אין רוכב דו-גלגלי שלא מכיר את סימוני הצבע החלקים של סימוני הכביש – בעיקר בערים. הסיבה לכך שסימוני הכבישים כל כך חלקים היא שהרשויות משתמשות בצבע חד-רכיבי פשוט (צבע פלסטי, צבע אקרילי), שמקדם החיכוך שלו נמוך מאוד. למרות זאת, הרשויות המקומיות ממשיכות להשתמש בצבע חד-רכיבי – בגלל עלותו הנמוכה.
יצאנו לבדוק עד כמה סימוני צבע על כביש עירוני ממוצע אכן מחליקים – ביבש וברטוב, והשווינו את התוצאות לשני פתרונות אפשריים – צבע דו-רכיבי הכולל חלקיקי זכוכית להגברת האחיזה ויריעות סימון של חברת 3M.
התוצאות מדהימות – לא פחות – ומוכיחות עד כמה הזלזול בחיי אדם עמוק כשמולו ניצב חיסכון כספי לטווח קצר.
צפו בסרטון שהפקנו בשיתוף עם 'עולם הרכב' של ערוץ הספורט:
סרטון נהדר
כתבה טובה
ניתן ללמוד מהניו-זילנדים :
https://www.nzta.govt.nz/assets/resources/pedestrian-planning-guide/docs/pedestrian-planning-guide.pdf