לפני חצי שנה, ב-15.2.16, התחיל בפועל ניסוי רכיבת דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) ב-2 צירים בתל-אביב – רחוב אבן גבירול ודרך נמיר – לשני הכיוונים. במסגרת הניסוי נבחנו על-ידי הטכניון שני מדדים: הראשון הוא השתלבות דו-גלגלי בנת"צים ובנתיב הסמוך, והשני הוא הפרעה לתנועת התחבורה הציבורית ועיכובה. הניסוי נערך על פני חצי שנה, והשלב הראשון הסתיים בשבוע שעבר.
כמו שכתבנו כבר לפני חודשיים, הניסוי הוכתר בהצלחה. לא נרשמה עלייה בתאונות או בסכנה לרוכבי דו-גלגלי שהשתמשו בנת"צים, וגם לא נרשמה האטה בתנועת התחבורה הציבורית על כבישים אלו.
כעת נכנס הניסוי לשלב שני שייארך 3 חודשים, ושבמסגרתו ייבחנו אספקטים נוספים של רכיבת דו-גלגלי על נתיבי תחבורה ציבורית, למשל נתוני עומס שלא בחודשי הקיץ. בסוף השלב השני יוחלט אם להתיר רכיבת דו-גלגלי על נת"צים, כשבשלב זה לא ברור אם מדובר בגוש דן בלבד או בכל הארץ.
נמשיך כמובן לעקוב צמוד ולעדכן.