דף הבית / חדשות / סטארק מציגים אופנוע אנדורו חשמלי
Stark Varg EX (11)

סטארק מציגים אופנוע אנדורו חשמלי

בחברת סטארק מציגים את הווארג EX - אופנוע אנדורו עם תקינת כביש המבוסס על גרסת המוטוקרוס, עם מנוע חשמלי של 60 או 80 כ"ס ומכלולי קצה

הסטארק וארג EV מרחיב את פורטפוליו השטח של החברה הספרדית ונותן מענה חשמלי לעולם האנדורו עם יכולת לביצועים טובים יותר מדגמי ה-450 סמ"ק החזקים וניסיון מוכח בתחום המוטוקרוס.

חברת סטארק הספרדית הציגה את הווארג (VARG – 'שועל חזק' בשבדית) בסוף שנת 2021 – מוטוקרוס חשמלי שנועד להקדים את העתיד ואשר הבטיח ביצועים טובים יותר מדגמי המוטוקרוס המובילים בשוק. סטארק פיתחו את הדגם בשיתוף פעולה עם סבסטיאן טורטלי הצרפתי וג'וש היל האמריקאי – שני רוכבי מוטוקרוס ותיקים ומעוטרים. גולת הכותרת הייתה ועודנה המנוע החשמלי, ששוקל 9 ק"ג ועטוף בכיסוי קרבון, ומבטיח לספק עד 80 כוחות סוס בגלגל האחורי ומומנט מוצהר של 95.6 קג"מ. הסוללה יכולה להספיק ל-35 דקות של רכיבת מוטוקרוס אינטנסיבית או עד שש שעות של אנדורו קל ושקט. זמן הטעינה הוא בין שעה לשעתיים – תלוי במטען.

סטארק וארג EX אנדורו
סטארק וארג EX אנדורו

מאז ועד היום ניסו בסטארק לקבל את האישורים המתאימים להשתתף בזירות המרוצים השונות, כולל אנדורוקרוס והארד אנדורו, שם הם התחילו להופיע לאחרונה עם טדי בלסוזיאק הוותיק והטוב. כעת ממשים בחברה את ההבטחה המקורית ומציגים את הווארג EV, שנכנס חזק לסגמנט האנדורו הפופלארי והחוקי לכביש. ההבדל בין גרסת המוטוקרוס מתחיל כמובן בהתאמה לכביש ולעולם האנדורו עם קיט פנסים ואביזרי רישוי, מיגונים מסיביים יותר וחישוק 18″ לטובת אנדורו, שמחליף את חישוק ה-19″ בגרסת המוטוקרוס.

הבדל נוסף נעוץ בסוללה, עם משקל כולל של 32 ק"ג וקיבול גדול יותר של 7.2 קילוואט-שעה לעומת 6.8KW בגרסת המוטוקרוס. הסוללה אמורה לספק 20% יותר טווח ולהספיק ל-1.3 שעות של רכיבת אנדורו אינטנסיבית או עד שש שעות של אנדורו קל ושקט. זמן הטעינה הוא בין שעה לשעתיים – תלוי במטען. למנוע יש אפשרות להילוך אחורי, בלימת מנוע רב-שלבית ומצב זחילה לטובת ירידות. כמו במוטוקרוס, בסטארק יציעו גרסה עם 60 כ"ס במחיר אחד וגרסת אלפא עם 80 כ"ס יקרה יותר. כמובן שיש מצבי מנוע שונים לטובת השליטה ברכיבה. הבולמים של קאיאבה, מסוג קארטריג' סגור מלפנים ובולם אחורי עם מנגנון לינקים, מספקים מהלך גלגל של 300 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור, מתכווננים באופן מלא, וכמובן מכוילים לרכיבת אנדורו. יש בלמים של ברמבו עם דיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ מלפנים ו-220 מ"מ מאחור.

Stark Varg EX (1)

הסטארק וארג EV שוקל 120 ק"ג, מעט יותר מאשר המתחרים. כמו ברכבים חשמליים יש צג TFT עם חיבור אנדרואיד המספק נתונים כמו ג'יירו, G-force ומערכת GPS מובנית עם ניווט Turn-by-Turn. בנוסף בסטארק מציעים שנתיים אחריות יצרן כוללת. כמו בתחום המוטוקרוס, גם כאן הווארג EV מתיימר לספק התנהגות זהה לדגמים המובילים, עם ביצועים ורסטיליים וטובים יותר והנעה שקטה ונקייה.

המחירים בארצות הברית מתחילים ב-13 אלף דולר לגרסת ה-60 כ"ס ואלף דולר יותר לגרסה החזקה. סביר להניח כי היבואן בארץ יביא את גרסאות האנדורו במהלך שנת 2025 לישראל, אז גם יתפרסמו המחירים.

Stark Varg EX (8)

Stark Varg EX (6)

Stark Varg EX (7)

Stark Varg EX (4)

Stark Varg EX (5)

Stark Varg EX (9)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן