בסוזוקי הציגו את הג'יקסר 250 – או בשמו המלא: ג'יקסר SF 250 MotoGP Edition – לאליפות מרוצים ספציפית בהודו, כשהאופנוע מצויד במערכת קירור שמן ייעודית לאזור.
את הג'יקסר 250 אנו מכירים טוב – רבע ליטר חביב שמספק ממנוע הטווין מקבילי שלו כ-25 כ"ס צנועים ומתנהג כמו גדול. בסוזוקי-הודו הציגו את גרסת המרוצים של הילדון, עם קצת יותר כוח (26.5 כ"ס) ופחות משקל (156 ק"ג לעומת 181 ק"ג), עם מערכת קירור שמן חדשה שנועדה לייעל את העבודה על המסלול.
מערכת ה-SOCS (ר"ת Suzuki Oil Cooling System) מעבירה את השמן החם דרך המערכת עד לאגן השמן. שם השמן הקר (יותר) נשאב ומועבר דרך חלקי המנוע השונים הנזקקים לסיכה. מערכת הקירור השמן מאפשרת ניצול טוב יותר של המנוע, ובסופו של דבר יותר כוח לאורך זמן ואמינות ועמידות גבוהות יותר. ההסתמכות על שיטת קירור זו מאפשרת להפחית את משקל האופנוע תוך ויתור על מערכת קירור נוזל ששוקלת מעט יותר.
הדור הבא של הג'יקסר 250 יקבל את המנוע הזה, אך גולת הכותרת היא הרצון שלנו לראות אליפות כזאת בדיוק במסלולים שלנו, המבוססת על אופנועים זולים יחסית וקלים לרכיבה שיצמיחו וירימו רוכבי עתיד בעולם מרוצי הכביש.
דרך אגב, אם חיבור שיטת קירור השמן יחד עם ג'יקסרים נשמעת הגיונית ומוכרת – לכו לאחור לשנות ה-80, שם היא נקראה SACS.
ואני חשבתי שאתם מכוונים יותר גבוה
למנוע 2 פעימות צווחני
כמו שהיה ל X250 בזמנו
זה מה שצריך כאן
לא צריך עוד 2 כ"ס אלא 10 כ"ס