דף הבית / חדשות / סוזוקי חושפת: GSX-S1000GX ספורט-תיור טכנולוגי
gsx-s1000gx_m4_ysf_action_140

סוזוקי חושפת: GSX-S1000GX ספורט-תיור טכנולוגי

בסוזוקי מציגים את ה-GSX-S1000GX - אופנוע ספורט-תיור חדש על בסיס המנוע של ה-GSX-S1000, עם עיצוב נועז, טכנולוגיות קצה ובקרות מתקדמות; ההתעוררות של סוזוקי

בסוזוקי נכנסים לתחום אופנועי התיור-קרוסאובר הגדולים ומציגים את ה-GSX-S1000GX – אופנוע ספורט-תיור מודרני וטכנולוגי הבנוי סביב הפלטפורמה המכאנית של ה-GSX-S1000; עם האופנוע הזה בסוזוקי מצהירים: חוזרים למשחק אחרי שנים ארוכות של תרדמת.

ה-GSX-S1000GX הוא האופנוע הטכנולוגי ביותר של סוזוקי בכל הזמנים והוא מבצע קפיצת מדרגה עצומה ביחס לטכנולוגיות ששימשו את סוזוקי עד כה, כשבסוזוקי קופצים לחזית הטכנולוגיה המודרנית עם אופנוע ספורט-תיור גדול הבנוי סביב ה-GSX-S1000.

סוזוקי GSX-S1000GX
סוזוקי GSX-S1000GX

המנוע הוא אותו 4 צילינדרים המוכר בנפח 999 סמ"ק, כשכאן בגרסת ה-GX הוא מפיק 152 כ"ס ב-11,000 סל"ד ו-10.8 קג"מ ב-9,250 סל"ד. מסביבו אותה שלדת קורות אלומיניום (עם ההתאמות לגרסת ה-GX), עם שלדת זנב מאלומיניום ועם זרוע אחורית המוכרת מדגמי ה-GSX-R.

מערכת המתלים מקבלת מערכת בולמים חשמלית סמי-אקטיבית חדשה של שוואה (SAES – Suzuki Advanced Electronic Suspension), כשמהלכי הגלגל ארוכים יותר מהמקור ועומדים על 150 מ"מ בשני הצדדים לטובת נוחות וספיגה. למערכת יש כיוון עומס קפיץ אלקטרונית לבחירה של הרוכב, וניתן לבחור 4 מצבי פעולה: קשה, בינוני ורך, ומצב כיוון עצמי שבו ניתן לכוון בנפרד את שיכוכי הכיווץ וההחזרה ב-3 מצבים כל אחד. מערכת המתלים מחוברת לניהול האופנוע ול-IMU החדש, ועליה הטמיעו בסוזוקי מערכות לבקרת יציבות ולרכיבה חלקה בתנאי אספלט שבור.

בסוזוקי הטמיעו גם לסביבת המנוע בקרות מתקדמות הנתמכות ב-IMU. כך למשל יש בקרת אחיזה ב-7 מצבים ו-ABS להטיה, בקרת ווילי חדשה בסוזוקי, ובקרת הרמה של הגלגל האחורי תחת בלימה חזקה. יש שלושה מצבי רכיבה: אקטיב, בסיסי ונוחות, כשכל מצב שולט על בקרת האחיזה, בקרת הווילי, מערכת המתלים החשמלית, ומערכת בקרת המומנט בגלגול החדשה, כשהרוכב יכול לכוון כל מצב רכיבה באופן אישי.

בקרת המומנט בגלגול היא בעצם יישום מתקדם של בקרת האחיזה הפועל בהטיה, כאשר ככל שזווית ההטיה גדולה יותר, כך המנוע מספק פחות כוח, ובאופן רך יותר. המערכת מתחשבת גם במהירות הנסיעה של האופנוע, והיא מוטמעת לראשונה בסוזוקי. כך למשל, ביציאות מפניות ניתן לפתוח יותר גז, והמערכת תדע להתאים את כמות פתיחת המצערת לזווית ההטיה ולמהירות, וכמובן שגם למצב האחיזה של הצמיג האחורי באספלט.

ההתעוררות של סוזוקי
ההתעוררות של סוזוקי

יש כמובן מצערות חשמליות, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, וכן מערכת בקרת שיוט המאפשרת להעביר הילוכים בזמן עבודתה, בקרת בלימה בשיפוע המונעת הרמה של הגלגל האחורי בבלימה בירידה, התנעה קלה (לחיצה קצרה על כפתור ההתנעה עד להתנעה), וכן מייצב סל"ד סרק.

העיצוב חדש לחלוטין, מודרני, ואפילו נועז כשנזכרים שמדובר בסוזוקי. לדעתנו הוא נראה מעולה, במיוחד מהצד. הארגונומיה כמובן מותאמת לסגמנט, כשה-GSX-S1000GX אמור להיות נוח מאוד לרכיבה ארוכה. המשקף הקדמי מתכוונן ל-3 מצבים, והפנסים כמובן LED היקפי.

בסביבת הרוכב יש מסך TFT בגודל "6.5 מכובדים, שדרכו ניתן לשלוט בכל הפרמטרים השונים של הבקרות ושל המתלים החשמליים. המסך כמובן מתממשק לטלפון הסלולרי, ומאפשר ניווט, ביצוע שיחות והודעות, צפייה ביומן, וכן ניגון מוזיקה מהטלפון – הכל דרך אפליקציה ייעודית של סוזוקי לטלפון הנייד. יש גם שקע USB לטעינה בצידו של המסך.

הסוזוקי GSX-S1000GX הוא קפיצת מדרגה עצומה של סוזוקי, כשיחד עם הדגמים המבוססים על מנוע הטווין המקבילי החדש הוא מסמל את התעוררות החברה, ששקעה בתרדמת במשבר הכלכלי של 2009 ומאז כמעט שלא התעוררה. קרוב לוודאי שבסוזוקי עובדים על דגמים נוספים בסגמנטים הפופולריים.

ה-GSX-S1000GX צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2024, כשאז גם ייקבע מחירו בישראל. באנגליה מחירו נקבע על 14,500 ליש"ט – כ-1,800 ליש"ט מעל מחירו של ה-GT, כך שלהערכתנו מחירו בישראל יהיה סביב 125 אלף ש"ח.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Harley-Davvidson-Used

מבצעי יום הבחירות בטריומף ובהארלי דיווידסון

באלבר מוטו יוצאים במבצע ביום הבחירות המוניציפליות - עד 10% הנחה על אופנועי טריומף, אביזרים בשווי 5,555 ש"ח בהארלי, וכן 1+1 על הביגוד הממותג

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    נראה מצוין. מזכיר מאוד את הטרייסר 900 המעולה עם המנוע המצוין והתלת צילינדרי שלו.
    תחרות קשה, כי הטרייסר זול בעשרות אלפי שקלים, אם זה יהיה סביב 125 אלף ש"ח.
    תתחדשו. :).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן