דף הבית / חדשות / סוזוקי: ויסטרום 800 חדש עם אוריינטציית כביש
Suzuki V-Strom 800 2024 (1)

סוזוקי: ויסטרום 800 חדש עם אוריינטציית כביש

בסוזוקי יציגו בקרוב גרסה ממוקדת יותר לכביש של הוויסטרום 800 עם חישוקים יצוקים כשהקדמי בקוטר "19, בולמים לכביש ופחות אבזור

לשנת הדגם 2024 ירחיבו בסוזוקי את ליין הוויסטרום עם גרסת 19″ שתצטרף לויסטרום 800DE. 

בתערוכת מילאנו של סוף שנת 2022 הציגו בסוזוקי מחליף מודרני לוויסטרום 650 הוותיק (יחד עם גרסת הנייקד GSX-8S, שהחליפה את ה-SV650), כאשר יישור הקו אל העת המודרנית התבטא בראש ובראשונה עם החלפת מנוע הווי-טווין הוותיק במנוע טווין מקבילי חדש בנפח 776 סמ"ק עם סידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה. אבל לא מדובר רק על מנוע, אלא על אופנוע חדש לגמרי שתוכנן על דף חלק. האות 'V' לפני ה-'V-Strom' מתייחסת לוורסטיליות (Versatile), כאשר המילה סטרום מתארת זרימה. 'DE' כבר מדבר על 'Dual Explorer', כלומר דו-שימושי, אשר מבטא את יכולות השטח שבסוזוקי רוצים לייחצן. ואכן, במבחן שערכנו לויסטרום 800DE גילינו אופנוע עם יכולות דואליות גבוהות שמתאפשרות בזכות המנוע המרשים, מכלולי השלדה והאלקטרוניקה. הוא מאפשר כיסוי רכיבה ארוכה בכביש ובשטח בנוחות גבוהה ועם היכולת לספק קצב טיול נינוח לצד רכיבה אגרסיבית ומהירה – וכל זה בחבילה אחת.

סוזוקי ויסטרום 800 - גרסה חדשה ל-2024
סוזוקי ויסטרום 800 – גרסה חדשה ל-2024

על-מנת לספק יותר יכולות בשטח (המותאם לאופנוע אדוונצ'ר מודרני השוקל 230 ק"ג) יש ל-800DE חישוק 21″ מלפנים ובולמי שוואה עם מהלך גלגל של 220 מ"מ מלפנים ו-212 מ"מ מאחור. כעת נחשפת בתמונות חצי-רשמיות של סוזוקי באוסטרליה גרסה נוספת של הוויסטרום 800, עבור אותם רוכבים המחפשים את היתרונות של אופנוע אדוונצ'ר ביום-יום, אולם שאיפות השטח שלהם מתבטאות בשביל קק"ל שיביא אותם לתצפית הקרובה.

בתמונות ניתן לראות שיש חישוקים יצוקים (לעומת שפיצים ב-800DE), כאשר החישוק הקדמי קטן בקוטרו ל-19″ עם צמיג במידה 110/80, לעומת חישוק 21″ עם צמיג 90/90 ב-800DE. עוד שינויים יהיו בבולמים עם מהלך מעט קצר יותר – על-מנת להוריד את גובה האופנוע – משקף קדמי גבוה יותר, ופחות אבזור, כגון מגן גחון ומגני ידיים. המשקל צפוי לרדת בהתאם, סביב 10 ק"ג.

לא צפויים שינויים בנתוני המנוע – כלומר 776 סמ"ק, 84 כ"ס (62KW) ב-8,500 סל"ד ו-7.9 קג"מ ב-6,800 סל"ד. גם האלקטרוניקה תישאר זהה בהפחתת ההתאמות לשטח, ופה אנחנו מדברים על מצערות חשמליות, שני מצבי רכיבה, בקרת אחיזה מתכווננת, ABS להטיה, קוויקשיפטר (כאופציה כנראה), מסך TFT בגודל 5″, פנסי LED ושקע USB לטעינה.

התוספת של גרסת הוויסטרום 800 ל-800DE הייתה צפויה ומתבקשת, וככל הנראה תתממש לקראת סוף השנה הנוכחית. אם מחיר הגרסה הבכירה בישראל עומד על 76 אלף ש"ח, נצפה למחיר נמוך יותר שיעמוד בין 70 אלף ל-72 אלף ש"ח. נמשיך לעדכן.

Suzuki V-Strom 800 2024 (1)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    גם לde800 אין מגיני ידיים וגחון, לכנות אותם כך, לעג לרש. הגיע הזמן שהיצרנים באופנועים שהם מייעדים גם לשטח, יציידו אותם ברכיבים החיוניים הללו וכן שיגלמו את זה במחיר ,זה יעלה בסופו של דבר יותר זול מלרכוש אופנוע ולצייד אותו ,בטח בארץ.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן