דף הבית / חדשות / פנטיק מציגה את דגמי האנדורו של 2023
Fantic-Enduro-2023-002

פנטיק מציגה את דגמי האנדורו של 2023

בפנטיק מציגים את אופנועי האנדורו לשנת 2023, כאשר השינוי העיקרי הוא במנוע של גרסת ה-125 הדו-פעימתית

בפנטיק מציגים את דגמי 2023 של שלושת אופנועי האנדורו – XE125 דו-פעימתי וה-XEF450 וה-XEF250 מרובעי הפעימות.

שלושת אופנועי האנדורו של פנטיק, אשר משתמשים במכלולים העיקריים של אופנועי האנדורו מימאהה ומכוילים מעט שונה, נחשפים בגרסאות 2023 ומגובים בגרפיקה עדכנית. השינוי העיקרי מתבצע בגרסת ה-125 סמ"ק הדו-פעימתית – XE125 – שבה המנוע מותאם לתקנות יורו 5 לזיהום אוויר. מנוע ה-125 סמ"ק דו-פעימתי מקורר הנוזל, פותח בימאהה היפנית ומוזן על-ידי קרבורטור קייהין פאוורג'ט חדש בקוטר 38 מ"מ. הצילינדר, הבוכנה וגל הארכובה גם-כן משתפרים לשנת 2023. יש תיבת אוויר חדשה עם שליפה מהירה למסנן האוויר שמתבצע מהפלסטיקה בצד, ולא מתחת למושב כפי שהיה עד כה. מבחינת ארגונומיה – יש מושב חדש עם חלק קדמי צר יותר לטובת תנועה קלה של הרוכב קדימה. גם השנה יש אפליקציית ניהול המנוע שנקראת ‘WiGET’, ומערכת הפליטה היא של ARROW.

פנטיק XE125 דגם 2023
פנטיק XE125 דגם 2023

המכלולים לקוחים מה-YZ125 של ימאהה. השלדה היא מסוג עריסה כפולה ועשויה מאלומיניום. מערכת הבולמים של קאיאבה, כאשר המזלג הוא מדגם SSS (ר"ת Speed Sensitive System) בקוטר 48 מ"מ ועם מהלך של 300 מ"מ, והבולם האחורי בעל מהלך גלגל של 315 מ"מ. מערכת הבולמים מתכווננת במלואה. החישוקים של DID, והצמיגים במידות 90/90-21 מלפנים ו-120/90-18 מאחור. מערכת הבלימה היא של ניסין, עם דיסק בקוטר 250 מ"מ מלפנים ו-245 מ"מ מאחור. המשקל הכללי עומד על 96 ק"ג, כשדגם האנדורו מגיע עם תאורה קדמית מסוג LED.

שני אופנועי הארבע פעימות – XEF250 ו-XEF450 – נשארים זהים ואינם מתעדכנים לשנה הזאת. שניהם מבוססים על ה-WR250F ו-WR450F של ימאהה בהתאמה, מגיעים עם מכלולים זהים, ונבדלים רק במנועים. יש שלדת אלומיניום, ובולמי הקאיאבה הקדמיים ההפוכים הם מסוג קארטרידג' סגור (AOS – ר"ת Air Oil Separate – כלומר הפרדה בין תא השמן ותא האוויר), והם מגיעים בסט-אפ ייעודי לאנדורו – גם בקפיצים וגם בהידראוליקה. מבחינת אלקטרוניקה יש מערכת ניהול המנוע של ימאהה, הכוללת אפליקציה לבחירה ולכיוון מפות ניהול המנוע. המערכת מציעה לרוכב 3 מפות ניהול מנוע מתוכנתות מראש, ועוד אפשרות לכיוון של 16 פרמטרים שונים במערכת ההזרקה וההצתה. הערכים מוצגים כשינויים על מפה תלת-ממדית על מסך הטלפון הנייד, ובנוסף לכיוון האפליקציה משמשת גם כאוגר נתונים (Data Loger). פרט לאפליקציה, יש גם כפתור על הכידון לבחירה בין 2 מפות ניהול מנוע מתוכנתות.

פנטיק XEF דגם 2023
פנטיק XEF דגם 2023

הזיכיון לייבוא פנטיק לישראל שייך למטרו מוטור, ונכון לעכשיו אין מידע לגבי מועד ההגעה של אופנועי 2023 לישראל.

Fantic-Enduro-2023-005

Fantic-Enduro-2023-006

Fantic-Enduro-2023-007

Fantic-Enduro-2023-008

Fantic-Enduro-2023-010

Fantic-Enduro-2023-011

Fantic-Enduro-2023-012

Fantic-Enduro-2023-013

Fantic-Enduro-2023-014

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

OE_Trident660_MY25_12609_ML

טריומף: הטרידנט 660 מתעדכן ל-2025

בטריומף מציגים גרסת מעודכנת של הטרידנט 660 לשנת 2025 - עם יותר אלקטרוניקה, בקרות בטיחות והתאמה לתקנות זיהום אוויר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן