דף הבית / חדשות / פוקוס לעבר: דוקאטי 916
Ducati Museum - Room 3_UC39330_Mid

פוקוס לעבר: דוקאטי 916

דוקאטי משחררים גרסה מיוחדת של הפניגאלה V4 לציון 25 שנה ל-916; הזדמנות טובה לחפור בעבר של האופנוע האייקוני

בסוף השבוע הקרוב, במהלך סבב הסופרבייק של לגונה-סקה בארה"ב, יציגו בדוקאטי גרסה מוגבלת ל-500 יחידות של הפניגאלה V4, גרסה שנועדה לכבד חצי יובל לבריאתו של ה-916 ורוכב המירוצים שזכה עמו ב-3 מתוך 4 אליפויות הסופרבייק העולמי – קארל פוגרטי.

קארל פוגארטי והפניגאלה V4 במהדורה המוגבלת לכבוד 25 שנה ל-916
קארל פוגארטי והפניגאלה V4 במהדורה המוגבלת לכבוד 25 שנה ל-916

הפניגאלה V4 במהדורה המיוחדת, שכאמור מוגבלת ל-500 יחידות ממוספרות, יוצג ביום שישי על-ידי קארל פוגארטי. בנוסף, רוכבי קבוצת המפעל של דוקאטי, אלבארו באוטיסטה וצ'אז דיוויס, יקבלו לסבב צביעה מיוחדת לפניגאלה V4R שלהם – כהומאז' לאותו 916 אייקוני ובסגנון ה-V4 במהדורה המוגבלת.

הדוקאטי 916 החליף בשנת 1994 את ה-888 המרובע והשאיר הרבה לסתות על הרצפה. חובבי המכוניות באותם השנים היו תולים פוסטרים של הלמבורגיני קונטאש או הפרארי טסטרוסה, אולם ה-916 תפס מיד מקום בקיר של כולם. יצירת המופת, פרי עיצובו של מעצב העל מאסימו טמבוריני, הציגה קווים נקיים, פנס קדמי כפול, שלדת צינורות גלויה לעין, זרוע אחורית חד-צדית, מזלג שוואה הפוך ומעל הכל – סעפת מתפתלת שמסתיימת בצמד אגזוזים מתחת למושב האחורי. מדהים – גם 25 שנה אחרי.

דוקאטי 916 - מאסטרפיס. העיצוב האייקוני של מאסימו טמבוריני
דוקאטי 916 – מאסטרפיס. העיצוב האייקוני של מאסימו טמבוריני

בדוקאטי לא חסכו גם בצד הטכני. מנוע וי-טווין בזוית של 90° ובנפח 916 סמ"ק, עם 4 שסתומים לצילינדר ומערכת דסמו שפותחת וסוגרת את השסתומים בעזרת מנופים ולא קפיצים כנהוג. בנוסף, קירור נוזל והזרקת דלק. המנוע הפיק 114 כ"ס שהספיקו לכ-260 קמ"ש, והאופנוע שקל 195 ק"ג.

ה-916 האגדי יוצר בין השנים 1994 ל-1998. במהלך שנים אלו רוכביו באליפות הסופרבייק העולמית זכו בכל התארים. קארל פוגרטי ניצח ב-94, 95 ו-98, כשטרוי קורסר לוקח את 1996. בדוקאטי כבשו גם את אליפות היצרנים בשנים אלו. דוקאטי הוציאו גם גרסה מיוחדת למעריץ נלהב – איירטון סנה, אלוף הפורמולה 1 האגדי. הגרסה, שהודעה על יציאתה כמה חודשים לפני מותו הטראגי, הפכה להיות עם מותו דגם להנצחתו ופריט אספנים (ראו תמונה מצורפת).

בשנים שלאחר מכן נפח המנוע גדל, המכלולים השתדרגו והשמות הוחלפו ל-996 ו-998, אך אף אחד מהם לא שחזר את המפץ שהותיר אחריו ה-916. אופנוע אייקוני שהותיר חותם גדול על עולם האופנועים.

דוקאטי 916 בגרסת סנה
דוקאטי 916 בגרסת סנה
ה-916, כשברקע אבותיו - 888
ה-916, כשברקע אבותיו – 888 ו-851
500 יחידות ממוספרות לפניגאלה V4 בגרסת 25 שנה ל-916
500 יחידות ממוספרות לפניגאלה V4 בגרסת 25 שנה ל-916

Book_90th_Ducati_916_A_UC39586_Mid

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

פרסום לפולגז

לראשונה בישראל – כל מוצרי KTM לרכישה בחנות און-ליין

צ'אמפ פאקטורי של זיו כרמי משיקה חנות אינטרנטית חדשה לליין המוצרים הרחב מבית KTM ושלל יצרנים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO