סוזוקי חשפו הבוקר (ו') את ה-GSX1300RR היאבוסה החדש לשנת 2021, עם 190 כ"ס, מהירות מוגבלת אלקטרונית ל-299 קמ"ש ורשימת עזרי אלקטרוניקה המיישרים קו עם התקופה. 550 חלקים חדשים לגמרי נמצאים בדור החדש של ה'בוסה'.

קודם כל המנוע, בניגוד להערכות עד כה, סוזוקי בחרו להישאר בנפח של 1,340 סמ"ק ולא להגדילו. המשמעות היא שעמידה בתקני יורו 5 הפחיתו מההספק הסופי ומעמידים אותו על 190 כ"ס ב-9,700 סל"ד (לעומת 197 כ"ס ב-9,500 סל"ד בדור הקודם) ומומנט של כ-15.8 קג"מ ב-7,000 סל"ד, מעט פחות מהמנוע של 2008. כל חלקי מנוע הארבעה צילינדרים בשורה הם חדשים, קלים וחזקים יותר, כאשר תיבת האוויר גדולה ב-1.2 ליטר. נתוני הביצועים לא השתנו ונשארו על 3.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-299 קמ"ש (הסרתם יכולה להביא את הכלי למהירות משוערת של 340-330 קמ"ש). מערכת הראם-אייר שודרגה, ומערכת הפליטה הבולטת חדשה וקלה ב-2 ק"ג מקודמתה.
בסוזוקי שמו דגש על מאפייני התנהגות משופרים הכוללים שיפור היציבות והזריזות, וגם שיפור האווירודינמיות. בפועל השלדה לא השתנתה לעומת הדורות הקודמים, אך שלדת הזנב חדשה, קלה יותר (ב-700 גרם) וממוקמת גבוה יותר. חלוקת המשקל עומדת על 50:50. הבולמים של קאיאבה נשארו עם אפשרויות כיוונון מלאות, אך אינם אלקטרוניים. מערכת הבלימה של ברמבו מציעה קליפרים רדיאליים מדגם Stylema האיכותי, כאשר צמד הדיסקים הקדמיים גדלו ב-10 מ"מ ל-320 מ"מ כל-אחד. ההיאבוסה יגיע עם צמיגי S22 היפרספורט של בריג'סטון, ונתון המשקל המלא נשאר על 264 ק"ג.
החידוש העיקרי הוא בגזרת האלקטרוניקה, המתבטאת בלוח מכשירים עם עיצוב אנאלוגי קלאסי, אך עם צג TFT במרכז הנותן חיווי לשלל המערכות. מערכת ה-SIRS (ר"ת Suzuki Intelligent Ride System) מכילה מערכת IMU בשישה צירים של בוש, מצערות אלקטרוניות, ABS להטיה, שלושה מצבי רכיבה מתוכנתים ועוד שלושה בשליטת הרוכב, עשרה מצבים לבקרת האחיזה, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת ווילי מרובת שלבים ובקרת בלימת מנוע. יש גם בקרת זינוק בשלושה מצבים המקבעת את מד סיבובי המנוע על 4,000 סל"ד, 6,000 סל"ד או 8,000 סל"ד. יש בקרת שיוט, בקרת מהירות, מערכת עזר לזינוק בעלייה ופנסי LED היקפיים.
לשנת 2021 הציגו בסוזוקי את הדגם האייקוני, שהוצג בשנת 1999, בעיצוב מחודש ומודרני, שיפורים במכלולים ואלקטרוניקה שמיישרת קו עם העידן המודרני. מעבר לכך התעקשו היפנים לשמר את ההיאבוסה בפורמט המוכר והאהוב, שמכר וממשיך להימכר בכמויות מכובדות בעולם, שמצדיקות את המשך ייצור הדגם. לישראל הוא צפוי להגיע, שכן גם אצלנו יש קהל רוכבים מסור, כאשר מחירים טרם פורסמו.
בתמונה נראה לי שזה 3 דורות . יש הבדלים ביניהם . לא ממש פריק של היבוסאה כדי לדעת אבל לכל הפחות האגזוזים .
נראה מגניב, אהבתי בסרטון שהחדש פורץ מהאמצע של הקודמים.
אבל…. עם כל הבקרת בקרת בקרת בקרת…. מפתח??????? לא יכולו כבר KeyLess? נו באמת. לא קונה.