אחרי חוסר הוודאות וההחלטות הסותרות בנוגע לרכיבת דו-גלגלי בנת"צ, כעת דברים מתבהרים. בפגישה שנערכה היום (ג') בין נציגי משרד התחבורה, נציגי עיריית תל-אביב, נציגי הרוכבים (מועדון האופנועים ודניאל פטרי) ונציגים מהטכניון הוסכם על התחלת תהליך ניסוי שיימשך שנה ושבמסגרתו יותר לכלי רכב דו-גלגליים לנסוע על כל הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) בתל אביב. הניסוי אמור להתחיל בעוד מספר שבועות, ובמהלכו יימדדו מספר פרמטרים כמו מספר כלי רכב דו-גלגליים שנוסעים בנת"צים, כמות תאונות מעורבות, וההשפעה על זמני נסיעת אוטובוסים בנת"צים.
בפגישה הציגה נציגת הטכניון את הנתונים שנאספו עד כה ואת הנתונים שנאספו בעולם ממקומות בהם הוחלט על ניסויים דומים, עמדת הטכניון זהה לחלוטין לעמדת הרוכבים – כלומר לאפשר רכיבה בנת"צ. בפגישה נכחו גם נציגי דן, וגם להם אין כל התנגדות להתחלת הניסוי.
כחלק מהניסוי יצוידו מספר קווי אוטובוס במצלמות קדמיות, וגם נציגי הרוכבים יקבלו מצלמות גו-פרו לשם התקנה על אופנועים לפי מספר קריטריונים כמו כיוון הנסיעה היומי שלהם וכדומה. החומרים שייאספו על ידי המצלמות ירוכזו וישמשו ככלי עזר להערכת האפקטיביות של הניסוי. בתום שנת הניסוי, שתחל בשבועות הקרובים (הודעה על כך תצא בנפרד) תתקבל החלטה באם לאפשר רכיבה של דו-גלגלי באופן קבוע על נת"צים. נעדכן.
תודה לדניאל פטרי ('מיצו') על העזרה באיסוף הנתונים.
מעניין מי הרוכב שיסכים לרכב עם גו-פרו שהחומר שלה (גניבת כתום, מעבר משמאל לטור מכוניות שיש לידו פס לבן רצוף, נסיעה על אי תנועה, נסיעה בשוליים שמאל לש פקק) מועבר לרשויות "לצרכי מחקר בלבד".