אחרי שנים ארוכות של קיפאון, השוק הדו-גלגלי נמצא בעלייה. ברבעון הראשון של 2016 מסתמנת עלייה של כ-10% במסירות דו-גלגלי – כ-4,250 כלים השנה לעומת כ-3,880 כלים בתקופה המקבילה אשתקד. מגמת העלייה במכירות התחילה במחצית השנייה של 2015, אז הסתיימה השנה בגידול של כמעט 10% עם סך מכירות של למעלה מ-15,500 כלים חדשים. אם המגמה תימשך, שנת 2016 צפויה להסתיים עם סדר גודל של 17,000 כלים חדשים שיעלו על הכבישים. בשנות השיא של השוק הישראלי – 2008 ו-2009, המכירות נשקו ל-20 אלף כלים בשנה, והמגמה האחרונה בהחלט מעודדת.
עוד נתון מעודד הוא שהגידול המרבי נמצא דווקא דווקא באופנועים ולא בקטנועים. מסירות אופנועים קטנים ובינוניים גדלו ברבעון האחרון באופן משמעותי, וזו גם כן המשך מגמה שהתחילה בשנה שעברה. ק.ט.מ רושמת עלייה יפה בנתח זה, עם למעלה מ-80 כלים מדגמי דיוק ו-RC בנפחים 125 עד 290 סמ"ק – בעיקר בשל הורדות המחיר המשמעותיות של דגמים אלה, ובסך הכל מוכרת החברה 253 כלים ברבעון הראשון של 2016, לעומת כ-600 כלים בכל 2015. גם הונדה ממשיכה את המומנטום של סדרת ה-CB500 עם כ-55 כלים, כשהמוביל הוא ה-CB500X שמכר ברבעון הראשון 32 כלים. צמד ה-MT של ימאהה – ה-07 וה-09, מוכרים ברבעון הראשון בלבד 40 ו-48 כלים בהתאמה, וצמד ה-DR-ים של סוזוקי שעשו קאמבק לאחרונה – ה-DR-Z400S וה-DR650SE, מכרו 35 ו-25 כלים בהתאמה. כוכבים נוספים – טימקס 530 שמכר 80 יחידות ו-WR450F שמכירותיו עלו משמעותית עם 30 יחידות.
בקטנועים, הקימקו מובי ממשיך להיות הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל עם 390 יחידות ברבעון הראשון של 2016. הג'וירייד 125 והג'וימקס 250 עם 270 ו-230 כלים בהתאמה, הקימקו דאונטאון 350i עם כ-200 כלים ברבעון הראשון, והפיאג'ו XEVO 250 עם כ-160 יחידות. הימאהה טריסיטי, התלת-גלגלי של ימאהה, מוכר ברבעון הראשון כ-130 כלים – גם כן נתון יפה מאוד.
סאן-יאנג מכרה ברבעון הראשון כ-1,100 כלים, אחריה קימקו עם 850 כלים, ושלישית ימאהה עם 730 כלים.
ללא ספק תקופה טובה ובעיקר מעודדת לדו-גלגלי בישראל, שנובעת מעומס התנועה הבלתי נסבל בכבישי ישראל ובפרט בגוש דן. יחד עם זאת, בתקופה שבה שוק הרכב הישראלי שובר שיאים בכל שנה (כ-90 אלף מכוניות ברבעון הראשון של 2016!), העלייה הזו עדיין לא משקפת את הפוטנציאל האמיתי של השוק הדו-גלגלי המקומי. אנחנו אופטימיים.