דף הבית / חדשות / סוזוקי חושפת את ה-GSX1300R היאבוסה החדש
Suzuki-GSX1300RR-2021-008

סוזוקי חושפת את ה-GSX1300R היאבוסה החדש

ההמתנה הסתיימה וסוזוקי חשפו את ההיאבוסה החדש לשנת 2021 העומד בתקני זיהום האוויר ומוסיף רשימת אלקטרוניקה מכובדת לתפריט

סוזוקי חשפו הבוקר (ו') את ה-GSX1300RR היאבוסה החדש לשנת 2021, עם 190 כ"ס, מהירות מוגבלת אלקטרונית ל-299 קמ"ש ורשימת עזרי אלקטרוניקה המיישרים קו עם התקופה. 550 חלקים חדשים לגמרי נמצאים בדור החדש של ה'בוסה'.

הסוזוקי היאבוסה החדש - ב-3 סכמות צביעה
הסוזוקי היאבוסה החדש (משמאל) לצד הדורות הקודמים

קודם כל המנוע, בניגוד להערכות עד כה, סוזוקי בחרו להישאר בנפח של 1,340 סמ"ק ולא להגדילו. המשמעות היא שעמידה בתקני יורו 5 הפחיתו מההספק הסופי ומעמידים אותו על 190 כ"ס ב-9,700 סל"ד (לעומת 197 כ"ס ב-9,500 סל"ד בדור הקודם) ומומנט של כ-15.8 קג"מ ב-7,000 סל"ד, מעט פחות מהמנוע של 2008. כל חלקי מנוע הארבעה צילינדרים בשורה הם חדשים, קלים וחזקים יותר, כאשר תיבת האוויר גדולה ב-1.2 ליטר. נתוני הביצועים לא השתנו ונשארו על 3.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-299 קמ"ש (הסרתם יכולה להביא את הכלי למהירות משוערת של 340-330 קמ"ש). מערכת הראם-אייר שודרגה, ומערכת הפליטה הבולטת חדשה וקלה ב-2 ק"ג מקודמתה.

בסוזוקי שמו דגש על מאפייני התנהגות משופרים הכוללים שיפור היציבות והזריזות, וגם שיפור האווירודינמיות. בפועל השלדה לא השתנתה לעומת הדורות הקודמים, אך שלדת הזנב חדשה, קלה יותר (ב-700 גרם) וממוקמת גבוה יותר. חלוקת המשקל עומדת על 50:50. הבולמים של קאיאבה נשארו עם אפשרויות כיוונון מלאות, אך אינם אלקטרוניים. מערכת הבלימה של ברמבו מציעה קליפרים רדיאליים מדגם Stylema האיכותי, כאשר צמד הדיסקים הקדמיים גדלו ב-10 מ"מ ל-320 מ"מ כל-אחד. ההיאבוסה יגיע עם צמיגי S22 היפרספורט של בריג'סטון, ונתון המשקל המלא נשאר על 264 ק"ג.

החידוש העיקרי הוא בגזרת האלקטרוניקה, המתבטאת בלוח מכשירים עם עיצוב אנאלוגי קלאסי, אך עם צג TFT במרכז הנותן חיווי לשלל המערכות. מערכת ה-SIRS (ר"ת Suzuki Intelligent Ride System) מכילה מערכת IMU בשישה צירים של בוש, מצערות אלקטרוניות, ABS להטיה, שלושה מצבי רכיבה מתוכנתים ועוד שלושה בשליטת הרוכב, עשרה מצבים לבקרת האחיזה, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת ווילי מרובת שלבים ובקרת בלימת מנוע. יש גם בקרת זינוק בשלושה מצבים המקבעת את מד סיבובי המנוע על 4,000 סל"ד, 6,000 סל"ד או 8,000 סל"ד. יש בקרת שיוט, בקרת מהירות, מערכת עזר לזינוק בעלייה ופנסי LED היקפיים.

לשנת 2021 הציגו בסוזוקי את הדגם האייקוני, שהוצג בשנת 1999, בעיצוב מחודש ומודרני, שיפורים במכלולים ואלקטרוניקה שמיישרת קו עם העידן המודרני. מעבר לכך התעקשו היפנים לשמר את ההיאבוסה בפורמט המוכר והאהוב, שמכר וממשיך להימכר בכמויות מכובדות בעולם, שמצדיקות את המשך ייצור הדגם. לישראל הוא צפוי להגיע, שכן גם אצלנו יש קהל רוכבים מסור, כאשר מחירים טרם פורסמו.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_XP500ADX_EU_BNC2_ACT_005_03_preview

חדש בארץ: ימאהה טימקס 560 המחודש ל-2025

השוק הישראלי הוא הראשון שמקבל את הימאהה טימקס 560 של 2025, שמקבל מתיחת פנים, תוספת אלקטרוניקה, ומערכות שליטה מתקדמות יותר- גם בגרסה הרגילה וגם ב-TechMAX

2 תגובות

  1. Avatar

    בתמונה נראה לי שזה 3 דורות . יש הבדלים ביניהם . לא ממש פריק של היבוסאה כדי לדעת אבל לכל הפחות האגזוזים .

  2. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    נראה מגניב, אהבתי בסרטון שהחדש פורץ מהאמצע של הקודמים.
    אבל…. עם כל הבקרת בקרת בקרת בקרת…. מפתח??????? לא יכולו כבר KeyLess? נו באמת. לא קונה. :)

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן