT צבעוני בגודל "4.3, וכן על-ידי בית המתגים השמאלי עם הממשק האחרון של דוקאטי – ה-HMI.