אחרי 25 שנות שירות רצופות – משנת 2000 עד שנת 2024 – ה-DR-Z400S הוותיק והמוצלח פורש לגמלאות. במקומו מציגים בסוזוקי בתערוכת מילאנו את ה-DR-Z4S – דו-שימושי מודרני בנפח 400 סמ"ק, המחליף של ה-DR-Z400S, וכן גרסת סופרמוטו בשם DR-Z4SM המחליפה את ה-DR-Z400SM.
בבסיס ה-DR-Z4S מנוע סינגל חדש בנפח 398 סמ"ק בעל 4 שסתומים וצמד גלי-זיזים. הבסיס הוא מנוע ה-DRZ הקודם, אולם הוא עבר שינויים רבים בכל מקום אפשרי – החל מראש מנוע חדש בעל שני מצתים, עם שסתומי יניקה מטיטניום ושסתומי פליטה חלולים מלאי נתרן, כמובן גלי-זיזים חדשים, בוכנה חדשה, גל ארכובה חדש, ויש גם קלאץ' מחליק חדש. תיבת הילוכים עדיין בעלת 5 מהירויות – מהלך לא ברור של סוזוקי. את הקרבורטור העתיק מחליפה כעת מערכת הזרקת דלק מודרנית עם מצערת חשמלית בקוטר 42 מ"מ בעלת מזרק דלק עם 10 קדחים. יש תיבת אוויר חדשה וכן מערכת פליטה חדשה, וה-DR-Z4S החדש עומד כמובן בתקן יורו 5+. בסוזוקי טוענים לטווח רצועת כוח גדול מבעבר, כשהנתונים עומדים על 38 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-3.77 קג"מ ב-6,500 סל"ד.
שלדת הפלדה חדשה לגמרי, כשאליה מחוברת שלדת זנב מאלומיניום וזרוע אחורית חדשה מאלומיניום. מערכת הבולמים מגיעה מקאיאבה (KYB),עם מזלג הפוך מלפנים ובולם יחיד עם מערכת לינקים לפרוגרסיביות מאחור, כשבשני הצדדים יש כיווני שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, ובבולם האחורי יש גם גיוון עומס קפיץ. מהלכי הגלגלים ב-S עומדים על 280 מ"מ מלפנים ו-296 מ"מ מאחור, ובגרסת הסופרמוטו 260 מ"מ מלפנים ו-277 מ"מ מאחור, וכן קפיצים קשיחים יותר. החישוקים מאלומיניום עם שפיצים ופנימיות, כשב-S הקוטר "21 מלפנים ו-"18 מאחור עם צמיגים דו-שימושיים של IRC במידות 80/100 ו-120/80, וב-SM יש חישוקי סופרמוטו בקוטר "17 עם צמיגי ספורט של דאנלופ מדגם SPORTMAX Q5A במידות 120/70 ו-140/70. כסטנדרט יש כידון אלומיניום רחב ורגליות אלומיניום רחבות מבעבר עם יותר אחיזה. מיכל הדלק בשני הדגמים בנפח 8.7 ליטרים, גובה המושב 920 מ"מ ב-S ו-890 מ"מ ב-SM, והמשקלים המלאים 151 ק"ג ל-S ו-154 ק"ג ל-M.
צמד ה-DR-Z4 מקבלים חבילת אלקטרוניקה רחבה ומקיפה. על המצערת החשמלית יש 3 מצבי רכיבה – A, Bו-C, כש-A מספק תגובה מקסימלית והשניים האחרים רכים יותר. יש בקרת אחיזה בשני מצבים, ויש מצב נוסף – G – המיועד לדרכי עפר (Gravel) ומאפשר החלקה מרובה של הגלגל האחורי תחת תאוצה. יש גם מערכת ABS מודרנית, כשבגרסת הסופרמוטו SM ניתן לנתק את ה-ABS על הגלגל האחורי, ובגרסת ה-S הדו-שימושית ה-ABS מתנתק לגמרי משני הגלגלים. כמו בדגמי סוזוקי נוספים גם כאן יש את מערכת ההתנעה הקלה (לחיצה קצרה על כפתור ההתנעה תפעיל את המתנע עד להתנעה), והנתונים מוצגים על מסך LCD חדש.
העיצוב נשען על קווי ה-DRZ מהעבר, אולם הוא מודרני יותר, כשבסוזוקי שמו דגש על הארגונומיה ועל היכולת של הרוכב לזוז על האופנוע. יש כמובן פנסי LED היקפיים, ויש 2 סכימות צביעה לכל דגם: ה-S יגיע בצהוב ובאפור, וה-SM יגיע בכחול-אפור חדש וכן בלבן עם חישוקים כחולים.
הסוזוקי DR-Z4S ו-DR-Z4SM צפויים להגיע לשווקים האירופאים, ובכלל זה לישראל, לקראת קיץ 2025. מחירים טרם נקבעו.
רק למה כל כך מכוערים?! נראה שהזנב הארוך והאגזוז תורמים לזה.
יאללה תתחדשו.