דף הבית / חדשות / סופר אנדורו ישראל – תצוגת תכלית
210922-superenduro-646

סופר אנדורו ישראל – תצוגת תכלית

מהדורת 2021 של תחרות הסופר אנדורו ישראל, בהפקה של Riders for Riders, הייתה תצוגת תכלית למופע ספורט מוטורי ברמה עולמית כאן אצלנו בישראל

צילום: רונן טופלברג; צילום רחפן: עמיר טרקל

בחול המועד סוכות התקיימה בצומת שוקת בפעם השנייה תחרות ה'סופר אנדורו ישראל' – תחרות אנדורוקרוס עם טובי הרוכבים מהעולם ומישראל, בהפקה גרנדיוזית מהטובות שנראו אי-פעם בישראל בתחום הספורט המוטורי. התחרות המצוינת הייתה קדימון ל'מינוס 400' – הסבב הפותח של אליפות העולם בהארד-אנדורו שיתקיים בחודש אפריל בים המלח.

אנשי Riders for Riders קפצו בכמה רמות בהפקה האחרונה שארגנו – תחרות הסופר אנדורו ישראל שהתקיימה בימים רביעי וחמישי בצומת שוקת. למי שלא מכיר נספר שחבורת Riders for Riders, בהובלת איתמר ציפורי ודור שוורץ, הם רוכבי אנדורו שלפני כמה שנים החלו לייצר פעילויות לקהילת רוכבי האנדורו שהולכת וגדלה, כשעם הזמן הפעילויות התקדמו והפכו לרציניות, איכותיות ומקצועיות יותר. כך למשל, בשנים האחרונות הייתה רכבת אווירית של טובי רוכבי האנדורו מהעולם שהגיעו לישראל לפעילויות אנדורו, הדרכות רכיבה וימי רכיבה אקסטרימיים וחווייתיים. נדמה שאין רוכב אנדורו מהטופ העולמי שלא ביקר בישראל בשנים האחרונות תחת מטריית Riders for Riders.

Super-Enduro-Israel-Drone-006

נקודת ציון משמעותית על ציר הזמן של חבורת ריידרס הייתה לפני שנתיים, במרוץ הסופר אנדורו הראשון שהתקיים בצומת שוקת. אז ראינו את הפוטנציאל של הקבוצה הזו בהפקת אירועים, ועם מגמת ההתקדמות הברורה כבר ידענו כיצד ייראה האירוע הבא. כך כתבנו לאחר המרוץ: "אבל האירוע הזה היה נקודת מפנה לא רק בגלל גיל המנצחים, אלא כי כאמור הוא הציב פה סטנדרט חדש של מקצועיות, הלכה למעשה ברמה גבוהה של חו"ל, ועם ההמשכיות הצפויה מצד ההפקה – ישראל עשויה להגיע למקומות גבוהים מאוד במפת האנדורו העולמית. על פניו נראה שהשינוי כבר פה". ונראה שההערכה שלנו הייתה מדויקת, שכן האירוע השני בסדרת סופר אנדורו ישראל, כבר היה בכמה רמות מעל האירוע הראשון של לפני שנתיים. נציין שבשנה שעברה לא התקיים אירוע בשל משבר הקורונה.

אז תחרות הסופר אנדורו השנייה הייתה נקודת ציון נוספת, כשההפקה השתפרה בכל פרמטר – ובאופן משמעותי. ראשית, המסלול, שהיה מדויק ומוקפד ונבנה תוך מלאכת מחשבת ברמה הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת. המסלול כלל מכשולים רבים כמו גינות צמיגים, סלעים ואבנים, מכשולי צמיגים שוכבים ועומדים בגובה של יותר מ-2 מטרים, מכשולי צינורות בגבהים שונים, משגרים, ועוד, והוא היה אינטנסיבי מאוד ללא אפשרות מנוחה לרוכבים. הוא נבנה בסטנדרט גבוה, וניכר שהושקעו בו מחשבה רבה ומשאבים רבים. שנית, רשימת הרוכבים. אם באירוע הקודם המתחרים היו כולם ישראלים, כשפול טארס הגיע כדי לתת שואו לקהל, הרי שהפעם הגיעו ארצה חמישה רוכבים מהטופ העולמי (היו אמורים להגיע שבעה) – כולל ג'וני ווקר, ווייד יאנג ואלפרדו גומז – להתחרות בקטגוריית ה-PRO, ראש בראש מול הרוכבים הישראליים המובילים ובראשם סוף סלע.

אבל גם שאר ההפקה קפצה בכמה רמות. המתחם עצמו היה מושקע מאוד, עם טריבונות מוצלות לקהל, עם מתחמי מזון ושתייה ופעילויות לילדים, עם מתחם גדול לעסקים בענף שהציעו את מרכולתם, ועם הרבה מאוד צבעים שהציפו את הצהוב המדברי. אם לא סופות האבק שעלו מדי פעם לאוויר, היינו יכולים לחשוב שאנחנו באירופה או בארה"ב.

רוכבי הפרו הבין-לאומיים
רוכבי הפרו הבין-לאומיים

המרוצים עצמם היו מרהיבים לא פחות מרמת ההפקה, והם סיפקו אקשן רב בכל הקטגוריות. ביום רביעי התקיימו מקצי החימום והדירוג, אשר נתנו למתחרים זמן להכיר את המסלול התובעני ולהתחיל להבין לקראת מה הם הולכים. למחרת, ביום חמישי, התקיימו מקצי חצי הגמר ומקצי הגמר, כשהיו 4 קטגוריות: ג'וניורס (ילדים ונערים), הובי, אקספרטס ופרו. זמני המקצים היו 6 דקות + הקפה לג'וניורס ולהובי, 8 דקות + הקפה לאקספרטס, ו-10 דקות + הקפה לפרו. זה אולי נשמע מעט, אולם המסלול האינטנסיבי מוציא מהמתחרים מאה אחוז, ולא מאפשר אפילו רגע קט של מנוחה. רכיבה כזו של מסלול אנדורוקרוס דורשת לא רק טכניקת רכיבת אנדורו מושחזת, אלא גם כושר גופני גבוה מאוד הכולל סיבולת גבוהה והרבה כוח מתפרץ.

רוכבי קטגוריית הג'וניורס – ילדים בני 12 ו-13 עד 15, רכבו על אופנועי מוטוקרוס בנפח 85 סמ"ק, כשלהגיד שהכלים לא מתאימים לאנדורוקרוס – עם מנועים מתפרצים, בולמים קשיחים וגלגלים קטנים – יהיה אנדרסטייטמנט. למרות זאת, הילדים הגיבורים רכבו את אותו המסלול בדיוק של הבוגרים, ואף עשו זאת בצורה מעוררת הערכה, עם המון טכניקה ועם המון נחישות. המנצח בג'וניורס הוא יהלי טל בן ה-13 (הוסקוורנה TC85), אשר הוביל בצמד מקצי הגמר וניצח בצורה משכנעת. שני סיים רון רוזנבאום בן ה-13 (ק.ט.מ 85SX), אשר נלחם עם בן אלמגור בן ה-13 (ק.ט.מ 85SX) בשני מקצי הגמר, ולבסוף יצא כשידו על העליונה עם מקום שלישי במקצה הראשון ומקום שני במקצה השני – מיקום הכולל של אלמגור, אשר נתן לו את המקום השני על הפודיום. רביעי סיים רן שמאי בן ה-13 (ק.ט.מ 85SX), ואחריו דודי שמואל, נדב ברדה, איתמר וינטרפלד ויותם גרינברג. כבוד גדול לכל אחד מהילדים.

יפה היה לראות את כל רוכבי הפרו מגיעים למקצי הג'וניורס, מתמקמים צמוד למכשולים הבעייתיים יותר, ועוזרים לילדים היכן שצריך ומותר. בסיום, אגב, רוכבי הפרו שהגיעו מחו"ל ציינו לטובה את הרמה הגבוהה של הג'וניורס, שנלחמו על המסלול כמו אריות. זה לא מחזה שגרתי לראות ילדים על מסלול אנדורוקרוס, שכן ילדים נמצאים בגיל הזה על מסלולי מוטוקרוס.

יהלי טל - מנצח הג'וניורס
יהלי טל – מנצח הג'וניורס

בקטגוריית הובי ניצחון לבר אילוז, אחרי שליטה בקטגוריה וניצחון בצמד מקצי הגמר ברכיבה יפה וחלקה. שני סיים מתן כהן עם מקום 3 ו-2, ושלישי סיים ולד אולניק עם מקום 2 ו-4. באקספרטס ניצחון משכנע לטל אבטליון, אשר נתן תצוגת רכיבה חלקה מאוד עם טכניקה מושחזת, וניצח בשני מקצי הגמר כשהוא שולט לחלוטין על הקצב ועל השדה. שני סיים ינעם אודין עם מקום 3 ו-2, ושלישי סיים אור זרקו עם מקום 3 ו-2.

קטגוריית הפרו סיפקה כצפוי את רוב תשומת הלב והאקשן. ג'וני ווקר (בטא RR300 – בתמונה בראש הידיעה) ניצח גם במקצה חצי הגמר וגם בשני מקצי הגמר, תוך שהוא מציג רכיבה יפהפייה שגורמת למכשולים להיראות קלים מאוד. ווקר הגיע ארצה עם הבולמים הפרטיים שלו, אותם הרכיב על אופנוע מקומי יחד עם ראש מנוע ומחשב ניהול מנוע. ביום הרכיבה הראשון הוא למד את המסלול וראה באילו מקומות ניתן לקצץ זמנים, וביום המרוצים הוא היה עקבי מאוד – בקו הרכיבה ובזמני ההקפה – וכאמור ניצח באופן משכנע מאוד.

טל אבטליון - מנצח קטגוריית אקספרטס
טל אבטליון – מנצח קטגוריית אקספרטס

ווייד יאנג (שרקו SE-R300) סיים במקום הכללי השני, וזאת אחרי שסיים שלישי במקצה הראשון ושני במקצה השני. במקצה הראשון הסתבך בתחילת המרוץ ונתקע מאחור. סוף סלע (ק.ט.מ 300EXC) תפס את המקום השלישי, אחרי אלפרדו גומז (הוסקוורנה TE300i), למשך רוב המרוץ. אולם יאנג צמצם את הפער מסלע, וכשתי הקפות לסיום הצליח לייצר עקיפה, כשסלע מסיים רביעי. במקצה השני יאנג נלחם עם גומז עד הרגע האחרון, כשהוא מצליח להשחיל גלגל לפניו ממש על קו הסיום, ובכך לסיים במקום השני הכללי. גומז, אשר סיים שני במקצה הראשון וכאמור שלישי במקצה השני, סגר את הפודיום במקום השלישי.

טרביס טיסדייל, אשר סיים חמישי במקצה הראשון, הצליח לסיים רביעי במקצה השני, וסיים רביעי בכללי, לפני סוף סלע בן ה-18 שסיים במקום החמישי – הראשון מבין הישראלים, ובסך הכל 14 מתחרים בקטגוריה המקצועית.

הקהל הרב שהגיע לפסטיבל הסופר אנדורו קיבל כאמור אקשן רב וחגיגה משפחתית לחג סוכות. האירוע הזה, שכאמור השתפר מאוד מהפעם הקודמת, משאיר חותם גדול על הספורט המוטורי הישראלי, לא רק בגלל רמת ההפקה הגבוהה, אלא גם מפני שרוכבים מהטופ העולמי הגיעו להתחרות ראש בראש מול רוכבים ישראליים – באותו המקצה.

בשנה הבאה צפוי להיות אפילו טוב יותר, אולם נזכיר שכבר בחודש אפריל הקרוב יתקיים הסבב הראשון של אליפות העולם בהארד אנדורו – WESS – בים המלח. הסבב, אשר נקרא 'מינוס 400', יתקיים באזור עין בוקק והמלונות, והוא יכלול שלושה ימים של מסלול הארד אנדורו עם טובי הרוכבים בעולם – כאמור כחלק מסדרת אליפות העולם בהארד אנדורו. גם המרוץ הזה מופק על-ידי חבורת Riders for Riders – ללמדכם כמה הם חולמים ולאן הם מכוונים. וכבר ראינו שהחבורה הזאת כאן כדי להגשים את החלומות – לטובת הספורט המוטורי הישראלי.

שידור חי בפייסבוק של סבב מקצי הגמר הראשון:

שידור חי בפייסבוק של סבב מקצי הגמר השני:

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 43, רוכב על אופנועים 27 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-890-ADV-Test-028

חדש בארץ: גרסת A1 לק.ט.מ 890 אדוונצ'ר

הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר מקבל גרסת L עם 95 כ"ס, שאותה ניתן להגביל ל-47.6 כ"ס לבעלי רישיון נהיגה A1, ובהמשך אף להסיר את ההגבלה - בניהול המנוע וברישיון הרכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן