דף הבית / חדשות / נתוני מכירות 2019 – מדביקים את הפער
KYMCO-Movie-125-040

נתוני מכירות 2019 – מדביקים את הפער

נתוני המכירות של הרבעון השלישי ב-2019 מלמדים כי חלה עלייה, הפער משנה שעברה נסגר, וכי השוק הדו-גלגלי יציב

שנת 2019 נפתחה בירידות דרסטיות של כ-20% במכירות אופנועים וקטנועים, אולם שני הרבעונים האחרונים איזנו את התמונה, וכעת נתוני המכירות דומים למדי לאלו של 2018.

בסיכום מכירות הדו-גלגלי של שלושת הרבעונים הראשונים, כפי שמופיע בדו"ח התוצרים של איגוד לשכות המסחר, עולה כי בחודשים ינואר עד ספטמבר 2019 נמכרו בישראל 14,028 אופנועים וקטנועים. זאת לעומת 14,184 כלים שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר ירידה כללית של כאחוז בודד בנתונים האבסולוטיים. אם מתייחסים למגמת השיפור במכירות ב-2019 – שכאמור החלה בירידות משמעותיות ברבעון הראשון, השתפרה בשני, ועלתה משמעותית בשלישי – הרי שאם תימשך המגמה, השוק הדו-גלגלי צפוי אפילו לגדול ב-2019 ביחס ל-2018.

נזכיר כי שנת 2018 הייתה שנה של יציבות בשוק הדו-גלגלי, ונמכרו בה כ-18 אלף אופנועים וקטנועים – למרות מחצית ראשונה חזקה שבה הצפי היה לשבור את רף 20 אלף הכלים.

מבחינת מותגים, סאן-יאנג כרגיל בראש הרשימה עם 3,801 כלים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 (לעומת 3,193 כלים בתקופה המקבילה אשתקד). במקום השני ימאהה עם 2,383 כלים (זהה ל-2018), ומיד אחריה קימקו עם 2,325 כלים (2,379 בתקופה המקבילה אשתקד). את מועדון ה-4 ספרות סוגרת הונדה עם 1,269 כלים – עלייה משמעותית ביחס ל-2018 שבה נמכרו 1,052 כלים בתקופה המקבילה וכ-1,500 כלים בכל השנה.

עליות במכירות רושמות גם קוואסאקי, שעלתה מ-600 כלים בינואר עד ספטמבר 2018 ל-925 כלים עד כה ב-2019, ב.מ.וו עם 349 כלים לעומת 281 בתקופה המקבילה אשתקד, ודוקאטי עם 108 כלים לעומת 81 בתקופה המקבילה אשתקד, ושרקו עולים מ-44 ל-62 אופנועי אנדורו.

אבל אם יצרניות מסוימות רושמות עליות והשוק כולו שומר על אותם המספרים, זה אומר שיש גם ירידות אצל מותגים אחרים. כך למשל בפיאג'ו יורדים מ-762 כלים בתשעת החודשים הראשונים של 2018 ל-413 כלים עד כה ב-2019, סוזוקי יורדים מ-491 ל-380 כלים, הארלי-דיווידסון בירידה מ-264 ל-205 כלים, וק.ט.מ מ-763 ל-657 כלים.

בחלוקה ליבואניות, מטרו גם כן כרגיל בראש הרשימה, כשהיא מוכרת בתשעת החודשים הראשונים של 2019 לא פחות מ-7,319 אופנועים וקטנועים, שהם 51.6% מהשוק הדו-גלגלי. המשמעות היא שכל כלי שני במדינת ישראל יצא את שערי מטרו מוטור. במקום השני עופר-אבניר עם 3,402 כלים (24.25%), בשלישי מאיר (הונדה) עם 1,269 כלים (9%), וברביעי ד.ל.ב מוטוספורט (ק.ט.מ ואינדיאן) עם 704 כלים (5%).

נתוני מכירות מדויקים, כולל חלוקה לדגמים פופולריים וכמובן לאופנועי אנדורו – נביא כמו בכל שנה, בתחילת ינואר. עד אז, הנה רשימת המכירות מכל מותג בתשעת החודשים הראשונים של 2019.

  • סאן-יאנג – 3,801
  • ימאהה – 2,383
  • קימקו – 2,325
  • הונדה – 1,269
  • קוואסאקי – 925
  • ק.ט.מ – 657
  • פיאג'ו – 412
  • סוזוקי – 380
  • ב.מ.וו – 349
  • בנלי / קיוואי – 272
  • הוסקוורנה – 271
  • הארלי-דיווידסון – 205
  • בטא – 163
  • דוקאטי – 108
  • בליץ – 67
  • שרקו – 62
  • אינדיאן – 47
  • קוואדרו – 28
  • רויאל-אנפילד – 26
  • גאס גאס – 19
  • דיאלים – 13
  • פנטיק – 10
  • MV אגוסטה – 10

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha-Tokyo-2019-electric-001

ימאהה: קטנועים חשמליים חדשים בטוקיו

ימאהה תציג שלושה קטנועים קטנים וחשמליים בתערוכת טוקיו שתיפתח בשבוע הבא; העתיד על-פי ימאהה

תגובה אחת

  1. אפשר להוסיף את הכלים הפופולאריים ביותר שנמכרו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO