דף הבית / גריד / עשרת המנועים הגדולים בישראל
50 TESTASTRETTA DVT

עשרת המנועים הגדולים בישראל

בחרנו את 10 מנועי האופנועים שעושים לנו את זה יותר מכולם, וריכזנו את כולם לרשימה אחת

מה יותר מגניב באופנוע מהמנוע עצמו? נכון, יש התנהגות, מתלים, היגוי, אפילו בלמים, אבל המנוע זה הלב. זה מה שגורם לנו להתרגש ולחייך כמו מטומטמים בתוך הקסדה בכל פעם שאנחנו פותחים את המצערת לרווחה ומשחררים את הסוסים לחופשי. אז ריכזנו עבורכם את המנועים הכי מגניבים שיש היום לשוק הישראלי להציע. אנחנו לא מתכוונים לכל מה שמסביב למנוע כמו האופנוע עצמו, אלא רק למנועים עצמם. אתם מוזמנים לכתוב בתגובות מהם המנועים שלכם. בינתיים קבלו את הנבחרת שלנו:

אפריליה דורסודורו 1200

אנחנו מתים על וי-טווינים, במיוחד גדולים ובמיוחד ספורטיביים, והווי-טווין של הדורסודורו עושה לנו את זה במיוחד. 2 צילינדרים ענקיים של 600 סמ"ק כל אחד (קוטר 106 מ"מ (!) על מהלך של 67.8 מ"מ) שמחוברים ביניהם ב-90 מעלות מספקים 130 כ"ס שמגיעים לפני 9,000 סל"ד – מה שאומר ה-מ-ו-ן כוח, ולא פחות חשוב – ריגוש. רק תצרוכת הדלק מזעזעת, אבל היי – אנחנו לא פה בשביל הצרכנות אלא בשביל הפנטזיה!

אין כמו וי-טווין ענק לקרחנה על הצמיג האחורי (צילום: טל זהר)
אין כמו וי-טווין ענק לקרחנה על הצמיג האחורי (צילום: טל זהר)

אפריליה RSV4 / טואונו

בואו נמשיך עם אפריליה, כי גם ה-V4 של ה-RSV הוא יציאה אדירה. הוא משלב את החלקות והעלייה בסל"ד של מנוע 4 צילינדרים עם חספוס של מנוע V, שכמו שכבר הבנתם אנחנו מתחברים אליהם מאוד. מעבר לכמעט 200 כוחות הסוס שהוא מפיק ב-12,500 סל"ד, יש לו ערימות של אופי שנובעות מהתצורה המיוחדת. איזה מנוע!

ה-V4 של אפריליה - כאן בתוך טואונו (צילום: אסף רחמים)
ה-V4 של אפריליה – כאן בתוך טואונו (צילום: אסף רחמים)

דוקאטי דיאבל

עוד מנוע בתצורת V, וגם הוא אירופאי. מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות של דוקאטי, שהגיע במקור מה-1098, עובר פה הגדלת נפח ל-1,200 סמ"ק, וכמו הדורסודורו – גם הוא בעל קוטר קדח קיצוני של 106 מ"מ, ומהלך של 67.9 מ"מ – 0.1 מ"מ ארוך מהדורסודורו. התוצאה – מנוע של 162 כ"ס ולא פחות מ-13.3 קג"מ. מלא פאוור לקרוזר של דוקאטי. אגב, פעם עשיתי איתו 0 ל-400 מ' ב-10 שניות. גרררר…

הנה קרוזר עם מלא פאוור
הנה קרוזר עם מלא פאוור

ימאהה R1 מ-2009 והלאה

מנועי 4 בשורה, בעיקר היפנים ובעיקר מהשנים האחרונות, הם אמנם יעילים, חזקים וכו', אבל הם משעממים. סטריליים וחלקים מדי – כמעט חשמליים. זה בטח מעולה למסלולי המרוצים כשרוצים לקזז זמני הקפה, אבל זה פחות מרגש בכביש הציבורי. ואז באו ימאהה עם ה-R1 של 2009 שהביא איתו גל הארכובה א-סימטרי ('קרוספליין'). הוא נשמע כמו וי-טווין, במיוחד עם אגזוזים פתוחים (כשהיינו במוג'לו וראינו מרוץ על טהרת ה-R1 – נפלה לנו הלסת!), הוא מחוספס כמו V4, והוא חזק כמו 4 בשורה. שילוב מנצח.  ושוב – ים של אופי. בגרסת 2015, אגב, הוא מספק 200 כוחות סוס. לייק.

גל הארכובה של ה-R1 שעושה את המנוע לכזה מגניב
גל הארכובה של ה-R1 שעושה את המנוע לכזה מגניב

ק.ט.מ 300EXC / הוסקוורנה TE300

במעבר חד לשטח. מנוע ה-300 הדו-פעימתי של ק.ט.מ עבר בשנים האחרונות אבולוציה מרשימה (כמו כל מנועי הדו"פ של החברה). הוא עודן, הוחלק, נעשה נעים לשימוש ומציע ים של מומנט שימושי כבר מסל"ד רצפה. הוספת ההילוך השישי ב-2011 גם כן שדרגה אותו והפכה אותו למגניב יותר. אז ב-3,000 סל"ד הוא מכונת מומנט נשלטת, אבל כשמפרקים את הגז מקבלים בקצה הסקאלה פצצת כוח עוקרת עיניים. לא סתם הוא הבחירה של כל רוכבי האקסטרים-אנדורו.

2 פעימות זה הכי אחי
2 פעימות זה הכי אחי

ימאהה WR250F / YZ250F

אחד המנועים המוצלחים בעולם המוטוקרוס והאנדורו. אמנם יש כמה שינויים בין גרסת המוטוקרוס לאנדורו, אבל הבסיס היה ונשאר זהה כבר מ-2002 כשהמנוע הראשון יצא. הוא חד, חזק ויעיל, ורק חסרונו של ההילוך השישי בגרסת האנדורו פגע קצת בחבילה. בשנה שעברה הוא שודרג, ובין היתר קיבל הילוך שישי, ואנחנו מתים לשים עליו את הידיים ולתת עליו גז. חבל שה-WR250F החדש לא מגיע ארצה. אה, ועוד דבר – המנוע הזה הוא Bullet Proof אמיתי – מאוד קשה להרוג אותו. גם אותו אנחנו אוהבים.

WR250F - ב-2015 התהפך להם המנוע
WR250F – ב-2015 התהפך להם המנוע

הטריפל 800 של MV אגוסטה

טריפל זו אחת מתצורות המנוע המיוחדות, גם היא בדומה ל-V4 מציעה מצד אחד חלקות, אבל מצד שני חספוס נעים. לימאהה יש את הטריפל המצוין של ה-MT-09, אבל זה של MV אגוסטה שמגיע עם ה-F3, עם הריבאלה ועם הסטראדלה – מרגש הרבה יותר. הוא גם חזק ונעים, אבל הוא בעיקר מגניב!

תעתועי דמיון - האופנוע קטן או שהרוכב גדול? התשובה: פוטושופ! (צילום: אסף רחמים)
תעתועי דמיון – האופנוע קטן או שהרוכב גדול? התשובה: פוטושופ! (צילום: אסף רחמים)

קוואסאקי ZX10R

נכון, 4 צילינדרים יפני קונבנציונלי, 200 כוח סוס וכל השיט, אבל הגעתי איתו ל-166 קמ"ש בהילוך ראשון ויש לי תיעוד מצולם של זה – אז גם הוא יהיה ברשימה הזו!

הילוך ראשון - 166 קמ"ש (צילום: טל זהר)
הילוך ראשון – 166 קמ"ש (צילום: טל זהר)

הבוקסר של ב.מ.וו

לב.מ.וו יש מנועים מודרניים, יעילים וחזקים יותר מהבוקסר 1200 שלה שחגג 90 שנה לא מזמן, אבל הבוקסר של ב.מ.וו הוא אייקון, הוא קלאסיקה, והוא גם חזק ומגניב לשימוש. בגרסה האחרונה עם קירור הנוזל ו-125 כ"ס הוא גם מספיק חזק וגמיש כדי להזיז את הכלים הכבדים של ב.מ.וו, כמו למשל ה-R1200RT.  ושוב אותה המילה – אופי. יש כאלה שחושבים שהמנוע הזה הוא ארכאי ומיושן, אבל אנחנו מתים עליו.

אין כמו בלימת מנוע של בוקסר גדול וחזק
Gay Test: אם ראית את הסילברווינג ברקע – אחי, יש לנו חדשות בשבילך… (צילום: אסף רחמים)

הארלי דיווידסון 103

103 אינצ'ים מעוקבים הם 1,688 סמ"ק. הספק אין, מומנט יש – בשפע. סל"ד אין, ויברציות יש – בשפע. אטרף אין, וייב יש – בשפע. בקיצור, צריך לרכב על אחד כזה כדי להרגיש את החוויה.

כמה זה 2 כפול 103 אינץ' רבוע בסמ"קים? (צילום: בני דויטש)
כמה זה 2 כפול 103 אינץ' מעוקב בסמ"קים? (צילום: בני דויטש)

המנוע ה-11 – זה של ההונדה קאב 50 שלי

50 סמ"ק, 4 פעימות, מספר זהה של כוחות סוס (נו… 4…), הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בכל הזמנים – עם למעלה מ-60 מיליון יחידות. את המנוע הזה באמת אי אפשר להרוג. אצלי הוא נסע ב-15 השנים האחרונות בשטח, טבע בנחלים, שקע בבוץ, טיפס סלעים וירד מדרגות, בחום, בקור, בהרכבה, מה לא. אף פעם לא כיוונתי שסתומים, ואם אני זוכר נכון אז לפני איזה 8 שנים החלפתי שמן במנוע. והוא עובד, ועובד ועובד…

פה הוא עוד היה נקי...
פה הוא עוד היה נקי…

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Indian-FTR-003

5 דברים שצריך לדעת על האינדיאן FTR1200 שיוצג בקרוב

אחרי ההצלחה במרוצי הפלאט-טראק האמריקאיים עם ה-FTR750, באינדיאן יחשפו בתערוכת קלן גרסה סדרתית בנפח 1,200 סמ"ק

5 תגובות

  1. המנוע שלי: מנוע הטריפל 800 סמ"ק של טריומף (רכבתי על הטייגר XC). איזה יצירה.

  2. איך המנוע של ה S1000R חסר כאן, לא ברור לי

  3. הוסקוורנה נודה 900 **רק אומר**

  4. אחלה כתבה!

  5. קרעתם אותי עם ה GAY TEST :)
    כתבה משובחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO